Tips wat betreft kleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Tips wat betreft kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 11:35

Bokt to the rescue :)

Sinds afgelopen week staat mijn wereld op z'n kop en stil tegelijk. Geheel onverwacht is mijn moeder in haar slaap overleden.

Sindsdien leef ik een beetje in een waas en op de automatische piloot, heel veel regelwerk en van alle kanten komen er dingen op je af.

Mama had een hekel aan de kleur zwart, stond volop in en vierde het leven groots. Zo ook haar afscheid. Goud en beige zijn haar kleuren, dus de dresscode is dan ook beige - goud - wit.

Ik heb letterlijk de tijd en energie niet om dit uit te gaan zoeken, maar wil mama wel de best mogelijke laatste eer bewijzen.

Wie zou er met mij mee willen kijken? Toeval is dat ik echt net nieuwe schoenen heb, wit met een symbolisch goud teken, die kan wellicht als basis dienen:

https://www.zalando.nl/nike-sportswear-court-vintage-prem-sneakers-laag-ni112o0dw-a12.html

Budget is niet van belang.

Mijn dank is groot :)

Lay_D

Re: Tips wat betreft kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 11:40

Gecondoleerd en sterkte gewenst!

Wbt kleding, wat is je style, wellicht dat het dan makkelijker zoeken is voor de bokkers die je hierbij kunnen helpen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 11:54

Ik zou zeggen: (nette) beige of zandkleurige broek (of een zandkleurige jeans als je het informeler wilt houden), wit shirt en een goudkleurig colbert. Dan heb je alle kleuren, en één en ander is los van elkaar ook later nog bruikbaar en te dragen.
Je kunt ook een beige kostuum met evt iets van een gouden of geelachtig streepje kopen, maar ik denk zomaar dat je dat never nooit meer gaat dragen, en dat is ook wat zonde. Plus dat dat misschien ook moeilijker te vinden is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 12:01

Lay_D schreef:

Wbt kleding, wat is je style, wellicht dat het dan makkelijker zoeken is voor de bokkers die je hierbij kunnen helpen.
Nig steeds lastig en pijnlijk om dankjewel te zeggen, maar bedankt.

Mijn stijl is echt heel wisselend, ik draag een hoop.

Mam was zo'n vrouw die er in een vuilniszak nog gracieus uitzag, maar ze hield wel van chique en was echt een dame :)

Ik zou zeggen voor nu i.i.g. niet te casual, ook weer niet strak in het pak (al vond ze dat altijd wel mooi).

De uitvaart heeft als thema bo-ho chique, dus wellicht het in die hoek zoeken? Wat betreft het weer ziet het er redelijk zonnig uit met 15/16 graden.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 12:02

Sterkte met je verlies. Geen tips voor kleding maar wel prachtig mooi dat je/jullie niet voor het standaard zwart gaan.
Maak er samen een mooi afscheid van

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 12:04

Ibbel schreef:
Ik zou zeggen: (nette) beige of zandkleurige broek (of een zandkleurige jeans als je het informeler wilt houden), wit shirt en een goudkleurig colbert. Dan heb je alle kleuren, en één en ander is los van elkaar ook later nog bruikbaar en te dragen.
Je kunt ook een beige kostuum met evt iets van een gouden of geelachtig streepje kopen, maar ik denk zomaar dat je dat never nooit meer gaat dragen, en dat is ook wat zonde. Plus dat dat misschien ook moeilijker te vinden is.
Hier zat ik ook aan te denken. Een beige chino heb ik in de kast liggen, ook een wit linnen polo/overhemd iets, en een gouden riem en colbert.

Ik heb alleen zoveel lijstjes in mijn hoofd en schiet alles er maar uit, in de hoop niets te vergeten.

Daarnaast wil ik ook graag iets nieuws aanschaffen, iets verbonden aan haar.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 12:06

Qua kleding kan ik je niet helpen, maar wil je wel mijn welgemeende condoleances aanbieden. Wat vreselijk om je moeder op die manier te verliezen. Hoe oud heeft ze mogen worden?
Heel veel sterkte voor de komende tijd. Mijn moeder is al bijna 33 jaar geleden overleden, maar mis haar nog steeds en weet hoe ontredderd je je nu moet voelen.
Dikke knuffel voor jou

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 12:07

Bo-ho chique, een cumberband of een wat lossige sjaal/das speciaal ervoor aanschaffen?

