Welke zijdeboeketten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Laurora

Welke zijdeboeketten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-24 17:51

Ik heb het plan opgevat om met wat famillieleden wat geld bij elkaar te leggen om mijn moeder een mooi zijdeboeket voor haar verjaardag te kunnen geven.
Ze (we) houden erg van een mooie bos bloemen, maar zijn een beetje klaar met al het gif waar de kweek mee gepaard gaat.
Maar nou zie ik door de bomen bloemen het bos niet meer.
Foto's van internet zeggen vaak niet genoeg over de kwaliteit, en het is wel de bedoeling dat ze zo echt mogelijk lijken.
Welke bloemen hebben jullie gekocht/gegeven? Eigen foto's zou helemaal tof zijn!
Budget staat nog niet vast, maar het mag best wat kosten.

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~
Diervriendelijk wespenadvies nodig? Stuur mij een pb!
~~~

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:01

Ik heb meerdere zijdebloemen van meerdere winkels/aanbieders. Tot nu toe vind ik de kwaliteit van bloominggood.nl het beste:

Afbeelding

Afbeelding

Over Bloshing lees ik ook heel goede verhalen. Nog geen ervaring mee, ik zocht losse takken/stelen. Zij heeft vooral veel boeketten.

Om precies dezelfde reden koop ik idd ook geen echte bloemen meer.

Afbeelding
Deze tulpen, die ik bij Knus en Kneuterig in Rhenen heb gekocht, zijn kwalitatief ook heel erg goed.

*Burp*

Gianti

Re: Welke zijdeboeketten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:08

Ik heb bloesem van Azin. De takken zelf zijn wel mooi, alleen op website staat volgende dag levering en heeft bijna drie weken geduurd met erg trage reactie van de customer service...

Dus ik volg... voor mijn volgende bestelling zoek ik een ander bedrijf :+

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:13

Hier in het dorp heeft onze bloemist ook een grote collectie zijdebloemen en kunstplanten. Kun je ze zelf beoordelen ipv via een scherm.

mijn dromen rijden op een paard dat nooit moe wordt
wat de wolf wint aan terrein, verliezen onze paarden in welzijn

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:31

Ik ben in Slagharen geweest bij Jes Bloemen.
Ik heb daar een vaas gekocht, aangegeven wat ik mooi vond en daar heeft ze dit van gemaakt.

Afbeelding

Binnenkort ga ik er weer heen en dan laat ik het huidig boeket aanvullen.

Pablo☆,7-7-1997- 15-04-2013
Pip☆,1-3-2011- 02-01-2025
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 19:19

Ik heb wat zijdebloemen die overal en nergens vandaan komen. Soms kom ik heel dure bloemen tegen die hartstikke nep lijken, en soms vind ik goedkope bloemen bij de Action die gewoon heel mooi zijn.. Je moet er net tegenaan lopen.
Ik koop ook geen snijbloemen meer om dezelfde reden.

Dat wilde bloemen boeket hierboven vind ik mooi!

Op zoek naar een trouwvideograaf of fotograaf? ABCreatief Videoproducties   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 19:23

Ik heb wat zijdebloemen staan van de Intratuin, net echt. Ook wat goedkopere bloemen van een woonwinkel in de buurt, maar dat verschil zie je wel goed (overigens nog steeds oke).
Ik zou dit soort artikelen niet zo snel online bestellen denk ik, even in het echt bekijken en voelen of het een beetje stevig is lijkt mij heel fijn. Ook het combineren met elkaar is fijn om in je hand te doen/door de bloemiste te laten maken.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-24 21:04

Dank jullie, de voorbeelden die hier langskomen vind ik erg mooi! Ik ga inderdaad eens kijken of er een winkel in de buurt zit die dit spul heeft, live bekijken is inderdaad vaak beter :D

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~
~~~

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 21:28

Even over een andere boeg. Ik zag je topic en moest hieraan denken.
https://www.reflower.nl/?srsltid=AfmBOo ... 5U-bop2Ec8
Zelf geen ervaring mee, maar kort gezegt een abonnement voor een kunstbloemen boeket (met vaas), waar je op gewenst moment het boeket kan omwisselen voor een nieuwe, om toch afwissing te houden.
Niet helemaal wat je zoekt, maar ik gooi m er toch even in! ;)

A stranger is just a friend you haven't met yet!

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:50

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 23:39

Ik lees even mee. Zelf wil ik ook een mooi boeket. Laatst een mooie bos echte gekregen, stond zo leuk dat ik het vaker wil. Echte zie ik niet zitten. Zonde van m'n geld elke week zo een grote nieuwe bos.

Ik zou ze graag in het echt zien, maar dan wel echt als bos en geen losse bloemen. Of dat ze een bos kunnen namaken van een foto.
Het zoekt alleen zo lastig naar winkels die dat hebben. Tuincentrum heeft alleen losse bloemen/takken.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-24 00:03

@jitskejeldau oh, cool!
Ik hoopte dat mn moeder wat bloemen bij kon "sparen" zodat ze zelf bossen kan samenstellen en eindeloos herschikken, maar dit is misschien ook wel wat!

