Wat ontbijten / lunchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Wat ontbijten / lunchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 20:33

's middags lunch ik vaak nog met gewoon wat brood, bij gebrek aan inspiratie. Ook als ik maar weinig eetlust heb en toch weg moet, prop ik er maar wat brood in. Maar het komt eigenlijk zo m'n strot uit :+

Ontbijten met kwark of een eitje? Dat krijg ik zo vroeg echt niet weg. Heb een paar keer eimuffins gemaakt maar die vielen helaas elke keer wat tegen.

Heb eventjes couscous salades gemealprept maar dan zit je toch vast aan een bepaalde hoeveelheid die je al hebt staan. Heb je dan minder honger, kun je de rest alweer weg gooien -O-

Het liefst zou ik elke dag avocado toast eten maar dan moet je hier 4 avocado's hebben liggen om er in totaal 1 hele, niet verrotte, uit te halen :+

Dus ik ben benieuwd: wat ontbijten / lunchen jullie?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:37

Ik werk 90% vanuit huis, dus dat komt vaak neer op afbakbroodjes voor zowel ontbijt als lunch :') En eerlijk gezegd komt dat inmiddels ook wel een beetje m'n neus uit. Dus voor de afwisseling pak ik soms kwark met muesli, een tosti of soep (zelfgemaakt of cup-a-soup).

Instant noodles pak ik soms ook wel als lunch, maar dan wel een specifieke soort :+
https://www.jumbo.com/producten/cup-noo ... -356193CUP

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:44

Als ik op mijn werk lunch, dan mealprep ik bijna altijd. Ik weeg porties (de koolhydraten) af en hoef eigenlijk niks meer weg te gooien.
Ik maak: shakahuka, pasta met saus, goed gevulde soepen, salades met sla, salade met biet en geitenkaas, salade met pasta, currys met rijst, couscous met warme en/of koude groente.
Ik probeer altijd zo veel mogelijk groente erin te mikken, dan zit ik flink vol en heb minder snack-trek.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:51

Mijn favoriete ontbijt zijn ei banaan pannenkoekjes met blauwe bessen.
Zijn talloze recepten en variaties op te vinden en ze zijn prima een dag van tevoren te maken.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:52

Vaak pistoletje met filet americain, rosbief, zalm , eitje of ham kaas. Af en toe een wrap oid.

Ik brunch overigens meestal. Als ik wel ontbijt, wordt het vaak een yoghurtje.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:54

Ik eet tegenwoordig vaak niet voor 10 uur mijn ontbijt.
Als ik werk zijn dat meestal 2 bruine boterhammen met een gekookt ei ertussen.

Als ik thuis ben een bakje fruit (aardbei, of banaan, of perzik, of appel) met wat muesli en Skyr.

Of geroosterde broodjes met een ei of met vleeswaar.

Of banaanboekweitpannenkoekjes met wat skyr en vers fruit.

Lunch wisselt ook heel erg.
Vandaag bestond de lunch uit een kant-en-klare fruitsalade uit de supermarkt die ik onderweg heb gekocht (heb een buitendienst functie).

Maar ik haal ook wel eens een broodje.

En soms neem ik extra boterhammen mee van thuis, of ik maak een lekkere rauwkost salade met een gekookt ei of met tonijn of met gegrilde kip of kalkoen (die ik dan de vorige dag tijdens het maken van de avondmaaltijd onder de grill heb gehad).

Al met al heel erg wisselend dus.

Janine1990

Re: Wat ontbijten / lunchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:01

Ik volg even...

Mijn ontbijt is alpro soya met ranja en muesli. Heel erg saai :+
Dan lunch ik met twee boterhammen met bij voorkeur iets van vleeswaren er tussen. :+

Maar ik zoek ook naar makkelijke opties om het wat op te spicen... Ik wil ook graag een eierkoker zodat ik daar 's ochtends een ei in kan pleuren en er bij weg kan lopen. Lekker voor op een boterham met rookvlees :)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:13

Ik ontbijt altijd met vlagen hele periodes hetzelfde. Nu is dat melk met iets van volkoren cornflakes met chocolade brokjes. Hiervoor was het vanille yoghurt met cruesli. Ook wel periodes gehad dat ik overnight oats of gewoon 's ochtends een warm bakje havermout maakte (appeltaart smaak, jammie!). Of beschuitjes met banaan of aardbei, ook een tijd lang gedaan. Zeker als ik vroeg op moet staan wil ik wel echt iets lichts hebben omdat ik 's ochtends vroeg niet fijn veel kan eten. Dan eet ik liever een vroege uitgebreide lunch later.

