Moeite met vriend als vrachtwagenchauffeur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Moeite met vriend als vrachtwagenchauffeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 05:32

Hoi,

Ik wil toch even mijn verhaal kwijt…

Ik en mijn vriend wonen samen sinds dit jaar hij heeft sinds deze maand een nieuwe baan bij een ander vrachtwagenbedrijf..
en ik heb altijd gezegd tegen hem ik vind jou beroep gewoon enorm lastig heb ik veel moeite mee..
en nou zeker omdat ie heel veel van op verschillende tijdstippen thuis komt laatste moment afzegt voor het eten…
En nou voor een aantal nachten weg dat ie eerst vraag of ik het goed vond en ik aangeven heb voor nu nog even niet heb je nodig…
Zijn baas had eerste instantie ook gezegd zal alleen in het drukke seizoen nodig zijn als er 1 nachtje geslapen moet worden en nou was de drukte over per 1 september en dan nog toch…
Misschien komt het ook door omdat ik aantal mensen ken die slechte ervaringen heb meegekregen over de nieuwe werkgever dat hij de afspraken niet na komt ect.
En daar door dus ook totaal geen vertrouwen heb in zo’n iemand…

Ik zelf zit al een lange tijd niet goed in mijn vel er is heel veel gebeurd dit jaar tussen mijn ouders en mij dat we wel en geen contact hadden juni ging het even goed maar sinds 3 weken terug weer de bom gebarsten en sinds dien gaat het slechter met mij slaap al 1,5 maand niet goed en nou al 3 weken nauwelijks… ik krijg slaappillen van de huisarts wat totaal niet werken ik heb heel veel angsten door mijn hoofd heen wat gewoon niet wil stoppen ik loop veel te piekeren… ik ben zelf maar extra gaan werken zodat ik bezig blijf maar sinds afgelopen week begin ik te merken dat mijn angsten en pieker momenten ook op mijn werk komen…
Vandaag moet ik weer naar de huisarts om te bespreken voor andere medicatie en had dan gehoopt als ik het moet slikken dat mijn vriend gewoon thuis was… want ik ben gewoon enorm angstig ook over de nieuwe medicijnen die ik dan zal krijgen… mijn hoofd gaat helaas alle kanten op van stoppen met de relatie tussen mij en mijn vriend tot mijn paarden te verkopen omdat ik op dit moment geen zin en energie en plezier in heb ook al had ik dat altijd….

Nagini

Re: Moeite met vriend als vrachtwagenchauffeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 05:53

Denk dat je wellicht naar therapie moet voor zoiets and niet alleen met medicatie bezig blijft.
Ik snap dat je door een moeilijke tijd heen gaat, maar je vriend werkt nu eenmaal zo, daar kan hij weinig aan veranderen behalve een nieuwe baan zoeken.

Ik vind het zelf moeilijk om te lezen dat je tegen hem zegt dat hij niet een paar nachten weg kan voor werk. Ik bedoel, ik begrijp waar het vandaan komt maar vind het niet eerlijk t.o.v. van je vriend.
Er zullen heel veel mensen nachtdiensten werken of weg moeten voor het werk - ook al is de partner niet 100%

Om dan te overwegen om de relatie te eindigen begrijp ik niet, want dan zou je helemaal alleen zijn, op elk moment.

Ik denk dat het belangrijkste is dat je therapie en de juiste medicatie hebt, je vriend je kan ondersteunen wanneer het past in het werkschema en dan verder kijken voordat je grotere beslissingen maakt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 06:26

Ik zou hulp zoeken bij ggz ipv alleen maar pillen idd.
Om je zo afhankelijk op te stellen van je vriend is niet gezond. Dit is geen moeite met zijn werk als vrachtwagenchauffeur, maar moeite met jezelf. En daar kan je wat aan doen :)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 06:33

Mijn vriend is internationaal vrachtwagenchauffeur en dan dus maandag 03.00 weg en vrijdag weer thuis tijd verschild. Voor de geboorte van onze kinderen heeft hij 2x 3 weken wel Nederland gereden en de avonden thuis en vond dat vele malen heftiger omdat ze dus inderdaad nooit weten hoelaat ze thuis zijn..

Maar eerlijk als ik zou jou berichten lees is zijn beroep eigenlijk een extra iets en niet het grootste probleem. Ik ga er nu vanuit dat hij dit beroep al deed voordat jullie samen gingen wonen of zelfs als voor jullie relatie?
Ik denk als ik zou je verhaal lees dat je het vooral bij jezelf moet zoeken en mischien hulp moet inschakelen als je dat nog niet krijgt voor je mentale problemen. Want zoals hier boven al omschreven word stel je verbreekt de relatie ben je altijd alleen en dat is nou net niet wat je wil volgens mij.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 06:39

Misschien komt het ook door omdat mijn vriend zijn oude baan op mijn werk was dat we iedere dag de helle dag door elkaar konden zien en spreken zo is ook onze relatie voortgekomen en mijn ouders ook voor het zelfde bedrijf werken. Alleen op andere locaties daar is mijn vriend op zijn 1na laatste werkdag geweest en dat liep ook uit de hand met mijn vader en hem dat mijn vader mij enorm er mee lastig mee viel dat ik duidelijk tegen hem had gezegd heb je problemen ga naar zijn leidinggevende toe en val mij er totaal niet mee lastig ik wil mijn privé en werk gescheiden houden en zo kwam de ruzie groter en sinds dien ook geen contact met mijn ouders…

Ik vind het gewoon lastig dat die nieuwe werkgever dingen heeft gezegd waar die nu al niet na komt want ik was er bij bij het gesprek in de tijd dat mijn vriend zijn rijbewijs kwijt was.
En alle loonwerkers die ik spreek allemaal mij voor die nieuwe werkgever waarschuwen van hij is niet te vertrouwen hij komt afspraken niet na en nog vellen malen anderen dingen…
Dat ik gewoon bang ben dat hij enorm misbruikt gaat worden aangezien hij heel snel voor alles ja zegt. En hij is dan wel de eerste vaste personeel voor die man hij huurder eerder altijd zzp’ers in.

Hij is ook overigens door mijn ouders van baan veranderd omdat hij door hun enorm veel stress kreeg door ruzies wat al een jaar deed omdat mijn ouders privé niet konden scheiden

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 06:44

Als ik het zo lees is het beroep van je vriend niet het probleem, maar het feit dat jij op dit moment zo slecht in je vel zit een dat gedoe met je familie, dat je jouw problemen op hem betrekt.

Ga naar de huisarts, vraag om een doorverwijzing naar de juiste hulpinstanties en zorg goed voor jezelf.

Mijn man heeft ook periodes gehad waarin hij veel van huis was (3 weken in de VS, 2 weken in Nederland en dat ging het hele jaar door). Dat is ook niet altijd even leuk geweest, maar het leven ging ook gewoon door, zeker met een kleuter erbij.

Edit: als je vriend te snel ja zegt, moet hij daar ook wat mee gaan doen, want als die werkgever zo erg is als die andere mensen zeggen.. er is werk zat.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 06:49

Ik denk dat jouw vriend de juiste keuze heeft gemaakt om van baan te verwisselen.

Daarnaast denk ik dat de baan van jouw vriend niet hetgene is wat jouw problemen veroorzaakt. Het komt nu alleen wat duidelijker aan het licht.

Mijn advies, net als meerdere in dit topic; vraag bij de huisarts om de juiste mentale gezondheidszorg en niet om volgepropt te worden met medicatie (overigens heb ik niks tegen medicatie, soms is het nodig ter overbrugging van een te heftige periode, echter is medicatie nooit de oplossing op langere termijn, tenzij er een chronische oorzaak is vastgesteld en je door de medicatie weer kan deelnemen aan het dagelijkse leven).

Heel veel sterkte en succes.
Zorg goed voor jezelf, kom voor jezelf op, vraag om hulp bij de huisarts.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 07:12

Een chauffeur weet wanneer hij vertrekt, niet wanneer hij thuiskomt. En dit vraagt veel van de partner.

