Iemand die werkt bij autoverzekering?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

Iemand die werkt bij autoverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 11:50

Goedemorgen,

Aangezien de wachttijd bij de autoverzekering wel erg lang duurt (meer dan een half uur) dacht ik ik probeer het hier alvast..

Onze auto staat kapot in Frankrijk, nou word deze ook niet meer gemaakt.. en word deze op een aanhanger naar Nederland gereden, maar voor onze auto betalen we nog wel verzekering.. moeten we deze blijven betalen tot de auto gesloopt is of kunnen we deze al stop zetten? Dezelfde vraag geld voor de wegen belasting..?

Uiteraard zal ik ook de verzekering nog een x bellen.. maar dacht hier informeren kan geen kwaad..

Brainless

Re: Iemand die werkt bij autoverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 11:55

Wachten totdat de auto van je naam af is. Tot die tijd ben jij er verantwoordelijk voor.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 11:55

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:18

Hij staat nog op je naam, zolang dat is verzekerd laten etc. Als er wat mee is onderweg, je weet maar nooit ben jij eigenaar en verantwoordelijk. Anwb of wie dan ook neemt dat onderweg niet over. Wacht op je vrijearingsbewijs.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:33

Als die gesloopt wordt kun je met het vrijwaringsbewijs de verzekering opzeggen. En je wegenbelasting stopt dan ook automatisch. Je kunt eventueel de auto laten schorsen. Dan betaal je tijdelijk geen wegenbelasting meer. Echter kost dit ook wat. Het zal waarschijnlijk goedkoper zijn om de wegenbelasting door te laten lopen. En ook praktischer want de auto mag dan niet op een openbare plek staan of vervoerd worden. Ik weet niet waar ze de auto laten en of die later nog weer richting sloop moet.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:33

Ik verplaats dit topic van VMR naar LZP omdat dit niets met paarden te maken heeft.