Glasvezel aansluiting wil niet lukken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Glasvezel aansluiting wil niet lukken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 12:56

Hoi bokkers begin augustus had ik contact met odido om over te stappen op glasvezel.

KPN heeft vorige jaar glasvezel door de hele wijk gelegd. En via de woningbouw zou iedereen een aansluiting krijgen natuurlijk is dit niet gebeurd… ik zie overal de draadjes nog uit de grond steken.

Odido had een mooie deal gezien ik al klant bij ze ben. Dus geregeld zou eind augustus overgaan. Nieuwe router opgestuurd gekregen en monteur zou die komen installeren zodra kpn mij binnen had aangesloten.

En hier gaat het dus mis… ik hoor niks van kpn er zou iemand komen, of ik zou een kaartje in de bus krijgen voor een afspraak te maken. Niks inmiddels de afgesproken datum voorbij dus odido bellen. Gezien kpn netwerk onbereikbaar is als je ze belt op het nr van de site krijg je enkel een sms link naar de site. Je krijgt niemand te spreken heb het hele keuze me u geprobeerd. Dit allemaal tegen odido verteld ze zouden het uitzoeken.. tot ik vorige week een mail kreeg van odido ik zou volgens kon geen glasvezel meer willen. Weer gebeld gezegd dat ik dat heel knap vind als ik überhaupt niemand gezien of gesproken hebt. Ze zouden alles opnieuw in gang zetten…

Kreeg een mail vandaag zou ik aangesloten worden door kpn. Kijk ik net in de mail heb ik een mail dat kpn geen afspraak met mij heeft kunnen maken.. of ik dat wil doen met het nummer op het kaartje wat ik in de bus heb gekregen. Heb dus wederom geen kaartje ontvangen. Heb een video deurbel dus kan dit na controleren. Iemand enig idee hoe je contact kan krijgen met kpn netwerk??

KPN zelf geeft aan dat niet hun afdeling is. Odido heeft mij 1x doorverbonden,maar toen werd de verbinding vebroken na het doorverbinden.

Tatjanaa

Re: Glasvezel aansluiting wil niet lukken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:15

Waarom moet je contact hebben met KPN voor het aansluiten van je Odido abonnement? Volgens mij leggen de verschillende aanbieders hun eigen glasvezelkabels neer en kan je niet altijd 'vrij' kiezen. Je zou even de postcode check moeten uitvoeren via de aanbieder om te zien waar je bij kan aansluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:17

Probeer het eens bij Volker Wessels. Die leggen de kabels.
En wat ligt er? geel,groen,oranje of blauw.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:29

Moet je inderdaad niet zijn bij diegene die de kabels hebben gelegd, niet de opdrachtgever kpn, maar echt de kabel leggers.

Hier heeft Caiway de glasvezel aan laten leggen, maar dat uitbesteed aan Spie. Dat bedrijf zorgde dat de kabels in de grond kwamen, maar ook voor de daadwerkelijke aansluiting op de router binnen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 13:36

Omdat odido zegt dat kpn de aansluiting van buiten naar binnen moet leggen voordat hun mij kunnen aansluiten. Dat kunnen ze niet zelf. Ze hebben nu al 2x opdracht uitgezet maar kpn neemt geen contact met mij op en zelf krijg ik ze niet te spreken. Toen ik met odiodo belde over de overstap naar glasvezel zeide hun al gelijk dat het via kpn gaat aansluiten van buiten naar binnen. Als hun dat samenwerkings contract hebben wat moet ik doen dan?

