Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
2005 schreef:In mijn woning heb ik een kleine badkamer (1.20 bij 1.60). Hier zit de douche, wastafel en wasmachine in gepropt. Een douchecabine kan niet.
Het stopcontact van de wasmachine zit op 1.20 vanaf de douchekop. De wasmachine zelf staat echter ruim binnen deze 1.20. Mag dit wel?
Iemand met verstand van de nen1010 norm of het gaat om het aansluitpunt buiten de 1.20 of om de apparatuur buiten de 1.20?
Lamp zelfde verhaal. Draden en aansluiting lopen in een goot geplakt op plafond op 2.25, lamp zelf hangt boven douche binnen 2.25.
Ibbel schreef:Waar ben je precies bang voor? Dat water van je douche kortsluiting in je wasmachine veroorzaakt en jij onder de douche geëlectrocuteerd wordt?
Je stopcontact voor de wasmachine is geaard, dus bij water in het stopcontact slaat de aardlek uit, en als jij het ding uberhaupt niet aanzet terwijl je doucht, kan er verder sowieso niets gebeuren.
Verder is de kans dat er iets met water gebeurt met je wasmachine groter vanuit een lekkende of losschietende slang uit het ding zelf. Ze zijn erop gebouwd dat dat geen levensgevaarlijke toestanden oplevert.
Kortom: je kunt veilig douchen met die wasmachine naast je.
Mri schreef:Ik had in mijn eerste woning ook echt een mini mini badkamer.
Even snel een woning in die straat, zelfde huizen blok, op funda opgezocht. Badkamer op die plattegrond is 2.13 x1.08
En dat was de mijne dus ook
Daarin had ik een zitbad met douche, een wastafel EN mijn wasmachine.
Het is altijd goed gegaan
Deur in het midden, tegenover de deur een wasbak, links de douche/het zit bad en rechts de wasmachine.
Douce schreef:Mijn ouders hebben een badkamer van 90x1.80 en maken gebruik van een douchegordijn. Ruimte is wel efficiënt ingericht, maar het wasmachine wordt nooit nat. Douchegordijn kun je ophangen met een verstelbare stang waarvoor je niet hoeft te boren, beetje afhankelijk van de indeling natuurlijk.
Douce schreef:Mijn ouders hebben een badkamer van 90x1.80 en maken gebruik van een douchegordijn. Ruimte is wel efficiënt ingericht, maar het wasmachine wordt nooit nat. Douchegordijn kun je ophangen met een verstelbare stang waarvoor je niet hoeft te boren, beetje afhankelijk van de indeling natuurlijk.