Ik heb even een verhaal om van me af te schrijven ... en wie weet zitten hier wel bokkers die nog een nieuw inzicht of een tip kunnen geven, die me uit deze impasse kan halen.
Ik heb in mei een aanvraag ingediend voor een nieuwe internetaansluiting.
We zitten een beetje in een speciale situatie, wij hebben namelijk een stacaravan vanachter op onze bouwwerf staan, die wij willen gebruiken als woonplek en werkplek voor ons bedrijf.
Dit blijkt bij telenet, waar we de aansluiting bij hebben aangevraagd een moeilijk gegeven te zijn ...
Lang verhaal kort blijft er bij telenet intern vanalles mislopen in de communicatie, waardoor we gevangen zitten in een cirkeltje;
Wij vragen een aansluiting aan, telenet stuurt een technieker, die moet vaststellen dat er nog geen kabelaansluiting is van ons perceel in de straat en vraag graafwerken in de straat aan. Op de één of andere manier annuleert telenet intern die afspraak voor graafwerken en plannen ze een nieuwe afspraak voor een binnenaansluiting in. Als ik dan bel, beweren ze dat hier wel een kabel ligt ... en zo begint het spelletje weer van voor af aan ...
Dit heeft zo al 3 maanden geduurd ...
Ergens begin september hebben ze dan blijkbaar wel eindelijk de vergunningsaavraag voor de graafwerken ingediend en na nog een cirkeltje van het bovenstaande verhaal, had ik eindelijk iemand aan de lijn die die vergunningsaanvraag eens ging controleren.
1,5e week geleden kreeg ik dan eindelijk telefoon van het bedrijf dat hier in de grond gaat graven (dat is dus niet telenet zelf) om een afspraak in te plannen, ik sprong bijna een gat in de lucht. Afspraak ingepland afgelopen maandag 30/9. Hier heb ik vorige week 3 berichten ter bevestiging van gekregen, dus ik had er goede hoop in. Mijn man bleef speciaal een dag in de caravan, zonder internet, dus kon niet werken (we zijn dus beide zelfstandige) en er is de hele dag niemand komen opdagen.
Ik heb diezelfde dag nog opnieuw gebeld naar telenet, volgens hun systeem stond er niet eens een afspraak ingepland

Ondertussen zijn we weer twee dagen verder, ik heb zelf nogmaals teruggebeld, dienst kabelaansluitingen is niet te bereiken ...
Ik ben een beetje ten einde raad ... ondertussen zitten wij daar 3 maanden en moeten we telkens beroep doen op familie, vrienden, ... en 4G om te kunnen werken. Ik heb door foutieve informatie 700€ uitgegeven aan kabels, 30+ uren verloren aan de telefoon en dus ook al een dag of 2 werk omdat we aanwezig moesten zijn voor een zogezegde afspraak.
Ik heb een kleine twee weken geleden de ombudsdienst gecontacteerd, dus ik hoop dat zij ons verder kunnen helpen .. maar eerlijk gezegd, ik ben het beu. Ik ben moe, ik ben boos, mijn vertrouwen dat het nog goed komt is weg, ik zou liefst van alles gewoon aan alle telecomoperatoren een bericht sturen en zeggen: het bedrijf dat hier het eerst onze kabel in de straat aansluit, daar worden en blijven we klant bij.
Zo, dat is dus in een notendop mijn verhaal ... bedankt voor het lezen. Alle ideeën om hieruit te geraken zijn meer dan welkom.