Er liggen oranje kabels voor de duidelijkheid de opdracht komt vanuit odido niet vanuit mijzelf of iets.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:58

Een vergelijkbaar probleem heb ik eerder dit jaar ook gehad. Ik zou ook via odido over op glasvezel. KPN moest het draadje alleen nog even doortrekken mijn appartement in. Twee maanden op gewacht, daarna fijn supersnel internet. 8-) Na vier maanden was mijn verbinding ineens weg. Odido zei 'ligt niet aan ons' KPN zei 'ligt nie aan ons'. Uh. Uiteindelijk na heel veel heen en weer bellen kreeg ik de optie om een klacht in te dienen bij kpn, toen werd het eindelijk opgepakt. Ik had volgens hun uberhaupt geen glasvezel. : 8)7 Ik zat erbij toen ze het hebben aangelegd. Nadat ik foto's had opgestuurd geloofden ze me gelukkig wel en bleek er aan hun kant iets niet goed te zijn. Je verwacht het niet. :') Na vier weken had ik dus gelukkig weer werkend internet.

Lang verhaal kort: probeer het eens via een klacht.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 14:20

Ik ga morgen weer proberen te bellen als er echt niemand meer langskomt vandaag dag is nog niet om.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 14:46

Hier ook problemen met kpn netwerk gehad om ze te pakken te krijgen. Uiteindelijk via 'een klacht' contact gelegd. Volgende dag stond er een monteur. Moet zeggen dat we al wel glasvezel tot binnen hadden. Dus misschien iets andere situatie.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 15:10

Citaat:
En via de woningbouw zou iedereen een aansluiting krijgen natuurlijk is dit niet gebeurd… ik zie overal de draadjes nog uit de grond steken.

Bij de woningbouw beginnen denk ik? Er is niet voldaan aan wat werd beloofd.

En anders kan je het proberen via deze website:
https://www.mijnaansluiting.nl/home
En daar je glasvezelaansluiting bij KPN aanvragen.
Hou dan wel even goed in de gaten of er kosten in rekening worden gebracht, aangezien er niet voldaan is aan de eerdere afspraak, aanleg tot in huis/de meterkast.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 15:24

kpn is echt een ballentent wat dit betreft, hier heeft het ook heel lang geduurd voordat de kabel eindelijk eens naar binnen werd getrokken en aangesloten.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 15:28

Morganlefay schreef:

Dat ligt eraan waar je woont. Hier heeft de BAM samen met Open Dutch Fiber het netwerk aangelegd voor KPN. Wij zitten op het KPN netwerk met een fiber verbinding van Odido.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 15:56

Roodvos schreef:
Citaat:
En via de woningbouw zou iedereen een aansluiting krijgen natuurlijk is dit niet gebeurd… ik zie overal de draadjes nog uit de grond steken.

Bij de woningbouw beginnen denk ik? Er is niet voldaan aan wat werd beloofd.

En anders kan je het proberen via deze website:
https://www.mijnaansluiting.nl/home
En daar je glasvezelaansluiting bij KPN aanvragen.
Hou dan wel even goed in de gaten of er kosten in rekening worden gebracht, aangezien er niet voldaan is aan de eerdere afspraak, aanleg tot in huis/de meterkast.

Via odido kost het mij niks enige probleem is kpn die onbereikbaar is. En niet hun werk doen in opdracht van odido.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 15:57

Morganlefay schreef:

Ligt er sterk aan waar TS woont

@TS gezien je kabel oranje is, is deze van KPN. Het daadwerkelijk thuis aansluiten gebeurt vaak in een nieuw ‘project’ tov het aanleggen op straat. Hoe is het bij je buren en de rest van de straat? Zijn zij al wel aangesloten?
Als een abbo bij KPN niet duurder is dan Odido dan zou ik overwegen toch bij KPN te gaan. Odido en KPN gaan ook niet altijd fantastisch samen, ik weet niet in welke regio je woont maar soms zijn daar lastige afspraken over.. en gaat de vlag KPN in opdracht van Odido niet lekker op.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 16:02

Roosje01 schreef:
Via odido kost het mij niks enige probleem is kpn die onbereikbaar is. En niet hun werk doen in opdracht van odido.

Ik kreeg van Odido steeds te horen dat het bij KPN was uitgezet en dat mijn aansluitdatum 1 maart 2025 was. Grapje zeker. := Zij konden daar niets in versnellen. Bij KPN was de afspraak niet bekend. Ik raad echt aan om het via KPN te proberen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 16:29

De kleur van de kabels verschilt ook. Ik heb een groene van KPN terwijl mijn boven buurvrouw een gele heeft die op dezelfde dag door KPN is aangelegd.