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 12:15

Ailill schreef:
Ibbel schreef:
Hier zat ik ook aan te denken. Een beige chino heb ik in de kast liggen, ook een wit linnen polo/overhemd iets, en een gouden riem en colbert.

Ik heb alleen zoveel lijstjes in mijn hoofd en schiet alles er maar uit, in de hoop niets te vergeten.

Daarnaast wil ik ook graag iets nieuws aanschaffen, iets verbonden aan haar.

Dat klinkt alsof je al een prima setje kleding hebt. Ik zou dat gewoon dragen, eventueel je linnen polo/overhemd vervangen door een net wit overhemd, als je het polo-achtige te casual vind. Voor iets als symbool van verbondenheid zou ik gaan voor een sieraad, dan kan je het een tijd bij je dragen, zo lang je dat fijn vind, zonder dat het af hoeft. Misschien een armband?

Hoe dan ook veel sterkte :(:)

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 12:17

Voor de uitvaart, een goudkleurig vestje/gilet combineren met de broek die je al hebt, en een los jasje erbij in de kleur van de broek?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 12:26

Ik heb geen tips maar gecondoleerd, wat ontzettend rot Y;(

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 13:03

Gecondoleerd Y;(

Kun je niet een mooi gouden horloge oid aanschaffen voor bij je outfit? Eventueel (later nog ivm tijd) laten graveren met haar naam of datum

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 13:22

Gecondoleerd Ailill, heftig om mee te maken. De kleding heb je al, weet niet of je een klein haarlokje van je mam hebt maar een gouden ketting met iets waar dit in kan ?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:04

Wat naar, gecondoleerd zeg.

Wat betreft je outfit, Anna van toor volg ik, maar er zijn meer zaken, de mode is tegenwoordig allemaal wel met een goud of zilveren tintje.

In Enschede zit pico mode, daar zou je zelfs een verzoek aan kunnen sturen of ze een setje kunnen samenstellen.
Laatst bijgewerkt door Firelight op 06-10-24 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:33

Madelief, ik denk dat je herenkleding moet zoeken.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:38

Gecondoleerd met het onverwachte verlies van je moeder.

Een zandkleurige chino, wit overhemd en gouden details klinken passend.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:47

Heel veel sterkte gewenst.. Y;(

Als je misschien toch al het een en ander in de kast hebt hangen kun je misschien ook denken aan een gouden sieraad om erbij te kopen. Eventueel kun je die (na de uitvaart als het te kort dag is) laten ingraveren als verbintenis aan je moeder.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:52

Ook ik denk dat wat je zelf al opperde qua outfit een goede keus is.

Qua iets nieuws aanschaffen/ verbondenheid lijkt mij ook een sierraad een blijvend tastbare herinnering.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:12

Excuses ik kan mijn bericht niet meer wijzigen. Er zijn vast herenwinkels die iets kunnen samenstellen. Sterkte gewenst!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:46

Gecondoleerd Ailil Y;(

Setje wat je hebt klinkt goed, evt inderdaad met een wit overhemd ipv polo? Qua aanschaf, ook ik zou eerder kijken naar iets van een horloge oid als je dat regelmatig draagt. Ik draag het horloge van mijn vader bij speciale gelegenheden, zo is hij er toch bij. Dat is zelfs 12 jaar later nog mooi en draagbaar en heeft de herinnering.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:02

Allereerst gecondoleerd, jij bent even oud als ik was toen mijn moeder vertrok naar de sterren. Veel sterkte met de begrafenis!

Wat hiervoor al gezegd is: een mooi gouden juweel of ring of horloge met inscriptie.
Wat niet goud is, en mijn broer deed: een tattoe zetten met de eerstel letter van haar naam.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:07

Gecondoleerd en heel veel sterkte!

Wat kleding betreft, de kleding uit je kast, zou alleen voor de polo een nette blouse nemen.
En wat al vaker is genoemd een mooi gouden sieraad kopen, dit blijft altijd.