Dekbed zonder los overtrek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Dekbed zonder los overtrek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 15:09

De titel zegt het al....dit lijkt mij ideaal.
Wie van jullie heeft zo'n dekbed?(met kleur of opdruk,alsof er een hoes omheen zit zeg maar)
Hoe bevalt de kwaliteit?
Is het goed wasbaar en droogt het snel?
Ia het voor de winter warm genoeg en in de zomer koel genoeg?
Welke heb je ?

Ik zoek een grote maat,260x220 of groter als die bestaat. Het is de vraag of die in mijn wasmachine zou passen.
2 losse dekbedden zou ook kunnen, maar wel 220 lang.
Laatst bijgewerkt door veneri op 25-09-24 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 15:11

Ik slaap al sinds ik mij kan heugen onder een kaal dekbed. Vind het zo'n onzin om daar een hoes overheen te doen, omdat ik het dekbed iedere week was en wij de enigen zijn die op onze slaapkamer komen (ik ben niet van de huisrondleidingen). Dus die reclame nu van zo'n dekbed is voor mij niet meer dan normaal. In de winter leg ik er een los dekentje extra op, verder niets. En ik heb toch mijn ogen dicht, dus kleur hoeft het dekbed van mij niet te hebben.

Aanvulling: Mijn man heeft aan het eind een strook van een ander dekbed eraan genaaid, zodat je een mooie instopstrook hebt.

Libera

Re: Dekbed zonder los overtrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 15:21

Woon in de USA, het land van de kale dekbedden :')

Slaap al jaren met dekbedden zonder overtrek, want die zijn hier heel moeilijk te vinden. Ik was mijn dekbed elke week met de rest van het beddengoed en dat gaat prima. Mijn grootste dekbed is soms nog een heeeel klein beetje vochtig hier en daar als het uit de droger komt, maar dan leg ik het omgekeerd op m’n bed en draai het later om en dan is het helemaal droog. :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 15:36

Ik volg. Ben helemaal klaar met de grote hoezen :=

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 15:43

Ik slaap ook al jaren onder een kaal dekbed.
Het dekbed gaat iedere week de wasmachine in en laat ik dan op een droogrek drogen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 15:48

Ik bedoel zo'n dekbed met kleur of opdruk, zodat je bed er wel opgemaakt uitziet zeg maar.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 15:49

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 15:52

Je kunt eventueel ook een leuke plaid of sprei erover gooien.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 15:58

Ik heb er een aangeschaft maar die was te dik voor de zomer dus nog niet uitgeprobeerd. Nu nog een zomerdekbed met hoes, maar ik gooi nu 1x per week dekbed met hoes en al in de wasmachine en dat werkt dus ook.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 16:13

Maar zijn die bedrukte dekbedden kwalitatief ook wat goed?
Geen synthetisch spul waar je heel erg onder zweet etc?

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 16:29

Ik ben erg tevreden met mijn HappyBed dekbed. Ik gebruik hem eigenlijk het hele jaar door.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:10

in 1 woord: heerlijk, ze zijn zo licht dat je het haast niet voelt

het lukt hier net om hem smorgens vroeg te wassen over rek te hangen om te drogen, maar ik heb er 2 al is de andere van ander merk en dikker, ook die merk je niet dat ie op je ligt maar is wel wat warmer, wij hebben liever die dunnere dus is andere als reserve. Enig puntje is dat ze niet katjesnagelbestendig zijn en heb net 2 jonge kittens jippie

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:11

Ik heb een paar zelesta dekbedden en ik ben er echt helemaal klaar mee. Kwalitatief ruk, het stiksel laat op allerlei plekken los en elke avond kan ik voor het slapen gaan controleren op losse draadjes. Synthetisch spul waar je onder zweet dat is zelesta ook, de mijne in elk geval wel (de wonderbed). Het is echt dat ik door zenuwschade en operaties niet zelf mijn bed kan opmaken (lees, dekbedhoes om een dekbed doen), dat ik die wasbare dingen nog in huis heb want het liefst flikker ik ze allemaal in de kliko.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:16

Telpeva schreef:
Ik heb een paar zelesta dekbedden en ik ben er echt helemaal klaar mee. Kwalitatief ruk, het stiksel laat op allerlei plekken los en elke avond kan ik voor het slapen gaan controleren op losse draadjes. Synthetisch spul waar je onder zweet dat is zelesta ook, de mijne in elk geval wel (de wonderbed). Het is echt dat ik door zenuwschade en operaties niet zelf mijn bed kan opmaken (lees, dekbedhoes om een dekbed doen), dat ik die wasbare dingen nog in huis heb want het liefst flikker ik ze allemaal in de kliko.

Is het geen optie om dan een gewoon dekbed te gebruiken met ev een simpel lakentje erover als je een "opgemaakt zicht" wil?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:18

Ik heb twee verschillende type dekbedden van Zelesta. Eerst had ik het wonderbed dekbed gekocht. Dit was een bak ellende, na 1 keer wassen volgens voorschrift lieten de naden los. Na contact met Zelesta vervanging gekregen. Dit keer volgens hun eigen advies de easybed genomen. Deze voelt niet alleen duizend keer fijner met slapen (bij de wonderbed zat aan 1 kant een raar synthetisch stofje) maar ook de naadjes laten niet los.

