Bokkers met een eigen fotografie bedrijf ( of andere bedrijven)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Bokkers met een eigen fotografie bedrijf ( of andere bedrijven)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 17:23

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar bokkers met een eigen fotografie bedrijf.

Waarom? Nou ik wil mijn dromen ook wel eens gaan najagen in plaats van het steeds bij dromen te houden.

De hoofdreden om nu zelf wat te gaan beginnen , is wel dat mijn huidige werk langzamerhand niet meer bij mij gaat passen. Ik werk nu als persoonlijk begeleider bij een grote organisatie. Ik doe dit nu nog met veel plezier ( oké eerlijk zijn, niet altijd). De zorg is een gigantisch probleem aan het worden in de toekomst en ik vind mijzelf niet in dat plaatje passen. Mijn huidige werk wil veranderingen gaan doorvoeren waar ik niet 100% achtersta en ik niet meer het geluk uit het werk ga halen wat ik altijd voelde. Omdat het niet alleen bij deze organisatie zo is, maar dit landelijk steeds meer doorgevoerd gaat worden zie ik toch geen andere optie dan langzamerhand de zorg te verlaten. Ik wil de zorg graag redden, maar ik ben bang dat dat betekend dat ik uiteindelijk met een burn-out thuis kom te zitten. En dat vind ik het toch niet waard.

Al jaren droom ik toch van iets voor mijzelf te beginnen. Niet meer vast te hoeven houden aan andermans visie , regels , plannen.... Ik merk dat ik daar altijd al wat moeite mee heb gehad , maar dat gevoel nu steeds groter wordt.

Plots stoppen zou een te groot risico zijn als je zelf wat wil beginnen. Het plan is dan ook om mijn huidige werk uiteraard nog wel aan te houden en langzaam af te bouwen , afhankelijk van hoe alles gaat lopen. Ja , ik weet het er zijn al zoveel die hetzelfde doen. Maar als ik het niet geprobeerd heb zal ik altijd maar blijven denken , had ik maar toch.....

Het plan is er in grote lijnen, maar er zullen nog een hoop details bij gaan komen.

Nu ben ik op zoek naar ervaringen van Bokkers die in dit geval een eigen fotografie bedrijf begonnen zijn. Maar uiteraard als je een ander bedrijf bent begonnen hoor ik dat ook graag! Ik vind het altijd heel leuk om te lezen hoe mensen hun droom najagen en het tot een succes maken ( maar ook de verhalen wat geen succes is geworden zijn belangrijk).

Een pb sturen mag uiteraard ook!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 18:35

Omdat dit topic beter op LZP past ga ik het daarheen verplaatsen.

HK --> LZP

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 18:35

Firelight schreef:
Omdat dit topic beter op LZP past ga ik het daarheen verplaatsen.

HK --> LZP

dankjewel! Ik wist door de nieuwe indeling even niet meer waar het heen moest :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 18:36

Ik heb het geprobeerd maar mij lukte het niet om van rond te komen. Je moet echt wel iets bijzonders kunnen bieden. Er zijn zoveel paardenfotografen. Of wil je wat anders gaan fotograferen?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 18:37

Al gedacht om dit werk als zzp-er te gaan doen? Vanuit pgb
Ik denk ook heel goed te combineren met je fotografie!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 18:59

Ik ben paardenfotograaf, begonnen vanuit hobby 10 jaar geleden en nu 4 jaar voor mezelf als echt bedrijf.
Ik werk er nog 3 dagen naast, ervan rondkomen is gewoon niet te doen en kan nou niet zeggen dat mijn bedrijf slecht loopt. Heb elke week meerdere shoots staan maar het is gewoon heel onzeker.

Juist omdat je zegt er zijn er al zoveel, is niet erg maar dat maakt het wel moeilijker om ertussen te komen helemaal als je gewoon rieele prijzen vraagt (je zal wel moeten want anders verdien je er niks op met al die belastingen die je betaald) voor €50 per shoot ga je het namelijk niet redden.

Houd er ook rekening mee dat het waarschijnlijk een jarenplan is, velen denken oh ik heb een camera en wordt paardenfotograaf maar dat is helaas niet hoe het werkt.
Je zal in het begin heel veel moeten investeren en naamsbekendheid opbouwen als je nu vanaf 0 begint.

Heb je al enige kennis wat betreft (paarden)fotografie? of begin je echt vanaf 0?

