telefoon op de grond gevallen, hoe kan ik mijn gegevens redden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

othelloster

telefoon op de grond gevallen, hoe kan ik mijn gegevens redden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 21:34

Goedeavond Bokkers,

Deze avond is mijn telefoon op de grond gevallen en nu is mijn beeldscherm helemaal zwart op een paar witte strepen na.
Nu heb ik mijn simkaart even over gezet na een andere telefoon voor bereikbaar te zijn. Nu heb ik daar niet mijn bestanden en contacten mee terug.

Wie weet hoe ik mijn bestanden kan terug krijgen en of een telefoon nog te maken is met een zwart beeldscherm.

Op die telefoon staan bijvoorbeeld de foto's van mijn reis van Canada van 2023, en contacten die in het buitenland wonen maar geen facebook hebben. met het idee voor dat kwijt te zijn eventueel... word ik helemaal niet vrolijk van.

de telefoon heeft helaas geen SD Kaart, alleen een simkaart.
ik heb ook geen backup helaas van de whatsapp gesprekken.
Alvast bedankt!

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:35

Bij mijn Samsung kon dit in de store, daar konden ze hem via de computer bedienen en is alles over gezet.

Kairos

Re: telefoon op de grond gevallen, hoe kan ik mijn gegevens redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:37

Ik zou ermee naar een telefoonwinkel gaan en vragen wat zij daarin zouden kunnen betekenen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:38

Probeer hem aan de pc te hangen en dan alles eraf te halen.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 21:41

Ik heb hem al aan de laptop gehangen, ook daar kom ik helaas geen stap mee verder. het is een Oppo reno 5. Bedankt voor de reacties!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:56

Aantal weken terug kocht ik een nieuwe telefoon. Met het usb/oplaadsnoer kon ik een back-up van mijn oude telefoon op mijn nieuwe zetten. Toen had ik alles weer, aan de laptop werden lang niet al mijn foto's herkend.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 19:11

othelloster schreef:
Ik heb hem al aan de laptop gehangen, ook daar kom ik helaas geen stap mee verder. het is een Oppo reno 5. Bedankt voor de reacties!

Krijgt de laptop wel contact met de telefoon? Misschien is er wel meer beschadigd dan alleen het scherm en lukt het daarom niet.

En heb je dit gedaan voordat je die sim eruit gehaald had? Want na sim eruit halen (en er weer indoen) kom je niet meer zomaar in je telefoon als je die aan de laptop hangt, met de mijne niet in elk geval (dan moet ik hem eerst unlocken, op de mobiel).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 19:19

Ik heb dat ook eens gehad. Ik heb toen een nieuw lcd scherm besteld en heb met behulp van YouTube zelf het scherm vervangen. Was verrassend simpel. Scheelt wel dat m'n broertje een setje gereedschap daarvoor had en m'n pa een hittepistool.

In de winkel kunnen ze dat uiteraard ook.