Help! Welke broek afzwemmen B?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Help! Welke broek afzwemmen B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 13:03

Mijn dochtertje mag binnenkort afzwemmen! Nu moet ze daarvoor een lange, luchtige broek hebben, een legging mag niet. Hiervoor heeft ze altijd met legging gezwommen als ze met kleding aan moest zwemmen en daar is nooit iets over gezegd. Maar toen ik het specifiek ging navragen, mocht dat officieel niet. Pyjamabroek en joggingbroek ook niet.

Nou heb ik haar de vorige keer laten zwemmen in een skinny jeans, dunne stof, maar ze kwam bijna niet vooruit. Ik lees op internet ook dat de broek een rits moet hebben, maar dat hebben ze bij ons zwembad niet gezegd. Ze heeft wel een luchtige zomerbroek, maar dat is eigenlijk een geweven ‘jogger’ met elastiek bij de enkels. Dat was volgens de zwemschool ook niet handig, dat elastiek om de enkels.

Dus: wie kan mij een linkje geven van een goede, low budget afzwembroek maat 128? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

manonutjuh

Re: Help! Welke broek afzwemmen B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:23

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:25

Waarom niet nogmaals in diezelfde skinny jeans? Oefening baart kunst en als ze onverhoopt met kleding aan in een vijver belandt is het ook juist goed dat ze zich met een spijkerbroek aan weet te redden toch?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:27

Ik zou bij de kringloop gaan kijken,daar hangt van alles.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:30

als ze de afstand met die skinny broek haalde, zou ik gewoon die nemen, inderdaad een goede oefening voor als het eens echt zou misgaan.

toen ik afzwom was dat ook gewoon in een jeans en tshirt ... (30 jaar geleden :+ )

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:33

Ik herinner me ook vastgeplakte spijkerbroek :')

Maar inderdaad, mij lijkt een skinny comfortabel "genoeg" om the real deal te oefenen en daar gaat het uiteindelijk om. Zwemmen met kleren aan voelt toch heel anders.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:34

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:36

Noeps schreef:
Waarom niet nogmaals in diezelfde skinny jeans? Oefening baart kunst en als ze onverhoopt met kleding aan in een vijver belandt is het ook juist goed dat ze zich met een spijkerbroek aan weet te redden toch?

Dat inderdaad. Jeans en een regenjas, was het een paar jaar geleden bij mijn zoon.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:38

Douce schreef:
Ik herinner me ook vastgeplakte spijkerbroek :')

Maar inderdaad, mij lijkt een skinny comfortabel "genoeg" om the real deal te oefenen en daar gaat het uiteindelijk om. Zwemmen met kleren aan voelt toch heel anders.

ik kan me wel voorstellen dat een skinny mss lastiger is dan een lossere jeans, natte stof plakt en beperkt mss wel de bewegingsvrijheid.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:46

Ik heb voor mijn dochter een broek van de zeeman, kan hem zo gauw niet op de site vinden... Maar is een stretch broek, wat dikker dan een legging maar verder wel echt een broek... Heb daar nog geen commentaar over gehad...

Overigens staat hier niks specifieks over de eisen aan de kleding..

https://www.allesoverzwemles.nl/diploma-b/

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:49

Ik zie hier echt heel veel spijkerbroeken of in ieder geval broeken die daar op lijken. Als je een beetje aansluitend hebt, dunne / lichte stof, en vooral heel elastisch dan is het wel gewoon prima denk ik.

