Iemand idee voor woonkamer en te grote bank?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Iemand idee voor woonkamer en te grote bank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 15:04

Normaal meten we alles 3x na maar nu hebben we voor het eerst niet goed gemeten.

Verliefd op een bank geworden maar hij blijkt veel te groot. Heeft iemand nog een idee. Misschien andere salontafel en plantenzuilen naast de bank?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marjo

Re: Iemand idee voor woonkamer en te grote bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:05

Ik kan eigenlijk weinig met de foto's die je geplaatst hebt. Lukt het om horizontale foto's te maken? En dan in groothoek?

Mijn eerste gedachte zou zijn om er indd een kleinere salontafel in te zetten, misschien van die ronde die je onder elkaar kan schuiven?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:07

Je foto's zijn niet best inderdaad.
De bank tegen de wand waar nu de tv staat?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:08

Past alles als je het een kwartslag naar links draait? Dan staat de bank in een afgesloten hoek en lijkt de ruimte denk ik nog wat ruimer.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:12

Ik zou eerst eens kijken of je de bank kunt draaien zodat de rugleuning tegen de wand met het gordijn komt te staan. Met het gordijn er eventueel nog achter. Als dat past dan zou ik kijken of de tv op de wand er tegenover geplaatst kan worden. Dan zou de salontafel wellicht kunnen blijven al is een kleinere ook dan passender verwacht ik.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:25

In de huidige opstelling zou ik mij er echt enorm aan irriteren. Als die niet tegen een muur kan met zijn rug en je daardoor een bredere opening krijgt, zou ik kijken of die retour kan.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:26

Gaat toch prima zo,niet ideaal natuurlijk.Maar hoe vaak loop je nu door de kleine opening heen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:27

Goof schreef:
Je foto's zijn niet best inderdaad.
De bank tegen de wand waar nu de tv staat?

Daar zat ik ook aan te denken want dan heb je de bank tegen de wand en waar de mand nu staat tegen die wand, dus in een rechthoek opstelling en alles kijkt de kamer in.
Dan zet je de TV op dat kastje aan de overkant (niet te dicht bij de kachel) of op die plek op een ander meubeltjes cq doorzichtig glas tafeltje en doordat het dan opener is krijg je meer ruimte.
Die grote tafel vind ik te groot. Even puzzelen of je twee kleine bijzettafeltjes doet.
Maar ik heb geen goede foto's dus dat wordt lastig.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 06-10-24 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:27

De bank met de rug zetten waar nu de TV staat.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:28

Is het een optie om de opstelling van de woonkamer in zijn geheel te draaien? De bank met de rug tegen de muur waar nu de tv hangt? Anders zou ik hem retour sturen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:31

Past hij inderdaad niet tegen de muur met het gordijn? Uit de foto's kan ook ik echt weinig halen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 15:35

Andersom kan niet ivm aansluitingen tv etc. Gedraaid kwam hij voor de openhaard dus kan ook niet.

We hebben hem nu naar achter gezet dus echt voor het raam. Maar nu staat salontafel dus midden in de kamer en hele stuk voor tv is leeg.

Zal even foto maken.

We gaan anders nieuwe bank maar weer verkopen

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 15:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben geen ster met foto's :j

Het is een l zeg maar en voor de tvwaar nu dus de oude banken staan wordt het leeg

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:39

Soms helpt het om een plattegrond op schaal te maken en ook je meubels in 2D op schaal, dan kan je gaan schuiven op papier (of met een computerprogramma)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:40

Tv boven openhaard hangen bank tegen de andere muur er tegenover?
aansluitingen kan je via de plinten laten lopen naar de tv met wat andere kabels.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:43

Dat hadden wij ook in onze woonkamer dat we de aansluitingen voor de TV aan de andere kant hadden daar wij de hele opstelling grondig veranderd hebben. Dat hoeft niet het probleem te zijn want je kunt van alles doortrekken of doorlaten trekken daar waar jij het hebben wil. De kabel zie je niets van want is mooi weggewekt. Heb je daar al aan gedacht?

