Janine1990 schreef:Ja ik dacht eerst ook ze zeiken het af, maar ik had voor minder dan 10.000 euro wel een hele mooie keuken moet ik zeggen.
En in mijn geval, ik woon in een doorzonwoning, voorheen huurwoning, waar je van die ieniemienie keukenblokjes in had zitten. Die afmetingen kennen ze natuurlijk wel, zijn gewoon hele standaard woningen waar er duizenden van staan in Nederland.
Ze waren overigens wel vol lof over de kwaliteit van Ikea.
En voor mij een nadeel dat hij niet op een hoogte kon met mijn lengte. Ik geloof dat die optie er pas sinds kort bij is.
Dat is inderdaad niet gek en als het naar je zin is maakt het verder ook niet uit waar het vandaan komt.
In principe kan je de hoogte wel wat regelen. Kastjes worden niet groter of kleiner, maar je kan wel met de pootjes spelen. Volgens mij zijn er 2 maten van de plinten meestal, maar afhankelijk van de kleur kan je die ook elders kopen evt.
Ik weet mensen die een klein keukenblokje hadden gemaakt aan de andere zijde in een smalle keuken van de bovenkastjes bijv. Die zijn minder diep.
We hebben ook een Bruynzeel keuken gehad en ik vind de kastjes van Ikea zelf beter, maar alle merken zullen wel ontwikkelen en betere en slechtere periodes hebben. Laatste keer vond ik Ikea weer slecht in hun voorraad zitten.
Persoonlijk vind ik dan ook de keus qua spoelbakken, werkbladen en kranen minder, maar uit gemak toch wel steeds wat gekozen. Ben toch niet zo goed in keuzes maken en met teveel keus, zou de keuken misschien nog niet staan.
Nu hebben we pas 1 los kastje gekocht voor het washok van de andere serie van Ikea, Enhet. Ik wilde een wit deurtje met een latje en die was niet op voorraad, maar van de Enhet wel iets soortgelijks, dus die gekozen. Het is geen ramp, maar vind het deurtje wel minder.