Mocht je vragen hebben mag je me altijd een pb sturen, ik wil je zeker niet ontmoedigen want als je die droom hebt ga er dan zeker voor maar wil wel rieeel zijn dat het dus niet makkelijk is.

Ik heb een ebook geschreven voor paarden fotografen die dus een bedrijf willen opzetten met waar je allemaal rekening mee moet houden, ik mag hier geen reclame maken dus mocht je interesse hebben stuur me dan even een pb dan stuur ik je de link :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 20:04

Yes, ik doe vooral videografie, maar de laatste jaren ook steeds meer fotografie.
Ik ben in 2017/2018 voor mezelf begonnen, en kan er netjes van rondkomen zonder me een burnout te hoeven werken.
Ik doe zelf nagenoeg alleen bruiloften. Dat is best spannend en zwaar, maar ook heel erg leuk.

Ik heb zelf een vierjarige opleiding gedaan in foto/videografie en design, met ook oa marketing lessen, dus dat helpt wel flink.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 01-10-24 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 20:05

Je zou Limoen een berichtje kunnen sturen :)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 20:10

Ik heb ook een eigen fotografiebedrijf. Gestart in 2020 en er destijds meestal nog iets naast gehad qua werk. Sinds begin dit jaar doe ik het echt fulltime. Met ups en downs hoor, maar tot nu toe overleef ik het. :D

Voor mij en het gros van de medefotografen die ik ken is het een kwestie van veel tijd, consistentie en doorzetten. Verwacht niet dat je binnen enkele maanden fulltime kan fotograferen (uitzonderingen daargelaten).

Als je specifieke vragen hebt, laat het vooral weten. :j

Ballard_L

Re: Bokkers met een eigen fotografie bedrijf ( of andere bedrijven)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 20:37

Het ligt er denk ik ook aan wat je wilt doen. Er zijn ook bedrijven die ZZP-ers inhuren om te fotograferen voor woningfotografie of schoolfotografie. Dan kan je het combineren met je normale fotografie-activiteiten.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 20:52

Ik wilde ook graag dierfotografe worden en schreef me in 2020 ook in bij de KvK. Maakte een website, ging portfolios doen, investeerde in meer kennis en kunde en leerde ook heel veel andere fotografen kennen. Het was top, en ik had er veel plezier in, maar uiteindelijk heb ik besloten om het bij een hobby te houden.

Met name het continue verkopen van jezelf om naamsbekendheid en zo steeds nieuwe klanten binnen te krijgen vond ik te slopend. Ik bleek meer een persoon te zijn voor langdurigere klantrelaties dan voor "losse flodders" so to speak. Tevens begon het dag in dag uit selecteren en bewerken van foto's me tegen te staan en zoog het "moeten" al de lol eruit haha.

Ik ben wel ondernemer en dus eigen baas gebleven maar run nu een honden dagopvang met een vast klantenbestand waarmee ik dus een langdurige klantrelatie mee heb. Dat past me echt veel beter en ben echt blij dat ik de switch heb gemaakt :)

Mijn hond heeft nu gewoon een prof prive fotograaf :+
Afbeelding

Overigens zou ik nog wel een studio willen inbouwen in mn dagopvang. Dat zou echt best of both worlds zijn!

Afbeelding

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:03

Ik ben fotograaf, schrijver, doe ernaast nog parttime werk en studeer in de avonden! :j
Als je er echt voor wilt gaan, wie houd je dan tegen?
Ik zou zeggen; begin gewoon. En ga parttime werken. Kijk of dat lukt en anders heb je het op z'n minst geprobeerd en heb je er later geen spijt van! :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:34

Je vraagt naar fotograven of bokkers met andere bedrijven.

Ik ben geen fotograaf, maar wij hebben een dierenspeciaalzaak, online en fysiek.
Zelf doe ik nauwelijks nog wat, en als het al wat is, is het puur "therapeutisch" omdat ik door ernstig astma en heel veel ziekenhuisopnames 100% afgekeurd ben.

Wat ik wel in mijn omgeving zie, is dat er veel fotograven heel enthousiast zich inschrijven bij de KVK en dat het in de loop der tijd toch echt tegenvalt. Zeker binnen de dierenfotografie zijn er echt bijzonder veel kandidaten, de keuze voor de klant is reuze.
Ik weet niet in welke richting je zou willen werken, dieren, mensen, gebouwen etc?
Want eerlijk is eerlijk, een eigen bedrijf is knetter hard werken, en zeker als je er een goed inkomen uit wil halen zul je jezelf écht moeten onderscheiden.

