Aanstaande woensdag vertrek ik naar Schotland!

Ik heb al twee hele mooie en fijne slim fit broeken met een enorm fijne pasvorm , met een waterdichtheid van 3/5:
https://www.revolutionrace.nl/dames/bro ... Color=2001
Nu had ik voor de zekerheid nog een Revolution Race broek met een hogere waterdichtheid besteld, blijkt de maat die ik echt áltijd heb met broeken te groot te zijn. Daar had ik dus niet op gerekend en balen, omdat ik niet meer op tijd ben om opnieuw te bestellen.
Ik heb niet veel ervaring met waterdichte broeken, een verkoper bij de Decathlon zei dat hun broeken enkel waterafstotend zijn omdat echt waterdichte broeken niet fijn zijn om te dragen tijdens het wandelen ivm zweten etc. Maar toch had ik het idee dat Revolution Race wel degelijk zulke broeken verkocht. Ik zie ook dat je soft shell broeken hebt, maar daarbij vraag ik me weer af hoe waterdicht dat is. En bij broeken die bijv. gebruikt worden voor echte winteractiviteiten zoals skiën vraag ik me weer af weer of deze wel geschikt zijn voor wandelen. Ik kan natuurlijk ook gewoon een regenbroek meenemen voor de echt zware buien, maar toch probeer ik nog iets anders te vinden.
Aangezien wij woensdag al weggaan zoek ik óf een broek met een korte levertijd óf een broek die ik a.s. maandag of dinsdag bij een fysieke winkel kan kopen.
Bokt is echt goud waard qua tips dus ik ben benieuwd of jullie mij verder kunnen helpen en of jullie ervaring hebben met de waterdichtheid van broeken, het lijkt wel alsof mijn zoekmachine overvraagd is want ik kom elke keer dezelfde broeken tegen.