Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Goedemiddag,
Wie heeft er duizendknoop en hoe hou je het onder controle of hoe kom je er van af? Ik ben een beetje naar huizen aan het kijken en in de vragenlijsten staat letterlijk de vraag of er duizendknoop aanwezig is, hierbij zie ook ook regelmatig een ja voorbij komen. Gaat dit het woongenot verpesten? Ik weet dat het een lastige plant is om vanaf te komen, maar is het mogelijk zonder je hele bodem te verpesten of zou dit al een reden kunnen zijn om echt af te knappen op een huis?
moonsparkle schreef:Ja dat weet ik inderdaad, maar daarom zocht ik eigenlijk naar mensen die echt ervaring hebben met deze tuin in de plant, is het echt een reden om een huis ook niet te kopen als er duizendknoop in de tuin groeit? Hoe snel woekert het? En kun je het in bedwang houden?
SandraWierda schreef:moonsparkle schreef:Ja dat weet ik inderdaad, maar daarom zocht ik eigenlijk naar mensen die echt ervaring hebben met deze tuin in de plant, is het echt een reden om een huis ook niet te kopen als er duizendknoop in de tuin groeit? Hoe snel woekert het? En kun je het in bedwang houden?
Mijn ouders hadden hem ruim 20 jaar terug al in de tuin, met goed en lang gif spuiten zijn ze er vanaf gekomen. Wel een klus met lange adem. Hangt er ook beetje vanaf hoe erg het is lijkt mij
Irene793 schreef:Wij hebben/hadden japanse duizendknoop. Hij was hier behoorlijk groot, maar na 5 jaar trekken, heb ik hem dit jaar eigenlijk niet echt meer gezien. We hebben in de zomer wel iedere week de planten verwijderd, met zo veel mogelijk wortel. De plant staat hier ook wel een eindje van het huis, dus dat gevaar is er nooit geweest.
nikkel schreef:Die wortels kunnen heel diep zitten, waar een varken ( tenzij uitgerust met dieplepel) niet bij kan komen. Het huis incl. duizendknoop zou voor mij zeker geen aanbeveling zijn. Of de prijs moet daarop aangepast zijn. ( in ruil voor het extra werk). In de UK kan je een huis en een tuin met duizend knoop niet meer aanbieden.
nikkel schreef:Die wortels kunnen heel diep zitten, waar een varken ( tenzij uitgerust met dieplepel) niet bij kan komen. Het huis incl. duizendknoop zou voor mij zeker geen aanbeveling zijn. Of de prijs moet daarop aangepast zijn. ( in ruil voor het extra werk). In de UK kan je een huis en een tuin met duizend knoop niet meer aanbieden.
Gebruikers op dit forum: BlackClaw, corinec, fohadie, Frits2008, jildou1979, juval, Laura_, limilou, Whizz en 56 bezoekers