Als ik naar ons bedrijf kijk, is het niet simpel smorgens deurtje open, eind van de middag deurtje dicht en mn eurootjes tellen. Er zit zoveel meer achter, marketing is the key!
Dus naast het algemene werk gaat er veel tijd zitten in online marketing, plannen bedenken, opzetten en uitvoeren, tussentijds evalueren en bijsturen. En dan hebben wij (ja sorry, ondanks dat ik niet meer werk blijf ik wel nog steeds in wij vorm praten haha) een vaste klantenkring en niet afhankelijk van opdrachten die we maandelijks moeten binnenharken.

Ondernemen klinkt zo mooi en romantisch bijna, maar het moet je wel écht liggen.
Je moet bereid zijn meer energie in je bedrijf maar óók jezelf te steken dan dat je in loondienst zit.
En daarbij het risico nemen, wat gebeurd er bijv als je ziek wordt of geblesseerd raakt? Ben je er echt helemaal afhankelijk van of heb je een partner waar je op terug kunt vallen?

Ik zou in jouw geval TS, eerder eens rustig gaan kijken naar je huidige situatie.
Ben je ongelukkig op je werk omdat je het werk niet leuk vind of omdat je de werksfeer niet leuk vind?
Want zou je bijv ook weer happy worden als je bij een ander bedrijf in dienst komt waar je wel weer een lekker gevoel zou hebben?
Wat zijn je ideen bij het ondernemerschap zijn? Denk je dat je ongelukkig wordt van het in loondienst zijn en voor het werken voor een baas? Want als dat het geval is, is het de moeite waard uit te zoeken hoe je het ondernemerschap zou willen en kunnen invullen!

Zoals je ziet ben ik misschien van de geplaatste berichten de wat zeikerige in dit geval.
Maar dat is meer ook om iemand een spiegel voor te houden, zodat het niet een teleurstelling wordt.
Er wordt vaak (dus niet altijd!) heel romantisch gesproken over het ondernemen, ja moet je doen!! maar er komt zoveel meer bij kijken.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 16:32

ivy_power89 schreef:

Ik ben geen fotograaf, maar wij hebben een dierenspeciaalzaak, online en fysiek.
Zelf doe ik nauwelijks nog wat, en als het al wat is, is het puur "therapeutisch" omdat ik door ernstig astma en heel veel ziekenhuisopnames 100% afgekeurd ben.

Wat ik wel in mijn omgeving zie, is dat er veel fotograven heel enthousiast zich inschrijven bij de KVK en dat het in de loop der tijd toch echt tegenvalt. Zeker binnen de dierenfotografie zijn er echt bijzonder veel kandidaten, de keuze voor de klant is reuze.
Ik weet niet in welke richting je zou willen werken, dieren, mensen, gebouwen etc?
Want eerlijk is eerlijk, een eigen bedrijf is knetter hard werken, en zeker als je er een goed inkomen uit wil halen zul je jezelf écht moeten onderscheiden.

Als ik naar ons bedrijf kijk, is het niet simpel smorgens deurtje open, eind van de middag deurtje dicht en mn eurootjes tellen. Er zit zoveel meer achter, marketing is the key!
Dus naast het algemene werk gaat er veel tijd zitten in online marketing, plannen bedenken, opzetten en uitvoeren, tussentijds evalueren en bijsturen. En dan hebben wij (ja sorry, ondanks dat ik niet meer werk blijf ik wel nog steeds in wij vorm praten haha) een vaste klantenkring en niet afhankelijk van opdrachten die we maandelijks moeten binnenharken.

Ondernemen klinkt zo mooi en romantisch bijna, maar het moet je wel écht liggen.
Je moet bereid zijn meer energie in je bedrijf maar óók jezelf te steken dan dat je in loondienst zit.
En daarbij het risico nemen, wat gebeurd er bijv als je ziek wordt of geblesseerd raakt? Ben je er echt helemaal afhankelijk van of heb je een partner waar je op terug kunt vallen?

