Omdat het mij leuk lijkt om later terug te kijken en het avontuur van verbouwen een beetje bij te houden maak ik dit topic. Leuk als je ons komt volgen!
Half april is mijn lieve oma overleden na een ziekte bed van een aantal weken. Samen met mijn tante heb ik intensief mantelzorg verleend en dit was heel mooi en dankbaar om te doen

Al jaren roepen mijn vriend en ik dat we gek zijn van haar huis en oma's wens was dan ook dat na haar overlijden het huis naar ons zou gaan. Dit had wat voeten in de aarde met de andere kant van de familie maar uiteindelijk is het gelukt en kregen wij in augustus groen licht op de hypotheek

Wat geschiedenis; Mijn opa en oma hebben het huis nieuwbouw gekocht in 1964 en hebben er dus hun hele leven gewoond. In de jaren '80 is het uitgebouwd maar verder is er niet veel aan gedaan. Opa is al 12 jaar dood en het achterstallige onderhoud is dus ook aardig opgelopen. Mijn vriend en ik zijn handig en ook mijn vader heeft 2 rechterhanden dus voor ons was dit geen probleem.
De link van Funda geeft een goed beeld van de huidige staat, hier al 2x 20m3 aan spullen en rommel eruit

https://www.funda.nl/detail/koop/verkocht/sassenheim/huis-grebbehove-3/43504908/
Dat het huis op Funda heeft gestaan heeft zijn redenen maar was wat ons betreft natuurlijk nooit nodig geweest.
Ondertussen zijn wij begonnen aan de sloopwerkzaamheden en langzaam weer aan het opbouwen. Hier zal ik per bericht even wat info en foto's van delen en jullie verder meenemen in ons avontuur.
Hier een klein overzicht wat we ongeveer van plan zijn, ik vergeet vast nog wat.
1e verdieping
- Nieuwe badkamer maken in kleine slaapkamer
- Oude badkamer zal toilet en waskamer worden
- Buiten kozijnen herstellen en nieuwe draaiende delen
- Enkelglas vernieuwen voor HR++ glas
- Gevel isolatie aanbrengen
- Nieuwe deur kozijnen (ook bredere maat)
- Nieuwe plafonds
- Alles stucen
- Vloer isolatie en vloerverwarming aanbrengen
- Alle elektra en CV/W leidingen nieuw
Begane grond
- Houten vloer vervangen voor beton (balken broodjes vloer) incl. nieuwe vloerafwerking

- Nieuwe keuken
- Nieuwe achter pui
- Toilet vernieuwen
- Nieuwe meterkast + alle bedrading en CV/W leidingen
Op zolder doen we voorlopig weinig. Dit is nu wel gesloopt, maar we moeten soms keuzes maken qua geld en tijd. De ruimte hebben wij absoluut nog niet nodig dus volgend jaar bijv. dit opknappen is ook prima.

Vragen, opmerkingen, tips etc. allemaal welkom!