waar scooter inruilen voor auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

waar scooter inruilen voor auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 16:40

Hallo ,

onlangs heb ik mijn rijbewijs gehaald en ben ik aan het kijken naar een auto.
echter heb ik in 2023 een gloednieuwe scooter gekocht en maar 1100 km mee gereden. en deze staat nu stil. verkopen via marktplaats is moeilijk, waarschijnlijk omdat hij gewoon te nieuw is en meeste dan toch een wat goedkoper scootertje willen hebben.

nu hoop ik plekken te vinden waar ik occassions kan kopen met inruil van mijn scooter. zo staat mijn scooter niet te verstoffen en kan ik wellicht nog een beetje'korting' te krijgen op een leuk autootje.

wie weet plekken waar dit kan ?

Dees

Re: waar scooter inruilen voor auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 16:42

Dat is gewoon een kwestie van vragen en proberen.

Geen idee in welke regio jij zit, dus ik kan me niet voorstellen dat je zo concrete adressen krijgt van plekken waar dat zomaar kan.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 16:50

Dat is echt een kwestie van proberen. Een handelaar moet er maar net zin in hebben en er handel in zien.
Persoonlijk denk ik dat je er meer geld voor krijgt als je `m particulier verkoopt.
Want anders krijg je de inkoopsprijs van een handelaar omdat hij bij de verkoop van de scooter ook nog winst moet maken.
Dit verrekend hij mogelijk met de handelsruimte die hij sowieso al heeft omdat je niks in te ruilen hebt. En geef je in feite je scooter te goedkoop weg.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 16:58

Ik zou hem toch via mp verkopen.
Dan krijg je er vaak meer voor dan de inruil korting.

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:16

Mensen willen via marktplaats zeker wel een nieuwere scooter kopen hoor, denk dat je hem makkelijker kwijt raakt via marktplaats dan via inruil, heb zelf nog nooit gehoord dat dat mogelijk is namelijk..

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 18:04

Of gewoon terug naar de scooter dealer en vragen of ze interesse hebben voor bemiddeling of overkopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 11:05

Gewoon de scooter verkopen. Volgens mij is er nergens een autohandelaar die scooters inneemt. Heb ik nog nooit van gehoord in ieder geval. Een autodealer handelt in auto’s en niet in scooters.
Je kan ook niet met je fiets aankomen voor inruil. Je scooter verkoop je aan een scooterdealer of anders op marktplaats. Ook nieuwere scooters gaan prima op marktplaats. Misschien vraag je toch teveel dan?