Voor onze jongen had ik een super lichtgewicht broekje van viscose.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:55

Mijn zoontje heeft recent zijn C gehaald en volgens de zwemregels mag hij in een gewone broek afzwemmen,zonder rits.
Spijkerbroek zou ik nooit doen,dat wordt zo zwaar die stof en zit alles behalve fijn als dat nat is.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:58

Ik kreeg als tip van de zwemleraar om een gewone spijkerbroek te nemen. Een spijkerbroek neemt het minste vocht op werd er gezegd. Mijn dochter heeft daar prima in gezwommen. Geen skinny trouwens, Volgensmij was dat om de beperkte bewegingsvrijheid daarin

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 14:01

Bij ons zijn ze heel duidelijk geweest vanaf het begin: een broek met een knoop of een rits. Geen legging, pyjamabroek of sportbroek. Prul heeft nu een gewone korte katoenen zomerbroek aan en die krijgt voor lang straks ook een gewone lange zomerbroek aan. Zoiets:
https://www.takko.com/nl-nl/jegging/218 ... e=Category

Maar oefenen ze bij jullie niet met kleren aan dan? Dat is hier echt elke les... wat heeft ze dan aan?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 14:06

Tink89 schreef:
Maar oefenen ze bij jullie niet met kleren aan dan? Dat is hier echt elke les... wat heeft ze dan aan?

Een legging, lees ik. Slordig van de instructie. Juist met zware kleding zwemmen vergt kracht wat je moet opbouwen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 14:34

Ik had voor mijn dochter een dunne zomerbroek gekocht, speciaal voor het zwemmen. Was een dun katoenen ding met knoop en rits, stelde weinig voor. Een spijkerbroek wordt snel zwaar dus zou mijn voorkeur niet hebben.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 14:38

Mogen ze dan niet in de gewone kleding afzwemmen als waar ze mee les gezwommen hebben?
Bij ons doen ze hier niet moeilijk over.
Onze dochter mag komend weekend proefzwemmen voor B met een flared legging en een longsleeve, met surfschoentjes. Nooit een op- of aanmerking gehad.
Ook niet bij afzwemmen voor A. Bij C moeten ze toch pas met regenjas aan zwemmen?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 14:39

Bij mij hebben beide kinderen in spijkerbroek gezwommen. Ging prima, en dat is natuurlijk ook wel waarvoor het geoefend wordt, dat ze zich redden als ze in het water vallen met kleding aan. Het is even wennen, maar ze worden er vanzelf handiger in.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 14:46

Geen concrete tips maar misschien even langs de Primark of HEMA (of online)?

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 15:12

Hier mag m'n dochter ook binnenkort afzwemmen en zij heeft altijd in een spijkerbroek en longsleeve van de zeeman gezwommen. Zij beginnen elke les met kleding aan en het moest met knoop en rits zijn en geen legging/zomerbroek/Pyjama broek want in het water moeten ze zich redden als ze erin vallen. Aldus het zwembad. :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 15:13

Gewoon zelf een paar keer oefenen met je dochter in die jeans. Je wil toch juist dat ze zich dan kan redden ipv verzuipen! Oefenen ;)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 15:19

Maar het schiet toch een beetje zn doel voorbij als je alleen maar oefent met superlichte stofjes en niet met jeans omdat dat 'te zwaar' is? Het gaat erom dat je kind zich kan redden als ie in het water dondert, dan zou ik juist opteren om te oefenen met de kleding die ze normaal ook aan heeft. Als dat een jeans is, dan dus ook met jeans aan het zwembad in :j

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 16:22

Hier hebben we een sportbroek gebruikt (die niet nauw sluitend is) longsleeve van de zeeman, en regenjas, schoenen.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 17:50

Mijn dochter heeft zowel A B als C dezelfde flared broek van de HEMA gedragen met de lessen en het afzwemmen, daar zat geen verschil in. Knoop of rits nooit wat over gehoord, alleen dat het geen legging mocht zijn :n

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 18:02

Suzanne F. schreef:
Ik had voor mijn dochter een dunne zomerbroek gekocht, speciaal voor het zwemmen. Was een dun katoenen ding met knoop en rits, stelde weinig voor. Een spijkerbroek wordt snel zwaar dus zou mijn voorkeur niet hebben.

Ze vallen toch ook in het water met spijkerbroek? :? En niet alleen maar met lichtgewicht broekjes.

De mijne zwemmen met zware kleren, goed voor de krachtopbouw :j