Online Planner

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_chou

Online Planner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 16:49

Sorry als deze verkeerd staat.

Hallo allemaal, ik zit nu in een tussenjaar en in september ga ik weer studeren. Daarom leek dit mij een goed moment om te kijken hoe ik het beste straks alles kan gaan plannen. Ik vergeet namelijk best snel dat ik iets moet doen, dus een goede planning is wel handig.

Ik doe graag dingen online, dus vandaar graag een online planner. De volgende functies zou ik ook graag zien:
- kan samen met google agenda
- ik kan er mijn schoolrooster in kwijt
- hij plant dingen automatisch op het juiste tijdstip hiervoor, het liefst met behulp van AI
- genoeg tags of mapjes om taken goed te organiseren
- makkelijk en duidelijk

Er zijn veel online planners, maar op een of andere manier vindt ik nog niks wat ik fijn vindt.

Iemand die iets goeds weet of ergens ervaring mee heeft? Of iets wat in ieder geval de meeste afvinkt? Of een andere tip die mij straks gaat helpen?

Alvast bedankt!

_chou

Re: Online Planner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 17:36

Omhoog, voorbeelden over hoe jij je werk/studie plant en overzicht houdt mag ook :D

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 19:45

Ik ben zelf fan van remember the milk. Het heeft wel het format van een takenlijst dus dat moet jou maar net liggen. Ik vind het geweldig dat je taken ook kunt mailen of mails aan taken toevoegen etc. En het aller geweldigste is de herhaalfunctie. Ipv dat iets elke x weken (bv) herhaalt en daardoor mega veel stackt als je het niet doet, kun je ook instellen dat het pas na x tijd herhaalt zodra je het hebt afgevinkt, dat houdt het zo onwijs veel opgeruimder. Verder kun je verschillende lijstjes maken en met prioriteiten werken.
De gratis versie heeft volgens mij niet de Google integratie die jij zoekt, maar misschien heeft de betaalde versie dat wel, dat weet ik eerlijk gezegd niet.

Ik zou persoonlijk jouw rooster in Google calendar zetten (hebben ze geen feed waar je op in kunt schrijven dat dat automatisch gebeurt?) en als Google tasks onvoldoende voor jou is, daar remember the milk bij gebruiken. Maar ik denk eigenlijk dat je een flink eind met alleen Google moet komen?

Voor het ene werk heb ik geen planning, voor m'n andere werk heb ik trello borden overgenomen, maar dat vind ik persoonlijk verschrikkelijk. Alle handige functies zitten achter paywalls.

Ik weet niet of ai jou kan helpen met het maken van taken, want daarvoor moet de ai wel weten wat die taken dan zijn en als je die dan toch zelf moet invoeren, kun je dat ook met Google doen? Die heeft natuurlijk ook ai.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 20:30

Ik gebruik Klender, maar weet niet of dat is wat je zoekt.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 20:37

Ik gebruik Google Agenda voor afspraken en taken die langer dan een half uur duren en ik dus inplan. Voor mijn projecten en taken gebruik ik Todoist, vind dat ideaal. Heb een tijd de betaalde versie gehad, maar nu weer de gratis, werkt voor mij prima.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 21:13

Citaat:
hij plant dingen automatisch op het juiste tijdstip hiervoor, het liefst met behulp van AI

Over wat voor dingen heb je het dan? Wat is automatisch? En wat vindt jij het juiste tijdstip?

Ook AI heeft informatie nodig om mee te werken. Wekelijks 2 uur zelfstudie in plannen zou moeten kunnen, maar als je het hebt over inplannen van studie tijd voor je toetsweek, moet hij wel weten wanneer je toetsweek is en hoe lang je nodig hebt om te leren.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:49

Bowo schreef:
Citaat:
hij plant dingen automatisch op het juiste tijdstip hiervoor, het liefst met behulp van AI

Over wat voor dingen heb je het dan? Wat is automatisch? En wat vindt jij het juiste tijdstip?

Ook AI heeft informatie nodig om mee te werken. Wekelijks 2 uur zelfstudie in plannen zou moeten kunnen, maar als je het hebt over inplannen van studie tijd voor je toetsweek, moet hij wel weten wanneer je toetsweek is en hoe lang je nodig hebt om te leren.

Ik gebruikt Motion, als je een taak dan niet hebt kunnen doen, dan plant hij automatisch een ander moment.

Wil wel zeggen dat je echt veel in je agenda moet zetten, maar ik gebruik hem ook werkgerelateerd.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:51

Mijn rooster van de universiteit Utrecht kon ik gewoon aan mijn google agenda toevoegen, en de rest plande ik handmatig in (al dan niet met push meldingen)
Wat voor dingen zou je dan nog meer in je agenda willen hebben staan?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 14:05

Ik gebruik de agenda op mijn telefoon (wel iPhone).
Ik kan mijn werkrooster synchroniseren (mijn schoolrooster ook, maar gezien mijn minor veel met wisselende locaties werkt, zet ik deze er het liefste handmatig in.)
En vooruit plannen doe ik daar ook.
Bij mij gaat het vooral om het stukje alles op een plek, dan kom ik er altijd wel uit. En qua kleuren maak ik dan bijvoorbeeld onderscheid tussen:
- School
- Werk
- Ziekenhuizen, fysio enz
- Privé

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 15:22

Bowo schreef:
Citaat:

Ik heb het over leerwerk en overig schoolwerk. Ik wil bijvoorbeeld ergens kunnen neerzetten wat er moet gebeuren die week en hoelang (eventueel dat ik alle blokjes zelf maak).

Graag zou ik dus mijn school- en werkuren erin kunnen zetten en mijn reistijd. Los van die momenten wil ik dus dat hij mijn school- en leerwerk inplan wat ik zelf klaarzet. Of iets wat hierop lijkt.