Ik ben op zoek naar biologische zwarte thee met fruitsmaak (bosvruchten, citroen en dergelijke) maar ik kan het niet vinden tegen een enigszins schappelijke prijs.
Losse thee of al in zakjes? Voor losse thee: Eversdal of de Plantage in Elburg hebben lekkere thee. Online te bestellen.
Foaly
Geplaatst: 28-09-24 17:59
Zakjes of losse thee? En wat is voor jou een schappelijke prijs? Want ik kan wel Simon Levelt aanraden, maar weet niet of je dat te duur vindt
Daihyo
Geplaatst: 28-09-24 18:00
Oh ik zie nu dat je biologisch zoekt, maar ik weet niet of ze dat hebben. Edit: Eversdal draagt niet het keurmerk biologisch, maar heeft wel biologische leveranciers staat op de site.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 28-09-24 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt
dorientjuh
Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-24 18:00
Losse thee of in zakjes maakt niet uit. Qua prijs: ik zou zeggen iets van maximaal €7 per 20 kopjes?
Laatst bijgewerkt door dorientjuh op 28-09-24 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt
cursebreaker
Geplaatst: 28-09-24 18:01
edit; Wat je per kop betaald is ook afhankelijk van hoeveel iemand daadwerkelijk gebruikt denk ik. Ik doe de losse thee op gevoel in een zakje om te laten trekken dus dat verschilt nog wel eens hoeveel ik dus precies gebruik per keer. Ik houd ook eigenlijk nooit bij hoeveel ik daadwerkelijk kwijt ben per kop dus vind het lastig inschatten.
Bij pit-pit vind je misschien nog wat. Zij hebben best veel bio Thee en ik zie vanalles aan zwarte thee met deels fruit voorbij komen . Ik vind de prijzen best redelijk, maar ik ben voor losse thee ook wel gewend om wat meer te betalen. En voor sowieso bio betaal je altijd wel wat meer.
Ga naar een goede theewinkel. Ik koop altijd losse thee in een zakje. Vaak 100gr voor minder dan €5. Van de beste kwaliteit. Daarvan zet je zo een 40/50 koppen. Het is vele malen lekkerder en goedkoper dan supermarkt thee of thee uit zakjes.
Ik denk dat jij een een Earl Grey Romanov heel lekker zal vinden. Die is wel echt een zwarte thee met bijbehorende smaak, maar heeft ook een heel fijn fruitig accent van bosvruchten. Of een hele goede earl grey yellow lady. Fris, maar heel verfijnd en toch echt zwarte thee.