Ik vind de kwaliteit van tuincentrum bloemen erg sterk verschillen, bij onze intratuin heb je hele mooie exemplaren, die er heel echt uit zien, en er naast staan dan echt duidelijk plastic prullen. Lastig om daar echt een mooie bos van samen te stellen.

@amj bedankt! Heb je zelf ervaring met deze bloemen?

~~~
~~~

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 00:58

Ik ben hier wel eens geweest; https://www.marreli.nl/zijden-bloemen/

Op hun socials zie ik ook wel eens filmpjes voorbij komen van hun boeketten, dan heb je toch ook meer beeld dan van een foto.

Carly-Reina (Dayano x Sultan) dragend van Fürst Dior
Ninevanck (For Romance x Münchhausen) dragend van O’toto van de Wimphof

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 07:51

Die van Silka flowers zijn erg mooi, blijven ook heel mooi

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:20

Ik heb zelf deze in de woonkamer. Mijn moeder en een vriendin hebben ook mooie stukken van setafiori. Afbeelding

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:29

Ik heb zelf wat dingen in elkaar geknutseld. De bloemen komen van verschillende plaatsen, oa. Intratuin en de bloemenwinkel. De nep-neppers van oa. Blokker en Xenos ed. vind ik niet mooi, die afwerking is duidelijk anders.

Afbeelding

Afbeelding

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:31

Afbeelding

Deze heb ik in Tilburg laten maken.

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 14:04

Bij bloemist hier gekocht, van zijde dus, ook de stengels en bladeren. Ik combineer met bloemen uit de tuin en/of takjes uit het bos. Zo heb ik steeds weer een ander boeket zonder de veelal giftige bloementeelt te supporten.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:02

Hoe hou je dat proper? Afstoffen? Met water?

09/10/2023 <3

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:05

Plantenspuit :)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:09

Mijn moeder heeft jaren een zijden stuk van de bloemist gehad die ze eens in de zoveel tijd even door een badje met wat shampoo haalde en die was tot aan haar overlijden nog prachtig.
Je zag echt wel het verschil met goedkopere ‘zijden’ bloemen.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:11

Mijn ouders "huren" altijd twee boeketten van Bloom and Wolf. Dan betaal je per maand en kies je daarna weer een ander uit.
Het is wel redelijk prijzig, maar daar is de kwaliteit ook echt wel naar. En het is inclusief vaas.
https://www.bloomandwolf.com/

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:19

Ik ben dol op bloemen, en had altijd minstens een bos staan, maar dat loopt ook echt uit de klauwen qua kosten.

Sinds twee jaar over gegaan op zijden boeketten en zelfs een kunstplant. Komen van Mystic Garden, zij kleden hele grote evenementen aan, maar ook restaurants of huizen.

De meeste dingen die ik heb zijn dan ook 'tweedehands', maar omdat het allemaal topkwaliteit is zijn ze nog als nieuw. Scheelt echt enorm in prijs. Heb voor een paar duizend euro aan 'nepplanten' in huis en was in totaal €600 kwijt over meerdere aankopen.

Toevallig afgelopen week gevraagd hoe ik ze schoon kon maken en een rondje douchen zou genoeg moeten zijn.

Zo maar vlug foto's gemaakt dus qua licht is het niet veel haha.

Ik denk dat bij deze plant al zeker 10x gevraagd is hoe ik die zo mooi houd. Zeg dan toch maar dat hij nep is.
Afbeelding

Zomers boeket, die gaat binnenkort de opslag in tot volgend jaar.
Afbeelding

Deze super grote bos heeft altijd bij de eigenaar thuis gestaan Hij twijfelde eigenlijk heel erg aan de verkoop, maar omdat ik al vaker bij hem gekocht had werd het gegund.
Afbeelding

Deze blijf ik geweldig vinden, heel minimalistisch en geweldig mooi. Ook hier zeggen mensen weleens hoe mooi de bloem is.
Afbeelding

Mijn nieuwste aanwinst, vorige week gekocht. Deze is nieuw, heeft nergens gestaan. Zo geweldig blij met mijn herfstboeket.
Afbeelding

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 13:39

Even onderschriftloos.

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:07

Het is dat Flowercrush niet meer doorgaat, maar ik heb daar 2 boeketten van die echt prachtig zijn. Ik ben nu niet thuis dus ik kan alleen de online foto's delen maar de boeketten komen aardig overeen in het echt.
Afbeelding
Afbeelding

Als je zoiets leuk vindt kan je evt tweedehands kijken. Maar als je voor een nieuw boeket gaat zou ik zeker op de kwaliteit letten, die verschilt per bedrijf echt enorm. Misschien kan je dan beter naar een winkel gaan.