Ik zou in jouw geval TS, eerder eens rustig gaan kijken naar je huidige situatie.
Ben je ongelukkig op je werk omdat je het werk niet leuk vind of omdat je de werksfeer niet leuk vind?
Want zou je bijv ook weer happy worden als je bij een ander bedrijf in dienst komt waar je wel weer een lekker gevoel zou hebben?
Wat zijn je ideen bij het ondernemerschap zijn? Denk je dat je ongelukkig wordt van het in loondienst zijn en voor het werken voor een baas? Want als dat het geval is, is het de moeite waard uit te zoeken hoe je het ondernemerschap zou willen en kunnen invullen!

Zoals je ziet ben ik misschien van de geplaatste berichten de wat zeikerige in dit geval.
Maar dat is meer ook om iemand een spiegel voor te houden, zodat het niet een teleurstelling wordt.
Er wordt vaak (dus niet altijd!) heel romantisch gesproken over het ondernemen, ja moet je doen!! maar er komt zoveel meer bij kijken.

Ben het hier zeker mee eens, het lijkt voor de buiten wereld altijd rozengeur en manenschijn maar wat Ivy ook zegt het is gwn keihard werken, en vooral in het begin veel investeren en vallen en opstaan en niet denken dat je er binnen 3 maanden wel bent.
Nu is paarden/dieren fotografie over het algemeen zowieso een ondergeschoven kindje als je kijkt naar bijvoorbeeld bruiloften, newborn en lifestyle fotografie qua verdiensten.
Mocht je er nog weinig ervaring in hebben zou ik je aanraden eens met een fotograaf mee te lopen die dit al een tijd doet om zo ook meteen ervaring op te doen en te kijken of het uberhaubt iets voor je is.
Ik zit meer uren achter de computer dan dat ik shoot doe per week :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 16:40

Ik denk ook dat een goed plan is om een paar weken met een fotograaf mee te lopen.
De markt is al enorm verzadigd op het gebied van fotografen, dus ik ben bang dat je het beeld een beetje romantiseert ;)
Tenzij je echt iets heel bijzonders kunt aanbieden en ook uitzonderlijke kwaliteit levert, is het gewoon bijna niet te doen om van rond te komen.

Ik vind het wel heel stoer van je dat je je horizon wilt gaan verbreden en op zoek gaat naar je passie!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 13:30

Bedankt tot nu toe voor de leuke en realistische reacties.

Ik ga ze vanmiddag even uitgebreid doorlezen :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 15:41

Eerst even een algemene reactie ik lees vaak de vraag hoe ga je rondkomen terug. Ik heb momenteel een vaste baan waar het goed mee te combineren is. Daar ga ik pas mee afbouwen als ik wel wat heb opgebouwd. Ik hoef / moet daar niet perse weg ( mits ontslag dat risico is er wel de komende maanden, maar dan ga ik eerst echt nog wel ergens anders aan de slag in de zorg) . Dat is dus ook iets qua inkomen waar ik een terugval op heb.

Bellatrix schreef:
Ik heb het geprobeerd maar mij lukte het niet om van rond te komen. Je moet echt wel iets bijzonders kunnen bieden. Er zijn zoveel paardenfotografen. Of wil je wat anders gaan fotograferen?

Naast paarden ook dieren , maar ook sportevenementen staan op mijn lijstje. Maar ik sta open om ook totaal wat anders te gaan proberen.

siskeh schreef:
Al gedacht om dit werk als zzp-er te gaan doen? Vanuit pgb
Ik denk ook heel goed te combineren met je fotografie!

Ik heb werk gedaan via PGB , maar wat mij niet zo goed beviel was het heen en weer gevlieg en de vaak korte uren wat wordt aangeboden. Dan zou ik meerdere cliënten moeten hebben, en dan vlieg je van de een naar de ander. Hier in de omgeving helaas te korte uren , of dat je net geen passend rooster kunt maken. En ik vind het wel fijn om lekker de tijd te hebben voor een cliënt.

Keell94 schreef:
Ik ben paardenfotograaf, begonnen vanuit hobby 10 jaar geleden en nu 4 jaar voor mezelf als echt bedrijf.
Ik werk er nog 3 dagen naast, ervan rondkomen is gewoon niet te doen en kan nou niet zeggen dat mijn bedrijf slecht loopt. Heb elke week meerdere shoots staan maar het is gewoon heel onzeker.

