Welke diffuser hebben jullie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Welke diffuser hebben jullie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 15:30

Welke diffuser hebben jullie,ik zoek er 1 die ook lang aan kan staan. En het liefst geen hele sterke geur. Dus een frisse geur zeg maar, ik liep net bij de intratuin en daar was er ook 1 om honden geuren te neutraliseren maar dat doen ze toch allemaal? Ze hadden er zo veel dat ik geen keus kon maken.

Marije112

Re: Welke diffuser hebben jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 15:33

Wij hebben er geen, omdat je echt heel erg op moet passen wat je erin gooit als je dieren hebt. De diffuseren diffused het in de lucht, maar natuurlijk land de olie op de vloer. Dieren lopen er doorheen en likken daarna hun poten af. Goed lezen dus wat je erin gooit!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 16:29

Ja nou inderdaad.

Ik heb ook een diffuser gehad.
Aan mijn dieren merkte ik niet al te veel maar aan mijn eigen luchtwegen wel.
Wat een ellende.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 16:31

Ik zou met dieren in huis er inderdaad nog eens heel goed over nadenken tenzij je 1000% zeker weet dat je iets hebt wat veilig voor dieren is, mits dat voor jou iets is waar je wat mee wilt doen natuurlijk - juist vaak wat gemaakt word om dieren geuren te neutraliseren en wat zo verkrijgbaar is in de meeste winkels, bevatten geen fijne samenstellingen, lekker krom. Wij hebben het om die reden nooit in huis, want nagenoeg alles wat in de gewone winkels te krijgen is, ongeacht welk merk, is in die zin niet gezond en wij kunnen slecht luchten in huis dus dan blijft zoiets hangen en het nestelt zich inderdaad op de vloer, meubels ed. Het enige wat ik nog wel eens doe is even een deurkaars op de toilet als er bezoek komt, ondanks dat het schoon/gepoetst is. Maar gewoon net even wat extra’s. In de overige leefruimten e.d. gebruiken we niks van dit soort dingen. Schoonmaakmiddel e.d. probeer ik ook altijd zonder chemicaliën te kopen.

Ik zou dan eerder kijken naar iemand die geurkaarsen maakt waarbij natuurlijke middelen worden gebruikt etc. Er zijn ook andere recepten te vinden van geur producten welke je zelf kunt maken aan de hand van natuurlijke producten welke non-toxic zijn voor dieren. In onder andere het boek ’the forever dog life’ vind je dit soort dingen bv.

Wat voor geuren wil je maskeren dan wat je niet met gewoon poetsen opgelost krijgt? Imo zou het normaliter niet perse nodig zijn om bovenop poetsen nog te moeten maskeren. Hier 2 langharige dieren in huis, waarvan de hond behoorlijk smerig thuis komt vaak, maar ik heb niet het idee dat je onze dieren echt ruikt - bezoek ook niet. Soms ruik je haar even als ze echt heel erg smerig/nat is, maar dat is snel weer weg. Bank/andere stoffen meubels worden 1x per zoveel tijd met een stoomreiniger gedaan en voor de rest gewoon het normaal poetsen, dweilen etc wat hier voldoet.

daantjuhhh
Je merkt meestal ook niks aan je dieren zo direct, maar ze ademen wel gewoon die toxische deeltjes in wat op lange termijn invloed kan hebben op hun gezondheid. Maar sommige dingen slaan bij jezelf idd ook wel echt op de longen ja. Sinds ik met longcovid rondloop, merk ik dat ook sneller helaas.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 07-10-24 16:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 16:48

Heb een lampe Berger, gaat smorgens een half uurtje aan en na het eten. Je kan uit tig geuren kiezen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 16:52

Gewoon goed schoonmaken met schoonmaak azijn en beetje afwasmiddel
Ik doe dagelijks stofzuigen en daarna dweilen met azijn en afwas
Je ruikt helemaal niks
Bij afstoffen doekje met.wat azijn gebruiken..

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 17:04

Ik heb een diffuser met een trilplaats, Merk maakt volgens mij niet veel uit maar er zijn 3 dingen heel erg belangrijk met diffusen.

1, olien mogen niet "verbrand" worden dus enkel met trilplaatjes werken en niet met een diffuser als brander.
2, de kwaliteit van de olien is heel heeeeeel erg belangrijk. De meeste goedkopere merken (die op de flesjes claimen puur te zijn) hebben maar 5% daadwerkelijke pure olie en de rest is een stofje wat heel schadelijk is voor de gezondheid en dus absoluut gezondheids problemen kan veroorzaken aan luchtwegen enz. Ik kan dus echt niet genoeg pressen om heel goed te kijken welke olien je erin doet. Ik gebruik zelf enkel Young Living maar er zijn nog wel andere merken die net zo goed zijn. Vaak geld dus wel bij olien, goedkoop is duurkop op de langer termijn.
3. Let goed op wat je diffuust als je dieren hebt, en zorg dat ze kunnen kiezen om naar een ruimte te gaan waar geen diffuser aan staat. Er zijn olien die erg giftig voor dieren zijn. Online kan je wel wat goede lijsten vinden met olien die gevaarlijk zijn per diersoort.