Qua lunch heb ik vaak gewoon brood. Soms bolletjes, vaak vloerbrood. Tosti's zijn hier favoriet. Of een gebakken eitje. Als ik het meeneem voor op werk dan doe ik er iets van ham of kipfilet op, maar als ik ergens heen ga waar ik langer naar onderweg ben of geen koelkast heb dan is het steevast iets van nutella ofzo. Of ik haal van die mini krentenbollen. Thuis wil ik ook nog wel eens broodjes afvallen in de oven of een keer iets van een focaccia brood of spelt pancakes meenemen van de supermarkt. Gewoon wat diversiteit. Grappig eigenlijk, 's ochtend eet ik altijd hetzelfde, maar 's middags wil ik dat juist niet (tenzij ik weg ben van huis want dan voelt het wat beperkter wat ik mee kan nemen).

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:14

Ik ontbijt bijna altijd met cruesli en een kopje thee. Ik hou niet van veel/zwaar eten om de dag mee te beginnen. Ik heb overigens wel een laat ritme, dus ik ontbijt meestal ergens tussen 10 en 12. Voor de lunch heb ik meestal restjes van het avondeten (ik kook vaak bewust iets meer) of aardappelkroketjes met gekookte groente. Net wat ik in huis heb. Brood eet ik vrijwel nooit.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:23

In de ochtend maak ik eigenlijk altijd een smoothie. Van diepvriesfruit (meestal iets van aardbeien en mango of tropisch fruit), yoghurt, scheutje melk en een schepje eiwitpoeder vanille.

Als ik meer tijd heb maak ik nog wel eens scrambled eggs of havermoutpannenkoekjes met banaan of appel en kaneel.

Lunch wisselt. Meestal een salade of iets van rauwkost. Een speltbol met beleg, gekookt ei, wrap, bakje yoghurt.. kan van alles zijn.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:26

Ik ontbijt nooit terwijl ik op werkdagen tussen 0500-06.00 op sta. Vaak om 10.00 wat fruit. Ik wil graag nog een paar kilo eraf dus ik let graag op wat ik eet. Brood is bij mij echt een dikmaker dus beperk ik tot de weekenden.

Ik lunch nu meestal met kwark met wat fruit erin (banaan, bosbessen, aardbeien, frambozen, kiwi, wat we dan ook hebben). De ene keer kwark met een smaakje, de andere keer gewoon magere franse kwark.

Soms haal ik een pasta-pesto, pasta-kip of couscous salade van de AH, die wat kleinere bakjes die ze tegenwoordig hebben of maak ik deze zelf van te voren als ik daar tijd voor heb. Die eet ik dan wel helemaal op maar dan eet ik de ‘lunch’ vaak savonds en was ik sowieso later thuis na paarden/honden etc. Soms maak ik ook wel eens wat gezonde wraps van te voren klaar en neem ik die 2 dagen mee.

Als ik thuis werk maak ik wel eens roerei of een simpele uitsmijter. En anders gewoon zoals een van de bovenstaande dingen. Ik eet ook nog wel eens een cracker met een gekookt ei, iets van sla/tomaat/komkommer en een gezonde smeerkaas of kruidensmeersel erop.

Vaak eet ik een week of twee hetzelfde en ga ik naar de volgende categorie, om na een paar weken weer van voor af aan te beginnen. Bevalt me prima zo eigenlijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:37

Ik ontbijt niet. Ik eet rond 12-13 uur 2 sneden brood en soms een bakje yoghurt. En een glas melk. Broodbeleg wisselt, kan filet americain zijn of rosbief of pindakaas of kaas of ei.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:41

Ik had een periode dat ik sochtends alleen bruine boterhammen met gebakken ei en schouderham wilde. Daarvoor at ik sochtends altijd een kom soep. Nu "eet" ik sochtends vaak een groot glas melk met rijstebloem. Het is rauwe melk, dus behoorlijk vet en dus erg vullend.

Maar eigenlijk ben ik daar nu ook wel weer klaar mee, dus zien wat het volgende wordt _O-

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:49

Gezond :)

‘s Ochtends een bak yoghurt met havervlokken, rood fruit en noten (alles afgewogen ivm met sportdieet).

Tussendoor een stuk fruit of cracker met pindakaas.

‘s Middags vier boterhammen met pindakaas, smeerkaas, kaas of kipfilet.

