Volautom. DeLonghi schakelt (ondanks instellingen) steeds uit - help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Volautom. DeLonghi schakelt (ondanks instellingen) steeds uit - help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 16:21

Hoi, wij zijn alweer een tijd met onze 2de DeLonghi aan de gang, en waren daar altijd eigenlijk super tevreden van. Deze knapperd, de ECAM 23.420.SB:

Afbeelding

Onze eerste begaf het na maar liefst ruim 33.000 koppen koffie. Omdat we daar zo tevreden van waren, kochten we vrolijk gewoon dezelfde. Oké, niet meeeega vrolijk, 't is een duur beestje haha. Dat is nu 2 jaar en anderhalve maand geleden - dus 6 weken geleden verviel onze garantie 8)7

En plots krijgt ie kuren. Volgens onze instellingen moet hij nog 2 uur ingeschakeld blijven na een kop koffie. Dat was ook altijd zo - tot een week of 2 geleden.

Sindsdien schakelt hij te pas en te onpas uit. Soms een half uur na een kop koffie, maar soms ook vlak nadat we hem aan zetten en we niet eens de kans krijgen een kop koffie te nemen. Soms na een kwartier. Kortom: niet wat wij ingesteld hebben. We zitten pas 9000 koppen koffie ver, dit is echt te vroeg om hem al te vervangen :') En hij spoelt ook natuurlijk iedere keer, dus het water vliegt er doorheen. Geen ramp, 't is maar kraantjeswater, maar 't is wel irritant.

Hij wordt op tijd en stond ontkalkt, er zit een filter in, .. We zorgen goed voor ons zwarte goud ;)

Iemand een idee wat we kunnen doen?
We hebben voor de zekerheid vorige week nog maar eens ontkalkt en we hebben het apparaat via de knop achteraan helemaal uitgeschakeld. Ik denk niet dat het aan de stekkerdoos ligt, daar zitten ook de oven en een radio in, en ik zie aan de klokken daarop dat die niet uitgeschakeld zijn geweest. We hebben voor de zekerheid ook de instellingen gecontroleerd, en die staan gewoon op "2 uur".

Gezien we net over de garantie heen zitten, hopen we het uiteraard zelf op te lossen. Opsturen (naar NL, voor ons buitenland) zien we niet echt zitten, wij zijn geen mensen zonder onze lekkere koffie haha. Twee weken overbruggen met een Senseo doen we op reis wel, maar thuis slaan we elkaar misschien de kop wel in :+

Wat mij verder nog opviel; wat hij al een tijdje deed maar niet zo erg stoorde; normaal zie je het uur als hij uit staat. Dat was niet altijd het geval, soms gaf hij gewoon zwart scherm. Maar met de oven er naast en de radio er boven, en dan ook nog een gewone klok in de keuken, maakte dat nooit uit. Maar dat is dus ook niet 100% zoals het moet zijn.

We hebben de FAQ geraadpleegd, youtube ed, en daar komt dit probleem voor zover wij zien niet aan bod.
Dus mocht iemand de gouden tip hebben, horen we die heel graag! :D

manonutjuh

Re: Volautom. DeLonghi schakelt (ondanks instellingen) steeds uit - help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 16:23

Heb je de stekker er gewoon al eens een poosje uit gehad?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 16:31

manonutjuh schreef:
Heb je de stekker er gewoon al eens een poosje uit gehad?

Ja mijn vriend heeft dat inderdaad geprobeerd :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 17:04

Dat de garantie net is verlopen, is geen reden voor een fabrikant (of verkoper) om niet-thuis te verkopen. Ook ná de garantieperiode mag je van sommige dingen (en dan vooral niet-slijtagegevoelige dingen) verwachten dat die niet na 2 jaar al de geest geven.
Ik zou dus wél contact opnemen met de verkoper. Ten eerste omdat-ie mogelijk weet wat er mis is en ten tweede omdat-ie dan evt een vervangend onderdeel of wat dan ook gratis of met korting kan (moet!) leveren.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 17:40

Ibbel schreef:
Dat de garantie net is verlopen, is geen reden voor een fabrikant (of verkoper) om niet-thuis te verkopen. Ook ná de garantieperiode mag je van sommige dingen (en dan vooral niet-slijtagegevoelige dingen) verwachten dat die niet na 2 jaar al de geest geven.
Ik zou dus wél contact opnemen met de verkoper. Ten eerste omdat-ie mogelijk weet wat er mis is en ten tweede omdat-ie dan evt een vervangend onderdeel of wat dan ook gratis of met korting kan (moet!) leveren.

Dat zullen we inderdaad wel doen, als we het zelf niet opgelost krijgen.
Ik had hetzelfde voor met een oven, na garantie sprong de glazen plaat in een miljoen stukjes. Ik kreeg toen 50% korting op een nieuwe schaal, was ik blij genoeg mee :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 12:28

Wat je kan proberen is de instelling even aan te passen naar iets anders en daarna weer op 2 uur te zetten.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 12:40

Donja schreef:
Wat je kan proberen is de instelling even aan te passen naar iets anders en daarna weer op 2 uur te zetten.

We hebben gisteren met hulp van Youtube een deep clean gegeven en de instellingen naar 1u veranderd, maar helaas. Nu schiet hij ook vanzelf aan, maar 't is zo'n luidruchtig ding dat mijn vriend er werkelijk wakker van wordt :+