Smart Casual Dresscode

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lies_sparkle

Smart Casual Dresscode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-24 10:01

Hi bokkers,

Ik ben uitgenodigd voor een formeel VIP diner waarbij de dresscode smart casual is. Als ik daarop zoek, vind ik enorm veel verschillende dingen. Mijn vriend gaat ook mee, voor mannen is zo'n dresscode toch altijd wat makkelijker dan voor vrouwen. Lange spijkerbroek, coltruitje, nette schoenen en een colbert. Maar dan moet ik nog :+

Mijn kledingstijl is wel vrouwelijk dus ik wil wel graag een jurk of rok aan denk ik. Ik heb alleen geen idee waar te beginnen. Jullie een goed idee?

Dank voor het meedenken alvast!

germie

Re: Smart Casual Dresscode

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:17

Een vrouw kan tegenwoordig hetzelfde dragen als een man. Problem solved. :D

Gediplomeerd instructeur en ook bevoegd om instructeurs op te leiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus.
Meest meelevende bokker die je je kunt voorstellen. Ook de leukste bokker, altijd eerlijk, vriendelijk, en haat achter de rug om praten.
En ineens ben je een officiële marathonloper. :D Nooit gedacht, toch gehaald. Slik, topatleet dus.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:30

lies_sparkle schreef:
Mijn kledingstijl is wel vrouwelijk dus ik wil wel graag een jurk of rok aan denk ik. Ik heb alleen geen idee waar te beginnen. Jullie een goed idee?

Maar niet voor TS want die geeft dit aan ;)

Ik zou in ieder geval niet voor een (drukke) print gaan in een jurk of rok. Verder zo snel even geen inspiratie, maar ik vermoed dat andere bokkers zich zo wel melden met leuke links :D

Ich hab mich gesehnt danach mein Herz zu verliern, jetzt verlier ich fast den Verstand... Totale Finsternis, ein Meer von Gefühl und kein Land!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:48

Dit is echt de makkelijkste dresscode. Gewoon een nette jurk voor jou dus. Geen strandjurkje maar ook geen galajurk, daar tussenin. Eigenlijk wat je naar je werk zou dragen bijvoorbeeld. Gewoon een nette jurk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:54

De dames dragen bij Smart Casual een nette trui of blouse, eventueel een speels jasje met daaronder een rok of pantalon. In sommige gevallen kunt u ook uitstekend uit de voeten met een fraaie jeans.

Een semi-nette outfit. En er zijn wat dat betreft heel veel mogelijkheden. Je kunt bijna alles dragen: van een rok of jurk tot een nette broek met blazer. Het gaat erom dat je casual look een chique twist heeft.

Bovenstaande geeft hij aan als ik zoek. Daar kan je idd alle kanten mee op maar

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 13:04

Google afbeeldingen op 'smart casual dames' en je krijgt heel veel voorbeelden :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 14:50

Volg de avonturen van 24/7 buiten sportpaarden -> https://www.instagram.com/rakketje_en_co/

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 10:54

Ik zou voor een mooie effen kleurige jurk, tenminste op de knie, met een mouwtje gaan. Eventueel een mooi jasje erop, schoen met een klein hakje eronder en klaar ben je. Persoonlijk vind ik een mooi pak ook altijd leuk voor deze gelegenheden. Een mooie rok met blouse kan ook echt prima.

Velvet V. Negro Z2 +5
Ceasar V. Houston M1 + 1
Florence V. Krack C. M2 + 3

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 10:56

Effen kleur, midi qua lengte, (half)hoge pumps eronder. Gewoon een zakelijke outfit, maar niet jasje dasje.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 11:33

Bij twijfel is de black dress altijd goed. Haar make-up en accessoires kun je naar smart casual vertalen.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 12:26

Ik had vorige week ook een evenement met dresscode casual-chique en moest ook even bedenken wat dat dan moest worden. Het is namelijk een vrij breed begrip: veel is goed. Ik heb daarom ook de locatie opgezocht; een paleis in mijn geval _/-\o_ . Ik ben uiteindelijk gegaan voor een half lange overhemd jurk in een effen roze kleur met een paar mooie laarsjes. Make-up heb ik heel basic gehouden en mijn haar heb ik half opgestoken.

Ik heb overigens geen enkele man rond zien lopen in een spijkerbroek of sneakerachtige schoenen. Praktisch alle dames hadden een jurk of rok aan, op een aantal broekpakken na.

Afbeelding

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:13

Smart casual is gewoon nette kleding voor dagelijks gebruik, vrij vertaald. Dus eigenlijk kun je alles aan behalve je pyjama/joggingbroek zeg maar :+

Dus gewoon een leuke jurk, die niet te veel bloot geeft, maar die ook geen gala is.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-24 11:14

Dank voor al jullie tips, mooie jurk zeg maaikemuis! Wauw!

Ik heb inmiddels een toffe outfit gevonden :D
Toch met een jurkje want dat is meer mijn stijl!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie