Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen bij wellicht soortgelijke situaties.
Ik werk al 8,5 jaar bij een grote supermarktketen als bezorger. Eerst als bijbaan, later fulltime en de laatste anderhalf jaar weer als bijbaan nu ik een grotemensenbaan heb. Ik heb nu een 0 uren contract, maar dat is door de jaren heen wel gewisseld.
Het laatste jaar was mijn beschikbaarheid echt heel weinig en daar zijn zij niet blij mee. Eerder hebben ze aangestuurd op ontslag nemen, maar dit heb ik niet gedaan. Ik vond het prettig om deze baan achter de hand te houden en vind het ook hartstikke leuk werk om te doen, al is het voor (zeer) weinig uren. Beetje zonde om dus “zomaar” ontslag te nemen terwijl dat van mij niet hoeft.
Nu zijn ze op het punt gekomen toch graag van me af te willen wegens mijn hele beperkte beschikbaarheid. Kan ik me best iets bij voorstellen en voor het juiste bedrag ben ik ook best bereid om te gaan. Mijn werkende leven wordt alleen maar drukker dus hoewel ik het ergens jammer vind, is het misschien wel beter.
Ergens de komende weken krijg ik een voorstel voor een ontslag/transitievergoeding waar ik volgens de teamleider wel of niet mee akkoord mag gaan. De vraag is dus, voor hoeveel ben ik bereid te gaan. Ik kom dus niet zonder werk te zitten oid maar een mooi bedrag zou zeker wel lekker en welkom zijn. Mijn maandsalaris is de afgelopen 8,5 jaar gigantisch wisselend geweest dus het lijkt me lastig daar een bedrag op te baseren. Iemand enig idee hoe dit werkt? Waar rekening mee te houden? Het is best lastig akkoord te geven op iets als je werkelijk geen idee hebt wat gebruikelijk is

Overigens zijn werkgever en ik gewoon op goede voet.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hierin!