Ik gebruik de slowcooker qua soepen alleen nog voor soepen zoals Tomatensoep e.d.
Voor echt bouillon van vlees pak ik toch altijd een normale soeppan. heb onlangs een nieuwe soeppan gekocht, van 11L, en dat ding is echt fantastisch - ik houd van batches maken en invriezen bv.
Maar ik denk dat je verhouding met water/vlees dan inderdaad wat scheef ligt. Hoeveel doe je erin qua vlees? op die 6L. En
Limburgse koude schotel is inderdaad een beetje zoals rundvleessalade ja. Je hebt verschillende variaties, en vaak word het nog ‘aangekleed’ met dingen zoals tomaat, ei e.d. maar kun je zelf kijken wat je wilt. Ik heb momenteel het recept van mijn oma/moeder niet bij de hand, maar deze lijkt er heel veel op:
>>
https://www.bonapetit.nu/recept/omas-li ... e_vignetteVanaf stap 2 kun je deze volgen, als je de bouillon eenmaal gemaakt hebt en het vlees klaar is.
Hoeveelheid ingrediënten dan aanpassen aan hoeveelheid vlees.
Mijn oma en haar zussen gingen vroeger heel Zuid-Limburg door om met feesten voor mensen te koken, dan werd er buffet gemaakt en iedereen wilde altijd die koude schotel van hun erbij

Je moet er natuurlijk van houden wel. Bij mijn moeder wisselt hij soms ook wel eens omdat het ook een beetje koken op gevoel is maar ook afhankelijk is van welk vlees je hebt soms etc. Mocht ik dat recept binnenkort toevallig bij de hand hebben, zal ik die delen maar het linkje hierboven komt eigenlijk al heel goed in de buurt

Mijn moeder doet er naast mayo nog slasaus doorheen

Edit;
Gevonden haha! Een vereniging in het dorp waar ik woonde heeft ooit een kookboek laten printen en mn oma’s recept hebben ze toen erbij gedaan.
[
Afbeelding ]
Nodig:
700g soepvlees
1kg aardappelen (vast)
1 grote ui
5 augurken
1 pot zilveruitjes
peper
zout
peterselie
mayonaise
slasaus
Bereiding:
Maak het soepvlees fijn
Kook de aardappelen, giet ze af en snijd in kleine blokjes
Snipper de ui, zilveruitjes en maak de augurk klein
Meng het allemaal, breng op smaak met peper, zout en peterselie
Voeg dan mayonaise en slasaus toe en op het eind nog een scheutje van het nat van de zilveruitjes - uit de pot.