Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
upendo schreef:Inmiddels wel heel bewust.
Daarom is het beleid van Bokt me nog steeds een doorn in het oog, ik vind het heel frustrerend dat al mijn puberteitsdingen nog terug te vinden zijn.
Van mijn kind plaats ik niks herkenbaars in beeld en de laatste jaren lukt het me heel prima om op mijn handen te blijven zitten bij alle woke-haters en andere sujetten in de categorie 'zure sloot'.
Cambionn schreef:Ik werk in de privacy en datasecurity. Ik heb theoretisch dus wel een aardig idee van wat voor gevolgen dat wat ik deel kan hebben. Niet alleen wat anderen denken, of wat Big Tech ermee doet, maar ook misbruik van online beschikbare data. Ik ben ook zo'n irritantje die vraagt niet gefotografeerd te worden en verwijderverzoeken indient als iemand iets van mij zonder toestemming online post. Je zou dus kunnen stellen dat ik best wel om mijn privacy geef.
Ik zit sowieso niet op de grote social media. Om privacy redenen, maar ook om "activistische" redenen (bij gebrek aan een betere beschrijving die niet meerdere kantjes lang is). Ik zit op wat forums en ander klein spul en daar houd het op. Meeste plekken blijft het aardig bij posten over whatever topic het over gaat. Tweakers over tech, Bokt over paarden, etc. Uiteindelijk kun je dan alsnog best wat linken ofc, maar het is toch meer moeite dan zeg, een FB profiel.
Op Bokt komen er soms ook persoonlijke dingen bij langs. Soms deel ik daar ook iets persoonlijkere dingen, maar ik probeer het binnen bepaalde perken te houden. Er flipt vast soms iets uit, maar meestal denk ik aardig na of ik het gedeeld wil hebben.
Maar zelfs dan is het lastig om eerlijk te zijn. Zet je iets wel neer voor context, of niet voor privacy? Het blijft een lastige afweging online, zeker gezien je de toekomst niet kent, en het is er eentje die je voor elke post weer opnieuw moet maken. Soms heb ik een half bericht geschreven en verander ik alweer van gedachte. En als daar dan ook nog eens je menselijke emoties bij komen... Er staan vast wel dingen online die naar mij te traceren zijn waar ik spijt van heb. Ik zou het vrij naief vinden om te denken van niet.
Maar ik probeer dus wel heel bewust te zijn. Omtrent mijn eigen data, want ik geef enorm om mijn privacy. Maar nog meer omtrent data dat anderen betreft. Ongeacht of dit in de vorm is van fotos, geschreven data, of iets anders.
Celebi schreef:Ik deel ook veel. Heb een Instagram voor mijn paard met een paar honderd volgers en daar ben ik echt een open boek. Soms niet handig, maar ik sta voor wat ik deel en wil juist het belang van transparantie laten zien. Niet alles is altijd maar zo fijn en geweldig als het plaatje wat online vaak geschetst wordt en ik wil daarin juist een eerlijke tegenhanger zijn. Plus ik vind het ook gewoon super leuk om te delen en voor mezelf op die manier een tijdlijn vol herinneringen te maken waar ik regelmatig doorheen scroll. Heb meerdere accounts gehad ook waarvan eentje met ruim 11 duizend volgers. Die was welliswaar meer anoniem omdat niemand daar mijn hoofd op zag, maar je zet jezelf toch bij een vrij groot publiek in de picture. En dat voor elkaar krijgen is bijna een sport an sich en iets wat ik een hele leuke uitdaging vind om te ontdekken en te ontwikkelen.
En ook hier op Bokt praat ik veel mee, geef ik meningen, adviezen of vraag ik zelf om hulp. Er zijn natuurlijk wel grenzen van wat ik allemaal deel, maar aan de andere kant maakt het me ook niet heel veel uit. Die anonimiteit heb ik laten varen. Zeker toen ik een eigen bedrijf ging starten. Dan ben je jezelf zo aan het promoten dat het geen nut meer heeft anoniem te willen zijn. Eerst probeerde ik Bokt nog redelijk anoniem te houden, maar op een gegeven moment heb ik dat ook maar los gelaten. Mensen vinden je toch wel als ze het willen.
Herfstblad schreef:Ik geef standaard ook van tevoren aan dat ik niet op foto's wil, zodat ik ff aan de kant kan als ze die willen maken. Meestal is dat geen probleem.Cambionn schreef:Ik werk in de privacy en datasecurity. Ik heb theoretisch dus wel een aardig idee van wat voor gevolgen dat wat ik deel kan hebben. Niet alleen wat anderen denken, of wat Big Tech ermee doet, maar ook misbruik van online beschikbare data. Ik ben ook zo'n irritantje die vraagt niet gefotografeerd te worden en verwijderverzoeken indient als iemand iets van mij zonder toestemming online post. Je zou dus kunnen stellen dat ik best wel om mijn privacy geef.
Ik zit sowieso niet op de grote social media. Om privacy redenen, maar ook om "activistische" redenen (bij gebrek aan een betere beschrijving die niet meerdere kantjes lang is). Ik zit op wat forums en ander klein spul en daar houd het op. Meeste plekken blijft het aardig bij posten over whatever topic het over gaat. Tweakers over tech, Bokt over paarden, etc. Uiteindelijk kun je dan alsnog best wat linken ofc, maar het is toch meer moeite dan zeg, een FB profiel.
Op Bokt komen er soms ook persoonlijke dingen bij langs. Soms deel ik daar ook iets persoonlijkere dingen, maar ik probeer het binnen bepaalde perken te houden. Er flipt vast soms iets uit, maar meestal denk ik aardig na of ik het gedeeld wil hebben.
Maar zelfs dan is het lastig om eerlijk te zijn. Zet je iets wel neer voor context, of niet voor privacy? Het blijft een lastige afweging online, zeker gezien je de toekomst niet kent, en het is er eentje die je voor elke post weer opnieuw moet maken. Soms heb ik een half bericht geschreven en verander ik alweer van gedachte. En als daar dan ook nog eens je menselijke emoties bij komen... Er staan vast wel dingen online die naar mij te traceren zijn waar ik spijt van heb. Ik zou het vrij naief vinden om te denken van niet.
Maar ik probeer dus wel heel bewust te zijn. Omtrent mijn eigen data, want ik geef enorm om mijn privacy. Maar nog meer omtrent data dat anderen betreft. Ongeacht of dit in de vorm is van fotos, geschreven data, of iets anders.
Ik begrijp dit niet zo goed. Stel iemand maakt een foto van een groepsactiviteit en plaatst dit op Facebook. Wat zou dan de reden voor jou zijn om dit niet te willen? (Om diegene die plaats een bericht te sturen om jou eraf te halen.) Wat kan er in jouw ogen gebeuren? Naast dat het je goed recht is hoor. Maar ik begrijp niet zo goed wat hier achter zou kunnen zitten? Ik zou mij over zo iets niet druk kunnen maken. Maar misschien met jouw achtergrond denk je daar heel anders over.