Wij wonen sinds 6 maanden in een simpele rijtjeswoning in een woonwijk in een kleine stad in Nederland. Hiervoor in het buiteland gewoont met een andere woonsituatie.
Onze directe buren geven vandaag een feestje. Ze hebben dit netjes aangekondigd aan de deur en wij zijn ook uitgenodigd. Helemaal prima. Af en toe een feestje moet kunnen.
Nu heb ik alleen het vermoeden dat dit best wel een luid en lang feestje gaat worden. Er zijn veel mensen uitgenodigd, de hele tent is overdekt met een soort partytent, de muziek staat eigenlijk al de hele dag op standje "best wel hard".
Deze buren kunnen überhaupt soms best luid zijn. 'S avonds lang buiten zitten, muziek aan. Maar dan is het km 23.00 wel stil.
Vanavond gaat het waarschijnlijk langer door.
Mijn vraag alleen is, tot hoe lang en hoe luid is zo'n feestje nog acceptable? Moet ik gewoon accepteren als wij (partner en ik en dreumes en kleuter) hier de hele nacht wakker van liggen? Of zijn er ook grenzen?
Ik merk dat ik er een beetje onzeker van wordt. Misschien kan bokt mij een beetje vertellen wat normaal is in zo'n geval?
Alvast bedankt