Overigens gaan KPN en Odidio prima samen, het draait hier al een lange tijd zonder enig probleem. Mensen in mijn omgeving hebben ook Odido via het KPN netwerk zonder issues. Ik zou dus gaan voor Odido aangezien je daar al abonnementen hebt lopen en dat levert dan toch wat voordeeltjes op.

Wij hebben ook vaak te horen gekregen dat de boel pas in 2025 zou worden aangesloten en we werden van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk hebben we als VVE contact opgenomen met de BAM en was het binnen een week geregeld. Odido stuurde ons naar KPN, KPN wees naar ODF en ODF weer naar KPN enz. enz. Maar via de BAM ging het uiteindelijk heel snel. Ik zou dus kijken wie de uitvoerder is en die aan zijn jasje trekken.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 16:30

Ja ik wil graag contact met kpn netwerk maar via het nr op de site niet bereikbaar..

Via kpn zelf betaal ik helaas meer omdat ik nu 2 abonnementen voordeel heb. Mijn vriend zijn tante en een oom wonen verderop in dezelfde straat ook hun hebben beide ook nooit een afspraak van kpn gekregen om het naar binnen te trekken.

Hoe kom je achter de uitvoerder dan?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 16:33

Wij hebben via Google gevonden wie hier de uitvoerder was. KPN kun je inderdaad rustig vergeten, die doen niet aan klantenservice. Wij hebben het zelf geprobeerd maar ook als VVE maar je komt nergens bij hun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 18:23

Het gaat er inderdad om wie er graaft (in mijn geval Volker Wessels).
Bam kan ook. Zou ze gewoon rechtstreeks bellen en je van de domme houden.
Telefonisch contact met KPN kan je gevoegelijk vergeten. Site is dichtgetimmerd.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 18:27

Heb nu inderdaad een nummer van de aannemer gevonden het betreft volker wessels met wat google werk dus morgen even bellen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 19:42

Tot aan de meterkast in je huis wordt het geregeld door het bedrijf die de kabel heeft gelegd. Daarna komt bijvoorbeeld de kpn in beeld. Na 2 jaar ellende met een kabel en een zandpad ben ik pro glasvezel ;) maar hier doet alles het. Duurt even maar komt vast goed.

Afbeelding
Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 19:46

Ja, je moet een lange adem hebben en onthoudt, the squeaky wheel gets the oil. Met andere woorden, als je maar hard genoeg gaat zeuren gaan ze vanzelf wel iets doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:26

Ahh... Odido..
If you pay for peanuts, you get peanuts.

Uit eigen ervaring kan ik aangeven, nooit& te nimmer overstappen naar deze provider vwb je tv/internet-aansluiting...

Dan maar wat meer betalen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 13:14

Ik ben al jaren klant nooit problemen met ze gehad zat vroeger bij ziggo en echt continu storingen en slechte wifi verbinding moest zelfs een versterker in de slaapkamer hangen en dat in een 2kamer woning… in dit geval ligt het ook niet aan odido, maar aan degene die de kabel naar binnen moet trekken. En dat is kpn die de opdracht moet doorvoeren naar volker wessels.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 14:25

Ik heb 3 jaar met KPN zitten stoeien met mijn glasvezel aansluiting. Ineens kreeg ik een mail dat 2 dagen later een monteur zou komen en daar wassie. Nadat ze deze hebben aangesloten gelijk overgestapt naar Odido. Ligt echt aan de onderaannemer die in de regio zit.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 14:27

Nielojram schreef:
Ahh... Odido..
If you pay for peanuts, you get peanuts.

Uit eigen ervaring kan ik aangeven, nooit& te nimmer overstappen naar deze provider vwb je tv/internet-aansluiting...

Dan maar wat meer betalen.

Je bedoelt denk ik if you pay peanuts you get monkeys