Zelf heb ik altijd gezegd dat ik (zelf chauffeur zijnde) nooit een chauffeur als vriend wou. Echter ben ik erachter gekomen dat heel weinig mensen echt om kunnen met een chauffeur als partner. Mijn langste en fijnste relatie was dus toch met een chauffeur. Puur omdat deze dit begrijpen.

Echter zou ik in jou geval vooral eens aan jezelf gaan werken. Ik denk dat het chauffeur zijn bijzaak is als ik je verhaal zo lees. Je partner zou een aanvulling moeten zijn op je leven, en je leven niet afhankelijk moeten zijn van hem (en dat idee krijg ik wel uit je berichten).

Mijn advies, hoe hard ook, is echt aan jezelf en je mentale toestand werken. Zorg voor goede begeleiding (en niet alleen medicatie) en focus je op jezelf ipv op al de rest. Je kunt een ander niet veranderen, maar wel hoe jij erop reageert en bij voelt.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 07:28

Ik loop al een tijdje sinds februari al bij een psycholoog maar omdat er een groepssessie gedaan moet worden en ik geen vrij kan krijge op mijn werk door personeelstekort stopt deze in oktober.

Na de poh heb ik wel een afspraak staan maar mijn werk doet door dat er dus te kort is en heel veel ziekte kunnen ze mij geen ruimte er voor geven…

Ik moet vandaag weer naar de huisarts vorige week was ik er ook toen zei ze al dat ik tegen een depressie aan zit maar omdat ik nog kan werken dat geeft mij enorm veel afleiding om niet te gaan mallen en piekeren.

En misschien door de werk wat hij doet en leuk vind denk ik soms van passen we wel bij elkaar is het allemaal te snel gegaan na een jaar relatie en dan in ene samen wonnen…

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 07:34

Lieve ts, stap naar de huisarts en vraag om goede hulp. Een psycholoog van het GGZ.
In de tijd dat je op de wachtlijst staat, zou ik hulp vragen bij de praktijkondersteuner van de huisarts, daar kom je ook terecht via je huisarts als je erom vraagt.
Echt doen hoor, want alleen pillen slikken en niet aan jezelf werken dat werkt niet zoals je nu al ervaart gaat het alleen maar slechter met je.

Je vriend zal moeten leren nee zeggen, maar ook dat is een proces dat hij zal moeten leren en dat is niet van de ene op de andere dag gedaan.

Terwijl ik dit bericht typ en wilde posten, lees ik dat je werk je geen ruimte geeft om aan jezelf te werken door naar de psycholoog toe te gaan. Ik zou contact opnemen met de bedrijfsarts en dit daar bespreken. Veranderd er binnen zeer korte tijd niets vanuit het bedrijf, geef ik als advies om je ziek te melden. Je herstel is veel belangrijker dan je werk, vergeet dat alsjeblieft niet.

Heel veel sterkte

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 07:58

trysteffy schreef:
Ik loop al een tijdje sinds februari al bij een psycholoog maar omdat er een groepssessie gedaan moet worden en ik geen vrij kan krijge op mijn werk door personeelstekort stopt deze in oktober.

Na de poh heb ik wel een afspraak staan maar mijn werk doet door dat er dus te kort is en heel veel ziekte kunnen ze mij geen ruimte er voor geven…

Serieus???!!!

Wat een #$%^ werkgever zeg! Je bent duidelijk niet in orde en dat kan hun geen fluit schelen? Dat personeelstekort is niet jouw probleem, laten ze dat lekker oplossen ipv jou door te laten modderen tot je echt omvalt!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 08:00

Als chauffeur weet je vaak echt niet wanneer je thuis komt
Ik werk normaal als chauffeuse in 2 ploegen. Maar zelf dan kan het uitlopen.
We hebben eigenlijk "vaste" werktijden en rond 1 uur smiddags wisselen we van ploeg.
Maar soms ben je eerder klaar en soms gebeurd er iets en ben je pas rond 3 of later op de zaak.
Het is een prachtig maar moeilijk beroep om goed sociaal contacten te kunnen houden.