Maar zo lang je olien echt goede zuivere en pure olien zijn en je ze niet verbrand zit je al een heel stuk veiliger dan goedkope olien die je in een brandertje doet want die dampen zijn voor mens en dier gewoon enorm giftig.

Ik ben super blij met mijn diffuser en afhankelijk van de dag doe ik er een mix in, of soms maanden niet. Vaak is overigens 30 min lang genoeg om de geur goed te versprijden :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 17:05

Regelmatig schoonmaken en zorgen voor goede ventilatie. Die chemische geurtjes doen meer dan goed voor je is.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 17:07

senna21 schreef:
Regelmatig schoonmaken en zorgen voor goede ventilatie. Die chemische geurtjes doen meer dan goed voor je is.

Daarom vooral zorgen dat je niet met die chemosche geurtjes werkt :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 17:22

cursebreaker schreef:
daantjuhhh
Je merkt meestal ook niks aan je dieren zo direct, maar ze ademen wel gewoon die toxische deeltjes in wat op lange termijn invloed kan hebben op hun gezondheid. Maar sommige dingen slaan bij jezelf idd ook wel echt op de longen ja. Sinds ik met longcovid rondloop, merk ik dat ook sneller helaas.

Nou ja dat is ook wat ik ermee zeggen wil.
Ik merkte niks aan mijn katten, maar het was wel degelijk slecht voor de luchtwegen.
En ik ben eigenlijk normaal nooit gevoelig op mijn luchtwegen.
Dus die katten zullen er ongetwijfeld last van hebben gehad zonder dat ik dat merkte.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 17:26

daantjuhhh schreef:
cursebreaker schreef:
daantjuhhh

Nou ja dat is ook wat ik ermee zeggen wil.
Ik merkte niks aan mijn katten, maar het was wel degelijk slecht voor de luchtwegen.
En ik ben eigenlijk normaal nooit gevoelig op mijn luchtwegen.
Dus die katten zullen er ongetwijfeld last van hebben gehad zonder dat ik dat merkte.

Sorry, verkeerd gelezen haha. Maar ja inderdaad, als je het dan zelf al zo goed merkt, laat staan hoe groot de impact dan echt is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 17:54

Boheme schreef:
Heb een lampe Berger, gaat smorgens een half uurtje aan en na het eten. Je kan uit tig geuren kiezen.

Her ook een Lampe Berger en ik lucht mijn huis dagelijks. Zeker met eten.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 18:13

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 20:21

Dus eigenlijk is het niet goed zeker vanwege de huisdieren, ik ben ook fan van geurkaarsen is dat minder schadelijk?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 20:27

Geen idee. In de meeste geurkaarsen zit ook iets chemisch. Bij mij is knallende hoofdpijn het gevolg.
Wat niet wil zeggen dat zogenaamde natuurlijke geurstoffen onschadelijk zijn.
Je zou eerder kunnen kijken naar welke materialen in huis de geur vasthouden. Gladde oppervlakken zijn beter schoon te houden.
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... gJOOfD_BwE
Zie de bijsluiter van een natuurlijk product.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:44

Geurkaarsen zijn 95% ook erg schadelijk voor de gezondheid. :(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:47

Wij hebben de Rituals genie.
Kost wat maar dan heb je ook wat.
Je kan een tijdschema en de sterkte instellen.

Colinda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:51

Als je kiest voor een olie waar geen chemische stoffen inzitten kun je dit zeker gebruiken in huis met huisdieren. Je moet je er even goed in verdiepen welke olieen niet slim zijn en het dier moet weg kunnen als hij/zij dat wil. Katten zijn gevoeliger dan honden.

Hier gebruik ik dagelijks goede olieen en mijn honden kiezen zelfs zelf uit wat ze erin willen hebben *\o/*

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:57

daantjuhhh schreef:
Ja nou inderdaad.

Ik heb ook een diffuser gehad.
Aan mijn dieren merkte ik niet al te veel maar aan mijn eigen luchtwegen wel.
Wat een ellende.

Ik ook! Mijn neus werd pijnlijk rauw vanbinnen en ik hoestte me kapot direct na ik hem aan deed.
Ik heb astma, wellicht daarom die reactie

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 21:06

Colinda20 schreef:
Als je kiest voor een olie waar geen chemische stoffen inzitten kun je dit zeker gebruiken in huis met huisdieren. Je moet je er even goed in verdiepen welke olieen niet slim zijn en het dier moet weg kunnen als hij/zij dat wil. Katten zijn gevoeliger dan honden.

Hier gebruik ik dagelijks goede olieen en mijn honden kiezen zelfs zelf uit wat ze erin willen hebben *\o/*

Dit is precies wat ik wilde zeggen. Kijk echt goed naar oliën die niet chemisch zijn. Veel oliën worden verwerkt met schadelijke stoffen, maar er zijn ook oliën die puur zijn. Het is alleen even zoeken.
Kijk ook goed naar de diffuser zelf. Zorg dat ze BPA vrij zijn, anders verstuif je alsnog allerlei chemische troep in je woonkamer.
Zelf gebruik ik de oliën en diffusers van Young Living. Wel duur, maar ook echt pure oliën.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 21:15

Hier eentje van de rituals <3 zo blij ermee. Smart, dus je kan via app schema maken. Dus elke ochtend en wanneer ik thuis kom staat hij voor een uurtje aan.