Juist omdat je zegt er zijn er al zoveel, is niet erg maar dat maakt het wel moeilijker om ertussen te komen helemaal als je gewoon rieele prijzen vraagt (je zal wel moeten want anders verdien je er niks op met al die belastingen die je betaald) voor €50 per shoot ga je het namelijk niet redden.

Houd er ook rekening mee dat het waarschijnlijk een jarenplan is, velen denken oh ik heb een camera en wordt paardenfotograaf maar dat is helaas niet hoe het werkt.
Je zal in het begin heel veel moeten investeren en naamsbekendheid opbouwen als je nu vanaf 0 begint.

Heb je al enige kennis wat betreft (paarden)fotografie? of begin je echt vanaf 0?

Mocht je vragen hebben mag je me altijd een pb sturen, ik wil je zeker niet ontmoedigen want als je die droom hebt ga er dan zeker voor maar wil wel rieeel zijn dat het dus niet makkelijk is.

Ik heb een ebook geschreven voor paarden fotografen die dus een bedrijf willen opzetten met waar je allemaal rekening mee moet houden, ik mag hier geen reclame maken dus mocht je interesse hebben stuur me dan even een pb dan stuur ik je de link :)

Ik stuur je even een pb ik ben erg nieuwsgierig naar je ebook!

8nnemiek schreef:
Yes, ik doe vooral videografie, maar de laatste jaren ook steeds meer fotografie.
Ik ben in 2017/2018 voor mezelf begonnen, en kan er netjes van rondkomen zonder me een burnout te hoeven werken.
Ik doe zelf nagenoeg alleen bruiloften. Dat is best spannend en zwaar, maar ook heel erg leuk.

Ik heb zelf een vierjarige opleiding gedaan in foto/videografie en design, met ook oa marketing lessen, dus dat helpt wel flink.

Wat tof dat het gelukt is om er je werk van te maken! Ik ben wel eens gevraagd voor een bruiloft, maar dat is toch niet helemaal mijn ding.

Flux schreef:
Ik wilde ook graag dierfotografe worden en schreef me in 2020 ook in bij de KvK. Maakte een website, ging portfolios doen, investeerde in meer kennis en kunde en leerde ook heel veel andere fotografen kennen. Het was top, en ik had er veel plezier in, maar uiteindelijk heb ik besloten om het bij een hobby te houden.

Met name het continue verkopen van jezelf om naamsbekendheid en zo steeds nieuwe klanten binnen te krijgen vond ik te slopend. Ik bleek meer een persoon te zijn voor langdurigere klantrelaties dan voor "losse flodders" so to speak. Tevens begon het dag in dag uit selecteren en bewerken van foto's me tegen te staan en zoog het "moeten" al de lol eruit haha.

Ik ben wel ondernemer en dus eigen baas gebleven maar run nu een honden dagopvang met een vast klantenbestand waarmee ik dus een langdurige klantrelatie mee heb. Dat past me echt veel beter en ben echt blij dat ik de switch heb gemaakt :)

Mijn hond heeft nu gewoon een prof prive fotograaf :+
[ Afbeelding ]

Overigens zou ik nog wel een studio willen inbouwen in mn dagopvang. Dat zou echt best of both worlds zijn!

[ Afbeelding ]

Prachtige foto's , ze zouden zo in een magazine kunnen <3

ivy_power89 schreef:

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik wil mij richten op paarden , dieren , sportevenementen. Specifiek bij de paarden wil ik mij gaan oriënteren voor shoots als een paard bijv wordt ingeslapen of een afscheidsshoot. Soms zie ik dat wel eens voorbij komen en het heeft altijd mijn aandacht wat getrokken omdat het mij een heel dankbaar iets lijkt om te kunnen doen voor de eigenaar van het paard. Ik heb in het verleden een soort van afscheidshoot gehad en ik vond het heel mooi om dat aan te kunnen bieden. De eigenaar had een prachtige herinnering aan haar paard toen het toch nog zeer plotseling overleed. De foto's zie ik nu nog wel eens voorbij komen en ik vond het echt enorm dankbaar om te doen.
Bij sportevenementen kun je je vaak inschrijven of aanmelden als fotograaf. Dit is meer sport in het algemeen en niet perse alleen paardensport.

