NC headphones voor een klein hoofd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fink

NC headphones voor een klein hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 17:13

Hoi!

Ik ben op zoek naar een NC koptelefoon die past :+ . De Sony WH1000XM4 is bijvoorbeeld te groot. Welke geeft goede (minstens net zo goed als Sony) noise canceling en is dus geschikt voor kleine hoofden?

Also, iemand ervaring met Loops in vergelijking tot een NC headphone?

madeliefw

Re: NC headphones voor een klein hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 18:49

Ik lees even mee. Heel tevreden met de Sony van hierboven maar alleen als ik stil zit. Anders valt hij over mijn oren heen of van mijn hoofd. Zo zonde...

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 08:24

Er moeten toch nog wel meer mensen met een klein hoofd zijn? :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 08:26

Heb je die Sony niet in een versie voor kinderen?

Plonspony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:05

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:08

Helaas geen noise cancelling maar ik heb een gekocht van Marschall, de Major IV, en die past voor mensen met een klein hoofd op de kleinste stand, draadloos en batterij gaat lang mee (80u), maar geen noise cancelling op die versie te vinden helaas... bij het andere model wel maar ik heb geen idee of die groot uitvallen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:19

Plonspony bedankt! En weet je zeker dat deze band kleiner is dan bijvoorbeeld de genoemde sony?

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:39

Jbl!! Super geluid. Ik heb een 6.. serie. 670 ofzo. En ook nog niet duur

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 09:37

madeliefw schreef:
Plonspony bedankt! En weet je zeker dat deze band kleiner is dan bijvoorbeeld de genoemde sony?

Ja, ik ben ook benieuwd! Deze is vgm niet te passen in de mediamarkt denk ik…

Iemand anders nog tips?

Vgm heeft JBL mindere kwaliteit NC dan Sony…

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 09:51

Moet het perse een koptelefoon zijn? Er zijn tegenwoordig legio in-ears met goede NC.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 10:57

_Christina schreef:
Moet het perse een koptelefoon zijn? Er zijn tegenwoordig legio in-ears met goede NC.

Ik ben wel benieuwd naar welke, maar toch wel de voorkeur voor koptelefoon denk ik. In-ears passen vaak niet in mijn oor en geven sneller irritatie dan een koptelefoon.

Plonspony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 12:40

Hoe deze koptelefoon is in vergelijking met Sony weet ik helaas niet. Wel in vergelijking met de JBL en dat zit ie bij mijn kleine en smalle hoofd beduidend fijner.
Bij bol.com hebben ze dit merk inmiddels ook. Dus daar zou je kunnen bestellen (en terugsturen indien nodig)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:39

Ik gebruik meestal de headset van mijn werk. Super goeie noise cancelling, geluidskwaliteit en past op mijn kleine hoofd. Ik heb de Polycom / Plantronics Voyager 8200 series.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 17:42

Fink schreef:
_Christina schreef:

Ik ben wel benieuwd naar welke, maar toch wel de voorkeur voor koptelefoon denk ik. In-ears passen vaak niet in mijn oor en geven sneller irritatie dan een koptelefoon.

Ik weet van vrienden dat wat ze tegenwoordig bij hun telefoons krijgen, vaak wel naar tevredenheid werkt. Dan heb je het over nokia, sony en one plus. Ik geloof dat ook iemand tevreden is met soundcore ofzoiets, van anker dacht ik. Snap het issue met in-ear helemaal, ik kan er ook slecht tegen en krijg er smerige oren van.
Je zou ook eventueel kunnen kijken naar een verkleiner, ik weet alleen even niet de juiste zoekterm daarvoor. Maar je hebt een soortvan band voor om het gedeelte wat op je hoofd rust, waardoor het beter past op een kleiner hoofd.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-24 10:40

_Christina schreef:
Fink schreef:

Ik weet van vrienden dat wat ze tegenwoordig bij hun telefoons krijgen, vaak wel naar tevredenheid werkt. Dan heb je het over nokia, sony en one plus. Ik geloof dat ook iemand tevreden is met soundcore ofzoiets, van anker dacht ik. Snap het issue met in-ear helemaal, ik kan er ook slecht tegen en krijg er smerige oren van.
Je zou ook eventueel kunnen kijken naar een verkleiner, ik weet alleen even niet de juiste zoekterm daarvoor. Maar je hebt een soortvan band voor om het gedeelte wat op je hoofd rust, waardoor het beter past op een kleiner hoofd.

Dankjewel voor de tips! Ik ga er naar kijken, maar het is zo dat ook de koptelefoon gedeeltes, dus niet alleen de band gewoon eig te groot is voor m’n hoofd, ze sluiten niet zo mooi aan als zou kunnen denk ik.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 14:43

Ik heb mijn Sony NC headphone momenteel uitgeleend en als die wordt overgenomen, dan kan ik een andere gaan zoeken. Aangezien ik ook een klein koppie heb en mijn oren niet van in-ear houden, ben ik ben heel benieuwd of hier nog nieuwe bevindingen of meningen naar voren kunnen komen als ik dit topic een schopje geef! O:)

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:27

Misschien buiten budget maar Bang en Olufsen heeft ook mooie compacte koptelefoons.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:52

Hier ook een klein hoofd en ik heb een jbl die zit prima.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:02

Ik heb ook een klein hoofd maar sony lukt net aan al zou hij wel verschuiven met klussen, op zich kan je de band iets verkleinen wel met er een hoes rond te doen.

Mijn zus heeft soundcore en die is kleiner en ze is er heel tevreden van.

Zelf ook loops liggen maar waar die schijfjes bij anderen mooi in hun oor rusten steken ze er bij mij uit. De foam tipjes gingen mij toen het beste maar waren niet apart te krijgen in xs en s is eigenlijk voor het ideale net te groot. :+ Al bij al blijf ik liefst mijn sony gebruiken. De loops blijven bij gevolg best vaak liggen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:05

Ik heb een klein hoofd en de Sony XM5 sinds kort voor gebruik bij de pc maar voor écht kleine koppies is hij echt groot. Ik heb hem op de kleinste stand en nog gaat hij af en toe glijden. De oorkussens zijn wel erg prettig.
Voor de PC is over ear gewoon fijner dan in-ear, die zijn perfect voor in bad.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:08

Ik heb een mega klein hoofd, en heb mijn Bose koptelefoon wat aangepast met foam :')
Eigenlijk heb ik een tweede koptelefoon nodig, dus ik ga de tips hierboven ook eens uitzoeken. Het zou wel fijn zijn om er een te vinden die direct past en goed zit. De Bose zit echt geweldig comfortabel, de geluidskwaliteit is fantastisch, alleen is ie dus te groot :+