Wat zeer belangrijk is, vanuit je vriend. Dat hij probeert te communiceren met betrekking of het laat word ja of nee.
Als je eten heb gemaakt en hij gaat het niet eten, of in de vriezer doen.
Of hij kan het de volgende dag eten/meenemen naar het werk.

Werk jij zelf nog bij het zelfde bedrijf als je ouders?
Als ik dat zo lees is dat eigenlijk geen verstandig plan.

Als je zoveel onder stres staat. Kan het best zijn dat je vitamine huishouding niet meer klopt.
Misschien werkt je huisarts eraan mee om dat vandaag te controleren.
Vooral de b complex/b12 wil wel eens laag zijn bij veel angst en stres.

Mijn vriend heeft altijd gezegd, mijn volgende vriendin moet ook vrachtauto rijden/gereden hebben.
Want anders is het onmogelijk om te begrijpen wat dit voor werk is.

Ik weet niet welke omgeving als je woont. Maar je mag per pb sturen welk bedrijf je vriend werkt. Dan kan ik bij een vriend van mij een balletje opgooien of het een beetje een fatsoenlijk bedrijf is

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 08:01

Ik denk dat het voor jouw voornamelijk het probleem is dat je je minder veilig en geborgen voelt als jouw vriend er niet is.

Je geeft aan te twijfelen over jullie relatie. Maar dit lijkt meer te zijn omdat je je toch wel in de steek gelaten voelt.
Even los van het probleem dat jij met zijn werk hebt, vindt hij zelf zijn werk leuk? Zo ja, gun hem dit dan ook.

Ik denk dat je beter voor jezelf op moet komen en het traject dat je niet gaat doen door personeelstekort toch door moet gaan zetten. Je werkgever is er ook bij gebaat dat jij goed in je vel zit en stabiel bent.

Daarnaast zou je kunnen kijken naar een ACT coach goals dat te kostbaar is naar een mindfulness training.
Sterkte!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 08:24

Mijn man is ook vrachtwagenchauffeur.
Eerst ook in 2 ploegen zoals bij Hagelslag.
En dan kwam hij in de nacht ergens tussen 2 en 4 thuis. Ik sliep dan ook niet goed, maar dat was vooral omdat hij nog naar huis moest over een lange saaie weg en ik bang was dat er dan wat zou gebeuren.

Nu rijd hij dagdiensten, begintijd altijd 7 uur, maar idd de eindtijd is altijd verschillend.
Hij zit 20 minuten fietsen van het werk en appt als hij gaat laden, dat duurt een half uur en dan het naar huis fietsen.
Dan heb ik tijd om het eten te maken.
Op die manier heb ik er geen moeite mee. En is hij na half 8 pas thuis dan begin ik wel eerder aan het eten en eet ik alleen. Maar dat is niet zo vaak.

Als jou vriend rond een uur of 3-4 zou appen met hoe laat het word heb je dan nog dat je het vervelend vind?

Verder zijn het denk ik vooral dingen waar jij persoonlijk aan moet werken.
Je geeft aan dat je bij het bedrijf van je vriend vind dat het niet klopt met wat ze beloofd hebben, maar zelf doe je ook hetzelfde bij je eigen baan.
En daardoor krijg je ook niet de rust die je nu nodig hebt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 08:40

cissy schreef:
trysteffy schreef:

Serieus???!!!

Wat een #$%^ werkgever zeg! Je bent duidelijk niet in orde en dat kan hun geen fluit schelen? Dat personeelstekort is niet jouw probleem, laten ze dat lekker oplossen ipv jou door te laten modderen tot je echt omvalt!

Dit idd!

TS je bent ziek en hebt zorg nodig.
Die zorg gaat voor je werk.
Als je een gebroken been zou hebben dan laat je die breuk toch ook verzorgen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:20

trysteffy schreef:

Ik moet vandaag weer naar de huisarts vorige week was ik er ook toen zei ze al dat ik tegen een depressie aan zit maar omdat ik nog kan werken dat geeft mij enorm veel afleiding om niet te gaan mallen en piekeren.