En anders probeer eens de grote bank voor het raam en het kleintje er tegen aan? Hoe dat eruit ziet. Soms is het ook even schuiven en proberen.

Ik neem aan dat die leren bankjes de oude opstelling is? Anders of het een of het ander maar die twee tegen over elkaar vind ik ook waardeloos eerlijk gezegd. Dat maakt je kamer heel erg klein.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 06-10-24 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 15:44

Celiien schreef:
Tv boven openhaard hangen bank tegen de andere muur er tegenover?
aansluitingen kan je via de plinten laten lopen naar de tv met wat andere kabels.

Daar is een nis in de muur helaas. Zit verlichting in en staat een mooie grote plant

Ik ga er even over nadenken. Mijn vriend wil het zo laten staan. Dus bank in de hoek zoals laatste foto.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 15:44

pien_2010 schreef:
Dat hadden wij ook in onze woonkamer dat we de aansluitingen voor de TV aan de andere kant hadden daar wij de hele opstelling grondig veranderd hebben. Dat hoeft niet het probleem te zijn want je kunt van alles doortrekken of doorlaten trekken daar waar jij het hebben wil. De kabel zie je niets van want is mooi weggewekt. Heb je daar al aan gedacht?

En de grote bank voor het raam en het kleintje er tegen aan?

Ik neem aan dat die leren bankjes de oude opstelling is? Anders of het een of het ander maar die twee tegen over elkaar vind ik ook waardeloos eerlijk gezegd. Dat maakt je kamer heel erg klein.

Die leren banken gaan weg.

Of juist niet en de nieuwe dan maar weg :D

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 15:45

friezenfan2 schreef:
Past hij inderdaad niet tegen de muur met het gordijn? Uit de foto's kan ook ik echt weinig halen.

Als we hem daarzetten kan je er niet meer op gaan zitten.

Dan is de hoek afgesloten en moet je over leuning klimmen :D

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:46

Gooi eerst die oude banken even een uurtje naar buiten. Dan pas kun je een beetje gaan knutselen, want nu zie je door de bomen het bos niet meer.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:47

simongek schreef:
pien_2010 schreef:

En de grote bank voor het raam en het kleintje er tegen aan?

Die leren banken gaan weg.

Of juist niet en de nieuwe dan maar weg :D

Ik geef je nog meer tips :o

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 15:47

We dachten dat het lange stuk waar je op kan liggen langer was en stuk met elektrisch gedeelte korter. Maar dat deel is zo lang dat het de zithoek volledig afsluit tot het deurtje van de openhaard

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 15:49

Of juist niet en de nieuwe dan maar weg :D[/quote]

Ik geef je nog meer tips :o[/quote] yes. Heb ik gelezen maar mijn vriend wil tv niet ergens anders.

Anders was het een goed idee om te gaan schuiven en andersom te gaan zitten :j

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:51

simongek schreef:
friezenfan2 schreef:

Hoe bedoel je dat? Je lounche gedeelte staat dan toch tegen de wand van de tv aan. Dus korte gedeelte richting raam. Misschien nog een foto van de nis om het beeld compleet te maken? Kan daar de tv niet mooi in?

Zo laten maakt de afstand tussen tv en bank wel erg groot. Al kun je altijd nog een grotere tv kopen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 15:54

simongek schreef:
friezenfan2 schreef:

Hoe bedoel je dat? Je lounche gedeelte staat dan toch tegen de wand van de tv aan. Dus korte gedeelte richting raam. Misschien nog een foto van de nis om het beeld compleet te maken? Kan daar de tv niet mooi in?

Zo laten maakt de afstand tussen tv en bank wel erg groot. Al kun je altijd nog een grotere tv kopen.[/quote]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rode banken moeten weg
Laatst bijgewerkt door simongek op 06-10-24 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt