Telecom rant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jenara

Telecom rant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 13:11

Dag lieve bokkers,

Ik heb even een verhaal om van me af te schrijven ... en wie weet zitten hier wel bokkers die nog een nieuw inzicht of een tip kunnen geven, die me uit deze impasse kan halen.

Ik heb in mei een aanvraag ingediend voor een nieuwe internetaansluiting.
We zitten een beetje in een speciale situatie, wij hebben namelijk een stacaravan vanachter op onze bouwwerf staan, die wij willen gebruiken als woonplek en werkplek voor ons bedrijf.

Dit blijkt bij telenet, waar we de aansluiting bij hebben aangevraagd een moeilijk gegeven te zijn ...
Lang verhaal kort blijft er bij telenet intern vanalles mislopen in de communicatie, waardoor we gevangen zitten in een cirkeltje;

Wij vragen een aansluiting aan, telenet stuurt een technieker, die moet vaststellen dat er nog geen kabelaansluiting is van ons perceel in de straat en vraag graafwerken in de straat aan. Op de één of andere manier annuleert telenet intern die afspraak voor graafwerken en plannen ze een nieuwe afspraak voor een binnenaansluiting in. Als ik dan bel, beweren ze dat hier wel een kabel ligt ... en zo begint het spelletje weer van voor af aan ...
Dit heeft zo al 3 maanden geduurd ...
Ergens begin september hebben ze dan blijkbaar wel eindelijk de vergunningsaavraag voor de graafwerken ingediend en na nog een cirkeltje van het bovenstaande verhaal, had ik eindelijk iemand aan de lijn die die vergunningsaanvraag eens ging controleren.
1,5e week geleden kreeg ik dan eindelijk telefoon van het bedrijf dat hier in de grond gaat graven (dat is dus niet telenet zelf) om een afspraak in te plannen, ik sprong bijna een gat in de lucht. Afspraak ingepland afgelopen maandag 30/9. Hier heb ik vorige week 3 berichten ter bevestiging van gekregen, dus ik had er goede hoop in. Mijn man bleef speciaal een dag in de caravan, zonder internet, dus kon niet werken (we zijn dus beide zelfstandige) en er is de hele dag niemand komen opdagen.
Ik heb diezelfde dag nog opnieuw gebeld naar telenet, volgens hun systeem stond er niet eens een afspraak ingepland %) Ze konden op dat moment de dienst kabelaansluitingen niet meer bereiken, maar stuurden een bericht dat ze mijn dringend dienen terug te contacteren.
Ondertussen zijn we weer twee dagen verder, ik heb zelf nogmaals teruggebeld, dienst kabelaansluitingen is niet te bereiken ...

Ik ben een beetje ten einde raad ... ondertussen zitten wij daar 3 maanden en moeten we telkens beroep doen op familie, vrienden, ... en 4G om te kunnen werken. Ik heb door foutieve informatie 700€ uitgegeven aan kabels, 30+ uren verloren aan de telefoon en dus ook al een dag of 2 werk omdat we aanwezig moesten zijn voor een zogezegde afspraak.

Ik heb een kleine twee weken geleden de ombudsdienst gecontacteerd, dus ik hoop dat zij ons verder kunnen helpen .. maar eerlijk gezegd, ik ben het beu. Ik ben moe, ik ben boos, mijn vertrouwen dat het nog goed komt is weg, ik zou liefst van alles gewoon aan alle telecomoperatoren een bericht sturen en zeggen: het bedrijf dat hier het eerst onze kabel in de straat aansluit, daar worden en blijven we klant bij.

Zo, dat is dus in een notendop mijn verhaal ... bedankt voor het lezen. Alle ideeën om hieruit te geraken zijn meer dan welkom.

8nnemiek

Re: Telecom rant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 13:15

Jee wat een gedoe..
Is een Starlink abonnement geen idee? Dan heb je in ieder geval geen gedoe met kabels..

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 13:18

Die kabels heb je uit eindelijk toch nodig ?
Ik zou momenteel als tussen oplossing kijken naar tadaam.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 13:20

Kmbrly schreef:
Die kabels heb je uit eindelijk toch nodig ?
Ik zou momenteel als tussen oplossing kijken naar tadaam.

ja ééntje, maar door foutieve informatie hebben we eerst een verkeerde gekocht, waar we nu dus niets aan hebben ...
en oh, daar ga ik eens naar kijken, dat kende ik nog niet!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 13:28

kan je de verkeerd gekochte kabel niet terugbrengen naar de winkel?

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 13:35

juval schreef:

helaas niet, die is ingegraven geweest in de grond nadat de technieker van telenet ons had gezegd tot waar we hem moesten leggen. Een maand later kregen we dan informatie van het bedrijf dat hem effectief zou komen aansluiten en bleek hij 20m langer te moeten zijn dan wat telenet zelf ons had verteld en hij moest absoluut uit 1 stuk. We hadden hem gelukkig in een wachtbuis ingelegd, dus we hebben dan de oude er moeten uit trekken en de nieuwe erin, waarbij we nog een blokkade etc. hebben moeten opgraven, nog een dag werk aan kwijt geweest ook ... maar die kabel is niet in een staat dat die terug naar de winkel kan.
Heb wel de belofte gekregen van telenet dat ze ons zullen compenseren voor de nutteloze kabel, maar ik vind hun beloftes niet heel veel meer waard ... en aan compensatie heb ik niets zolang ik geen internet heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 13:37

juval schreef:

Maatwerk kan je niet retourneren.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 13:38

Onhandig zeg.. Even in oplossingen denkend: hoe goed is jullie internet verbinding van de telefoons? De onbeperkt internet bundels zijn tegenwoordig niet meer zo vreselijk duur en bij 2 of meer abonnementen op hetzelfde adres krijg je regelmatig flinke korting. Dan kunnen jullie vanuit de stacaravan (en overal trouwens) in ieder geval via een hotspot altijd werken. Ook op de momenten dat je daar dus een dag aanwezig moet zijn.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 13:39

Ik vind het gek want er is toch een hele brochure van kabelaansluiting ?
En dat is toch ook afhankelijk van de afstand en hoeveelheid . Dan stel ik mij toch vraag wel kabel ze hebben aangeraden.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 13:46

Celebi schreef:
Onhandig zeg.. Even in oplossingen denkend: hoe goed is jullie internet verbinding van de telefoons? De onbeperkt internet bundels zijn tegenwoordig niet meer zo vreselijk duur en bij 2 of meer abonnementen op hetzelfde adres krijg je regelmatig flinke korting. Dan kunnen jullie vanuit de stacaravan (en overal trouwens) in ieder geval via een hotspot altijd werken. Ook op de momenten dat je daar dus een dag aanwezig moet zijn.

zo doen we het momenteel ook zoveel mogelijk, we hebben inderdaad een upgrade genomen naar onbeperkte mobiele data, maar die verbinding valt echt om de haverklap een halfuur of een uur weg. Ik moet ook soms grote bestanden kunnen uploaden of downloaden en dat gaat via 4G echt vreselijk traag.
dus een beetje werk krijg ik zo soms wel gedaan, maar om bestanden door te sturen naar klanten, moet ik echt ergens anders heen, want dat lukt echt vaak niet.

Kmbrly schreef:
Ik vind het gek want er is toch een hele brochure van kabelaansluiting ?
En dat is toch ook afhankelijk van de afstand en hoeveelheid . Dan stel ik mij toch vraag wel kabel ze hebben aangeraden.

Was ook niet het type kabel, de telenet technieker zei dat we onze kabel tot aan de perceelsgrens vooraan moesten leggen, maar van de onderaannemer kregen we te horen dat hij overlengte nodig had tot aan de dichtsbijzinde mast +11m om boven te geraken, in totaal dus 20m extra. Ik had hen nog gevraagd of zij dat konden aan elkaar sluiten, zodat ik gewoon 20m extra moest halen ... maar dat kan/mag dus blijkbaar niet.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 14:01

En een abonnement met 5G? Of een andere provider met betere connectie?