En misschien door de werk wat hij doet en leuk vind denk ik soms van passen we wel bij elkaar is het allemaal te snel gegaan na een jaar relatie en dan in ene samen wonnen…

Alleen bij een psycholoog lopen is niet voldoende, het is wel de bedoeling dat je er dan zelf ook nog wat mee doet :o
Een groepstherapie kan super helpend zijn. Ik begrijp niet zo goed hoe je geen vrij kan krijgen. Personeelstekort is niet jouw probleem, jouw mentale gezondheid wel, dus als je die groep nodig hebt ga je gewoon daar naar toe. Persoonlijk zou dit voor mij geen kwestie van vrij vragen zijn, maar een mededeling dat ik de komende tijd op die groepstijden niet aanwezig ben.
Verandering komt alleen vanuit jezelf. Je lijkt me erg afhankelijk van anderen en wat anderen van je vinden etc. Neem je eigen regie over je eigen leven.
Je laat gigantisch over je heen lopen en alles afhangen van anderen.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 18-09-24 09:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:21

TS je schrijft dat je bang bent dat jouw vriend over zich heen laat lopen door zijn werkgever. Maar volgens mij ben jij degene die dat laat gebeuren door jouw werkgever.

Vraag om een adviserend consult met de bedrijfsarts. Dit kun je niet zelf inplannen. Werkt dat niet? Dan zoek je de vertrouwenspersoon op.

En anders ziek melden, 6 weken wachten met weer gaan werken want dan moet je namelijk een consult met de bedrijfsarts krijgen.

Het lijkt mij belangrijk dat je de therapie gaat volgen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:25

Als ik het zo lees is het werk van jouw vriend niet het probleem.
Jouw mentale welzijn is wel jouw probleem. En medicatie gaat dat niet oplossen. Meer werken ook niet.
Ik zou om te beginnen accepteren dat het nu even niet goed gaat, mezelf ziek melden en me volledig op aangeboden therapie storten (en, zoals Verootjoo al zegt, daar zelf ook hard mee aan het werk gaan).

TS, als je alles op een rijtje kon zetten, wat zou je dan nu willen? Van jezelf en je vriend?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:29

Buiten je problemen die er prive zijn met je familie/werkrelatie en omgang van je ouders met je vriend die je eerst moet oplossen is het wel zo dat je geschikt moet zijn voor een relatie met een buitenland chauffeur.

Zelf heb ik samengewoond met een buitenland chauffeur.
Die ging zondagmiddag/avond weg en kwam vrijdag thuis, of zelfs zaterdagochtend.
Hier moet je echt aan wennen anders werkt het gewoon niet. Ik vond het heerlijk.
ik zorgde dat de koelbox vol zat en zijn kleding in een tas zat , bracht hem weg en haalde hem op en deed mijn ding de hele week. Als hij thuiskwam deden we alleen leuke dingen. E hij hoeft dus geen huishouden , boodschappen of andere oliebol te doen.
Dat kun je ook niet verwachten van deze mannen die 1.5 dag thuis zijn.
Ook dat moet je voor ogen houden

Zie het een beetje als een LAT relatie of relatie met een persoon in het buitenland....genieten van de tijd die je wél samen hebt.
Kun je dit niet : overleg of binnenland chauffeur iets voor hem is. En anders nadenken over je relatie en het uitmaken

Ik begrijp dat deze baan voor hem een oplossing was om uit een vervelende situatie te komen.
Dit kan tijdelijk zijn en hij kan later gewoon op zijn gemak iets anders zoeken. Probeer dat voor ogen te houden

Toen mijn ex binnenland chauffeur werd is onze relatie gestrand.....ik kon er niet meer mee omgaan dat hij elke dag thuis was en zich overal mee ging bemoeien, maar dat terzijde HAHAHAHA

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:35

Ik sluit me bij de rest aan dat het probleem in jezelf lijkt te zitten en niet in de relatie/ het werk TS. Ik zou ook zeggen, ga actief aan jezelf werken. Zorg dat je op eigen benen komt te staan en onafhankelijk wordt.