Conclusie: geen hoezen maakt ons leven echt heel veel makkelijker en daar zijn we blij mee alleen de kwaliteit verschilt per type :)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:19

Telpeva schreef:

Weet niet hoe lang je ze al hebt maar bij mij zijn ze gratis vervangen. Ze weten dat wonder bed kwalitatief onder de maat is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:20

Zelfde ervaring met Zelesta.
Fijn in gebruik en leuk patroontje. Maar alle stiksels laten los na een paar keer wassen. En ik gooi ze niet eens in de droger.

Heb nu het ice tech cooling dekbed, deze is veel betere kwaliteit en ademt veel beter, maar hebben dan weer geen leuke printjes. Maar een sprei er over doet wonderen :+

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:23

Ik heb eentje van de Action voor in de campervan. Ik denk dat die voor de winterperiode te koud is.

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:26

Ik heb deze: https://zelesta.nl/products/zelesta-eas ... lade-mokka

Ik heb maat 160 x 200 cm maar dat vind ik niks. Je kan je er niet lekker “innestelen” .

Ik heb nu deze: https://zelesta.nl/collections/cotton-down maat 140 x 200 cm.

Heel fijn dekbed alleen het kraakt wanneer je beweegt (vind ik niet erg) en nu het kouder wordt vind ik het te ligt dus ik leg er een deken over.

Ik heb wel een laken op mijn bed en dan het dekbed :j

Je stopt het zo in de wasmachine en ik laat het aan de lucht drogen. Volgende dag weer droog.

Ik zag ze toen ook bij Bol.com en dat scheelde € 50,- (2 voor € 150,- ipv € 198,- ). Gebeld met Zelesta en daar heb ik ze voor de prijs van Bol gehad.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:40

Duhelo schreef:
Is het geen optie om dan een gewoon dekbed te gebruiken met ev een simpel lakentje erover als je een "opgemaakt zicht" wil?

Ik ben inderdaad ook bezig met wat anders :j al gevonden ook! dekbedhoezen met rits, maar dat is wel een stuk duurder in de aanschaf. Ik ben lekker aan het sparen voor meer van zulke hoezen en dan tzt ook een nieuw dekbed :D maar dat wordt voor mij dan wel weer een 'gewoon' dekbed.

Maar door jullie ga ik dan toch weer twijfelen, want als de easybed van zelesta wel goed is dan is dat wel veel goedkoper en makkelijker in gebruik. Blijven die ook goed na het wassen, gaat de vulling niet schuiven?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:50

Zoals ik in de andere topics over dit onderwerp ik al gezegd heb dat ik helemaal klaar met alle reclames van zelesta. Het verbaasd me nog steeds dat er weinig slechte reviews zijn. Ja die zijn er niet als je ze allemaal delete. Ik zou ook niet voor een andere versie van hun gaan.

Misschien is dan iets van dekbedhoezen met ritsen beter.
Ik zie wel eens deze voorbij komen bij amerikaanse family vloggers. Geen idee of dat beter is en of ze hier leveren. Maar lijkt beter dan zelesta. https://beddys.com/

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:50

Telpeva schreef:
Duhelo schreef:

Ik ben inderdaad ook bezig met wat anders :j al gevonden ook! dekbedhoezen met rits, maar dat is wel een stuk duurder in de aanschaf. Ik ben lekker aan het sparen voor meer van zulke hoezen en dan tzt ook een nieuw dekbed :D maar dat wordt voor mij dan wel weer een 'gewoon' dekbed.

Maar door jullie ga ik dan toch weer twijfelen, want als de easybed van zelesta wel goed is dan is dat wel veel goedkoper en makkelijker in gebruik. Blijven die ook goed na het wassen, gaat de vulling niet schuiven?

Ik heb het easybed nu een half jaar en die zijn nog als nieuw (ik was op dit moment op 60 graden en het drogen gebeurt hier aan de lucht). Ik mocht het wonderbed ook nog houden van Zelesta, die worden nog gebruikt totdat we ze kunnen vervangen. Het verschil in kwaliteit zie je in ALLES terug. De vulling zit dus ook netjes en de deken is nog een stuk steviger daardoor. Het wonderbed dekbed is echt een vodje na de zelfde hoeveelheid wassen en gebruiken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:54

Dankje voor de reactie! Dat klinkt echt wel een stuk beter als de wonderbed. Je hebt ze dus allebei, merk je ook verschil als je eronder ligt, de wonderbed vind ik soms best broeierig en net te warm worden, is de easybed daarin ook vergelijkbaar of anders?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 18:05

Easybed is anders. Als je bij wonderbed goed voelt heb je een synthetisch aanvoelende kant en een meer katoen aanvoelende kant. Mijn easybed heeft aan twee kanten zo’n ademende katoenachtige kant. Daardoor slaapt het veel fijner en is het niet zweterig. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik ook geen probleem heb met waterdichte matrasbeschermer (heb niet een volledig plastic unit).

Kleine toevoeging: ik heb geprobeerd ze naast elkaar op de foto te zetten. Dan zie je wel dat ze niet het zelfde zijn alleen als je het zou voelen dan is het nog duidelijker natuurlijk. Je ziet wel duidelijk dat niet elke Zelesta het zelfde is. Mijn man deelt deze mening trouwens. Die is helemaal fan van de paarse (de easybed).
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 18:22

Super, dankjewel! dan ga ik er toch nog eens over nadenken! :)