Helaas is de realiteit over de zorg dat in de toekomst 1 op de 3 Nederlanders in de zorg moet werken willen we het nog rond gaan krijgen. Dit geld voor alle vormen van zorg dus ook straks de ziekenhuis en huisartsen. Dit betekend dat we in Nederland echt een serieus probleem gaan hebben. De overheid is hier 10 jaar geleden al over ingelicht maar er is gewoon geen zak gebeurd.
Doordat we nu eigenlijk veelte laat zijn ontstaan er overal problemen. De organisatie waar ik werk heeft door de tekorten lange perioden ZZP'ers ingehuurd. De zzp'ers speelden in op de vele aanvragen en gingen hun uurtarief verhogen , waardoor mijn organisatie in de financiële problemen is gekomen , maar dit speelt bij vrijwel elke organisatie in Nederland.

Om de rode cijfers weg te krijgen is ervoor gekozen om te stoppen met het inzetten van zzp'ers. Of in ieder geval zo laag en weinig mogelijk. Maar daarnaast spelen nog meer oorzaken van de rode cijfers mee.

Om de tekorten op te gaan lossen in Nederland wordt er steeds meer gekozen voor het breder inzetbaar maken van de medewerker. Dit houdt in mijn geval in dat ik straks één basislocatie heb waar ik voor 70 tot 80% wordt ingeroosterd. De andere 20-30% moet dit op een andere locatie die gekoppeld is aan mijn cirkel ( mijn cirkel bestaat uit 4 woningen en 6 dagbestedingen). Ik snap de keuze en ik denk dat er een hoop mensen zijn die het wel uit willen voeren. Het heeft zowel voor als nadelen , maar in mijn geval geeft het een hoop onzekerheid en meer nadelen dan voordelen. Ik vind het een zeer afstandelijke vorm van zorg bieden. Daarnaast zie ik geen voordelen voor het belangrijkste en dat zijn de cliënten. Veel wisselingen en niet de goede begeleiding kunnen bieden is in mijn ogen een hele grote oorzaak van probleemgedrag.

Daarnaast is de communicatie echt behoorlijk banketstaaf. Er is nauwelijks nog iets duidelijk qua rooster , hoe je wordt ingezet en waar en hoe ect. Ik heb al aardig wat verschillende varianten gehoord hoe het nu in elkaar wordt gezet en het geeft bakken met onzekerheid bij iedereen. En aangezien dit al vrij snel in moet gaan....

Dit is nu de tweede organisatie waar ik werk die financieel in de problemen kwamen , en ook toen had het zeer nadelige gevolgen voor mij persoonlijk ( bij het andere werk ben ik ook in combinatie een soort gedwongen weggegaan). En met alle tekorten in Nederland speelt het bij veel meer organisaties die rood in de cijfers staan. Ik ben bang dat ik mijn geluk dus helaas niet meer ga vinden in de zorg als continue de stress terug blijft komen.

De reden dat ik nu blijf is dat ik het maar ga zien als een middeltje om geld te verdienen en dus zelf wat op te bouwen. Maar wat mij het meeste tegenstaat is dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen richting mijn cliënten. Ik heb het idee dat ik ze in de steek ga laten en niet de juiste zorg kan bieden wat ik ze heel graag wel wil geven. En dat maakt mij ergens best wel verdrietig. Ik zeg altijd in een land als Nederland zou dit niet moeten kunnen. Ik wil niet meewerken aan iets waar ik zoveel weerstand bij voel. Het gehele doel dat je dit met je hart zou moeten doen schiet het nu voorbij. Ik ga nu ook wel simpel denken dan doe ik het voor het geld. Ik zou dat even vol kunnen houden maar niet tot mijn 67ste.

Cayenne schreef:
Ik denk ook dat een goed plan is om een paar weken met een fotograaf mee te lopen.
De markt is al enorm verzadigd op het gebied van fotografen, dus ik ben bang dat je het beeld een beetje romantiseert ;)
Tenzij je echt iets heel bijzonders kunt aanbieden en ook uitzonderlijke kwaliteit levert, is het gewoon bijna niet te doen om van rond te komen.

Ik vind het wel heel stoer van je dat je je horizon wilt gaan verbreden en op zoek gaat naar je passie!

Ik heb simpelweg geen verwachtingen van tijd , als het 5 jaar duurt , dan duurt het maar 5 jaar. Ik moet niet weg bij mijn werk , en tot die tijd blijf ik er naast werken desnoods dan toch iets wat ik niet heel leuk vindt. Maar als het een middeltje is om bij mijn droom te komen vind ik dat wel waard.