Wat betreft het angsten en piekeren, hoe meer je het wegstopt, hoe harder het terug komt. Belangrijk is om te leren om dit te accepteren en te doorvoelen. Dat is niet makkelijk, ieder mens is geneigd om weg te lopen van vervelend gevoel. Maar hier wat hulp bij krijgen lijkt me erg goed.
Ook leren om jezelf te reguleren, emotie regulatie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:49

Wat vervelend dat je je zo voelt :(:)

Ik denk dat je nu misschien heel erg het gevoel hebt dat je je leven niet onder controle hebt en je het daar Spaans benauwd van krijgt...?

Probeer de hele rottige situatie waar je nu in zit, laagje voor laagje aan te pakken. Zet je probleempunten op een rijtje en kijk wat je er "nu" mee kan, en werk daarna de diepte in.

Het werk van je vriend. Als er veel gezegd wordt dat de werkgever niet te vertrouwen is en je dit nu ook al merkt, dan is dat waarschijnlijk inderdaad een probleem. De transportsector is ook wel bij uitstek een sector waar ze je heel graag meer laten doen dan afgesproken werd :(:) En het is inderdaad heel onrustig als je niet weet wanneer je partner thuiskomt.

Voor jou zou het dus beter zijn als daar wat meer stabiliteit in komt. Wat vindt je vriend er verder van...? Voelt die zich wel fijn daar in het bedrijf? Overleg samen wat de mogelijkheden zijn, wat hij graag wil / nodig heeft en wat jij nodig hebt, en zoek een manier om het voor jullie allebei fijner te laten werken.

Er is momenteel werk zat dus misschien is het voor hemzelf ook wel fijner om even verder te kijken?
Of tot die tijd, laat hem bellen / een berichtje sturen als hij wat meer zicht heeft op zijn thuiskomt, gedurende de dag. Zoek manieren waarop jij er minder stress van hebt :(:) (en hij misschien ook)

Wat betreft dat gedoe met je ouders. Is dat iets dat op te lossen is?
Is er wel nog zeg maar liefde voor elkaar onder allerlei irritaties...? Denk je dat je ouders ook van de ruzie af willen? Kunnen jullie niet als een stel volwassenen die het beste met elkaar voor hebben, om tafel gaan zitten om ieders behoeftes op een hoop te gooien en daar een middenweg in te vinden die voor alle partijen goed werkt?

Wat betreft jouw werk. Dat deugt natuurlijk van geen kanten als je innerlijk zo instabiel overhoop ligt, dat ze je geen gelegenheid geven om daar aan te werken. Dat is GEEN goede werkgever. Door die ruimte niet te geven laten ze jou zo de overspannenheid in werken en dan zijn ze je helemaal kwijt voor weken of eerder maanden lang. Deze werkgever geeft niets om je! Blind voor jouw welzijn.... :(:)

Maar inderdaad....werk jij nu nog steeds bij je ouders....? Zijn zij je werkgever? Verwachten ze teveel van je / willen ze je leven teveel beheersen...?

Volgens mij is prioriteit nummer 1 dat jij de grip op je eigen leven een beetje terug gaat pakken.
Als je graag die therapie / groepssessies wilt doen, dat dat is wat je nodig hebt nu, dan heeft dat gewoon prioriteit als je niet door een burn-out volledig thuis wilt komen te zitten. Want dan zijn alle partijen nog véél verder van huis.

Regel op je werk dat je naar die afspraken kan gaan. En maak jezelf en hen héél duidelijk dat je dit nu ècht nodig hebt omdat je anders volledig overspannen thuis komt te zitten binnenkort!

Ik snap dat het heel lastig kan zijn om binnen een klein bedrijf weg te kunnen, maar het is ook in hun eigen belang dat je niet volledig uitvalt. Al helemaal als het je ouders betreft...

Het lijkt me voor de toekomst handig als zowel jij als je vriend ander werk zoeken waar niet zoveel stress en onzekerheid bij komt kijken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 10:33

Hier een ontzettend heftig jaar gehad, met zes maanden uitzending voor defensie.
Ik stond er dus echt alleen voor gevoelsmatig.
Nog nooit zoiets meegemaakt ook zo lang en in deze situatie als het nu is.