Het is vrij basic, maar erg gezond en precies wat je nodig hebt om niet daarnaast onnodig te snacken oid. Uiteraard is het ook mogelijk om de boterhammen tijdens te lunch te vervangen voor een pastasalade met tonijn etc. Zo’n schema met keuzes houdt het voor mij dan toch gezond, verantwoord en afwisselend.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:57

CairnTerrier schreef:
Gezond :)

‘s Ochtends een bak yoghurt met havervlokken, rood fruit en noten (alles afgewogen ivm met sportdieet).

Tussendoor een stuk fruit of cracker met pindakaas.

‘s Middags vier boterhammen met pindakaas, smeerkaas, kaas of kipfilet.

Het is vrij basic, maar erg gezond en precies wat je nodig hebt om niet daarnaast onnodig te snacken oid. Uiteraard is het ook mogelijk om de boterhammen tijdens te lunch te vervangen voor een pastasalade met tonijn etc. Zo’n schema met keuzes houdt het voor mij dan toch gezond, verantwoord en afwisselend.

Hier zou ik immens van aankomen _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:59

CT schrijft ook een sportdieet, is vast niet bedoeld om af te vallen :)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 22:08

Ontbijt is hier standaard yoghurt met granola en fruit. Favoriete lunch op dit moment is toast van donker volkoren (walnoten)brood met baba ganoush, tomaat en everything bagel mix :9

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 22:27

Ontbijt is een maiswafel met smeerkaas, en lunch is twee volkoren beschuitjes met jongbelegen kaas. Af en toe doe ik weleens gek en pak pindakaas :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 22:55

Ik ontbijt door de weeks altijd magere yoghurt met cruesli met noten. Lunch verschilt, het liefst restjes warme maaltijd maar ook vaak simpel bruin brood met beleg.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 23:15

Een tip wat betreft avocado: die kan je ook in diepvriesblokjes kopen, ik vind het ideaal. Het ontdooit in een paar minuten en je kan dus gewoon pakken wat je wilt gebruiken.

Mijn ontbijt bestaat meestal uit groenten met 2 gekookte eieren, of een volkoren cracker met kaas, of chiapudding. Met de lunch wissel ik af tussen allerlei salades, geroerbakte eieren met brood, volkoren brood met gezond beleg, linzensoep, kwark met veel zaden en noten, etc etc.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 23:37

Hier door de week enkel twee warme maaltijden per dag, geen snacks. We koken ‘s avonds het dubbele, zodoende hebben zowel mijn vriend als ik een volledige maaltijd die we opwarmen in onze middagpauze. Enkel in het weekend (vooral zondag) brunchen we uitgebreid met warme broodjes enz.

Bridleless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 01:09

Het ligt eraan hoe laat ik ‘s ochtends opsta, maar meestal neem ik een kom met Griekse yoghurt en wat honing erin. Heb ik echt trek, dan eet ik twee volkoren boterhammen met iets van vleeswaren ertussen.

Mijn lunch kan heel uitgebreid of simpel zijn, afhankelijk van hoeveel tijd ik heb om het te bereiden. Als ik thuis ben, houd ik van een uitsmijter met een dikke plak ham erop of zalmwraps met bieslook-roomkaas en rucola. Voor lange college-dagen maak ik meestal 2-4 sneetjes brood met iets van kaas, vleeswaren of een salade erop.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 06:37

Zolala schreef:
Ontbijt is een maiswafel met smeerkaas, en lunch is twee volkoren beschuitjes met jongbelegen kaas. Af en toe doe ik weleens gek en pak pindakaas :+

Hoe kun je hierop leven?!

Ontbijt is hier op werkdagen wat kwark met fruit en chiazaad, een boterham en een beschuit (om 6 uur).

Tussendoor een banaan en een reep (10 uur).

Om half 1 meestal vier boterhammen en wat groente.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 06:52

ontbijt is hier yoghurt met banaan en een ander stuk fruit samen met wat noten of een handje muesli of 2 eieren in een omelet met 1/4 blokje feta en een halve komkommer. Soms wel wat luxer met chorizo, avocado en cheddar maar niet vaak.

Lunch is 2 boterhammen of afbakbroodjes. Als ik op het werk eet, eet ik warm in het restaurant. Als ik op het terrein ben sla ik meestal de lunch over en ga meteen avondeten als ik thuis kom

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 07:50

Janine1990 schreef:
CT schrijft ook een sportdieet, is vast niet bedoeld om af te vallen :)

Sportdieet?

Ik vind dat een normaal dieet. Op minder haal ik het de dag niet hoor qua energie en word ik licht in m'n hoofd.

Sommigen eten best weinig :o

Hier momenteel vooral brood met kaas, vlees of pindakaas. Soms ala lunch volkoren wraps met kruidenkaas, kip, komkommer. Ik ben hier voor de inspiratie