Het viel me enorm tegen, ik had mezelf sterker verwacht, contact was nauwelijks mogelijk of niet ook.
Ik heb er moeite mee ja zijn werk soms want inderdaad alles kan last minute wisselen.

Voor ons is het belangrijk écht te praten over wat we voelen, de diepte in.
Dan kunnen we ook inspelen op wat het met beiden doet.
In jou geval, zou ik zeggen dat de baan van je vriend wel lastig is, veel vergt.
Maar de bron bij dat je totaal niet lekker in je vel zit, en daar moet zoeken.
Wbt je werkgever: vraag advies aan de huisarts wat je rechten en plichten zijn.
Gooi eruit wat je dwars zit, en onderbezet zijn is niet jouw probleem maar van je werkgever!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 10:43

Als vriendin van een chauffeur zal eerst met jezelf moeten kunnen omgaan, geheel zelfstandig en onafhankelijk durven zijn en de vriend is dan een fijne aanvulling.

Ik ben tegen de etenstijd waar hij uithangt en wat hij verwacht en dan beslis ik of ik voor 1 of 2 personen ga koken. Of dat er een bordje bewaard wordt wat of voor hem of de volgende dag voor mij is. Minste issue.

Bij problemen en een luisterend oor is de telefoon een heel gewillig middel om mee te communiceren. De knuffel zal je soms zelf moeten bedenken.

Een vaste dag ddw of in het weekend is wel heel fijn maar zelfs daar valt omheen te plannen.

Alles valt of staat met hoe goed je jezelf kan redden en met een vriend als vrachtwagenchauffeur wordt je daar nou eenmaal eerder mee geconfronteerd

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:44

Het is inderdaad wel belangrijk om voor jezelf alles op een rijtje te krijgen, want het werk is niet makkelijk om mee te dealen waardoor er voor de partner echt wel zelfstandigheid wordt verwacht.

Mijn vriend is ook chauffeur, ik kom hier (want we wonen echt heel dicht bij elkaar, leuk!) niet vandaan dus mijn kennissenkring is niet heel groot. Hij was voorheen de hele week weg, maar heeft nu een andere baan waarin hij max 2 nachten in de week weg is; nooit 2 nachten achter elkaar. Daarnaast heeft hij de afspraak dat hij maandag niet overnacht want dan ben ik vrij.

Zijn eindtijden zijn ook altijd anders, vaak laat... Inmiddels ben ik daar zo aan gewend dat ik eerst de paarden doe na het werk en vervolgens eten we samen thuis, laten we de hond uit en dat was het. Daarentegen doen we in het weekend alles samen, dat werkt voor ons prima. Als hij echt extreem laat is dan wil ik ook nog wel eens alleen eten. 1 a 2 keer in de week kook ik een grote pan eten zodat er altijd bakjes in de vriezer staan.

Daarnaast hebben we sinds 4 maanden een hond, dat is echt een aanvulling voor mij; want ben echt een stuk minder alleen. Ik kan veel vanuit huis werken waardoor dit voor ons ook een optie was.

Geef het ook de tijd, hij is daar net een maand bezig en misschien moet het nog allemaal vorm krijgen voor jullie beide. Heel veel succes, ik hoop dat jij er zelf en uiteindelijk jullie samen eruit komen. :o

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 12:11

Meer werken is denk ik niet de oplossing, dat klinkt meer als weglopen voor om er maar niet aan te hoeven denken en bezig te zijn. Ik heb vorig jaar mijn moeder en zus verloren, een paar jaar ervoor mijn andere zus verloren. Ik verstopte mij ook in werk, geen probleem kan er net zoveel uren van maken per dag/week als ik wil. Het was alleen niet de oplossing, kreeg paniekaanvallen. Met de huisarts gesprek gehad en hij heeft mij doorverwezen naar de praktijkhulpverleenster. Dat heeft mij heel erg goed gedaan. Meerdere gesprekken gehad en fijne handvatten mee gekregen om alles weer helder te krijgen.