Show je winterjas!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwi_

Show je winterjas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 14:45

Aangezien ik nog hard op zoek ben naar een winterjas, kijk ik graag bij anderen af :')
Dus, waar steel jij de show in deze winter? Show us!

Hhilde

Re: Show je winterjas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:59

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 15:07

Boyache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 15:09

Ik heb dit jaar de Canada Goose Mystique aangeschaft en ik ben er ontzettend blij mee! Ik ben een koukleum, maar vooralsnog houd ik het heel goed vol met deze jas, maar het moet natuurlijk nog echt koud worden. Vorig jaar droeg ik de Parajumpers Long Bear, maar die vond ik absoluut niet warm. Daarvoor heb ik drie jaar een Canada Goose Victoria parka gehad en die vond ik ook lekker warm, maar die was helaas op. Woolrich vind ik kwalitatief gezien iets beter, maar weer minder warm. Als je budget wat lager is zou je ook nog voor Airforce jassen kunnen kijken. Daar was ik voorheen ook zeer tevreden over als je kijkt naar de prijs-kwaliteitverhouding.

Afbeelding

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 15:14

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 15:50

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:57

Ik ben dit jaar gegaan voor deze jas.
https://www.zalando.nl/ragwear-parka-br ... m-o11.html

Ik sta dagelijks op koude perrons te wachten op de trein dus ik wilde een wat langere jas. Ook wilde ik geen donkere kleur en deze is op de fiets ook heel fijn.

99% van de jassen die ik zag vielen af omdat ze te kort waren, geen ritsen aan de zijkant bij de benen, te kleine zakken of en rits die tot halverwege kwam en daarna alleen knoopjes.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:59

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 18:45

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:11

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:16

Afbeelding

Ik heb deze van woolrich, is heel mooi getailleerd

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:21

Ik heb een van Elvine, prachtige kleur Afbeelding

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 10:18

Grappig dat zoveel mensen een ‘paardenjas’ als winterjas dragen, ik zie het hier bijna nooit. Zitten ook prachtige jassen tussen, dus eigenlijk kan het ook prima.

Die Elvine jas vind ik erg tof! Is hij ook enigszins getailleerd?

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 11:45

Goodboy (.de) heeft ook praktische (en ook wel mooie) jassen, mocht iemand toevallig daarop uitkomen heb ik nog een Lilleby in petrol over (alleen de ballenwerper lus is stuk).
Of de korte petrolkleurige paardrijdjas die Decathlon nu alleen nog in marine blauw heeft, heb ik ook nog over...
Beide niet volledig reflecterend, maar wel met een reflecterende lijn erop, die van Decathlon meer dan de Goodboy.

Ik ben op zoek naar een wat minder tactical look en juist wat eleganter, maar ik kan nog niet echt slagen. Alles wat ik tegenkom is niet waterdicht of het heeft maar twee zakken of geen leuke kleuren of het kost honderden euro's. Een beetje wat uitgeven is prima, maar dan moet het wel bevallen.

Dus ik lees mee voor inspiratie :)*

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 12:18

_Christina schreef:
Goodboy (.de) heeft ook praktische (en ook wel mooie) jassen, mocht iemand toevallig daarop uitkomen heb ik nog een Lilleby in petrol over (alleen de ballenwerper lus is stuk).
Of de korte petrolkleurige paardrijdjas die Decathlon nu alleen nog in marine blauw heeft, heb ik ook nog over...
Beide niet volledig reflecterend, maar wel met een reflecterende lijn erop, die van Decathlon meer dan de Goodboy.

Ik ben op zoek naar een wat minder tactical look en juist wat eleganter, maar ik kan nog niet echt slagen. Alles wat ik tegenkom is niet waterdicht of het heeft maar twee zakken of geen leuke kleuren of het kost honderden euro's. Een beetje wat uitgeven is prima, maar dan moet het wel bevallen.

Dus ik lees mee voor inspiratie :)*

Je wil een elegante jas met meer dan twee zakken die ook nog waterdicht is? Ik kan me er echt niks bij voorstellen :-D

Overigens heb ik het tegenovergestelde van een praktische jas (en daarnaast een heel praktische waterdichte getailleerde donsjas van the north face in donkergroen) voor dagelijks gebruik, maar ik reis niet meer met de trein en dat scheelt echt een hoop...

https://lemonieboutique.com/products/he ... ng-coat-by

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 12:21

Tink89 schreef:
Je wil een elegante jas met meer dan twee zakken die ook nog waterdicht is? Ik kan me er echt niks bij voorstellen :-D

Misschien bestaat de combinatie ook niet, maar ik vind twee handzakken gewoon te weinig, ik wil ook graag een borstzakje aan de buitenkant maar niet zo'n typische (gladde) anwb-jas.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 12:47

@_Christina Didriksons? Ik wil niet meer zonder heb verschillende al jaren in gebruik en nog steeds waterdicht :) ze hebben veel zakken!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 13:00

KarmaChansy schreef:
@_Christina Didriksons? Ik wil niet meer zonder heb verschillende al jaren in gebruik en nog steeds waterdicht :) ze hebben veel zakken!

Dat vind ik dus precies net van die ANWB jassen :') Ik heb er toevallig wel een regenjas van (imo ook ANWB model wat ik dus voor 'normaal' niet wil), met twee onpraktische zakken (je kunt er niet mee fietsen als je er een telefoon in doet bijvoorbeeld), verder is hij wel daadwerkelijk waterdicht en een hele mooie knalkleur. Ook heel effectief om het warm genoeg te hebben, ik doe hem nu over m'n tussenjas zolang ik geen winterjas naar wens vind :=

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 13:05

_Christina schreef:
KarmaChansy schreef:

Dat vind ik dus precies net van die ANWB jassen :') Ik heb er toevallig wel een regenjas van (imo ook ANWB model wat ik dus voor 'normaal' niet wil), met twee onpraktische zakken (je kunt er niet mee fietsen als je er een telefoon in doet bijvoorbeeld), verder is hij wel daadwerkelijk waterdicht en een hele mooie knalkleur. Ook heel effectief om het warm genoeg te hebben, ik doe hem nu over m'n tussenjas zolang ik geen winterjas naar wens vind :=

https://www.bever.nl/p/elvine-eline-par ... olour=3154 en deze? Iig niet zo'n glimmend stofje.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 13:25

Nee ook niet echt, sws zijn dat wel erg saaie kleurtjes. Lief dat jullie mee willen denken, maar ik wilde eigenlijk niet TS haar topic kapen en gewoon meekijken met wat anderen zoal hebben (en zien of daar dan iets naar wens tussen zit). Wellensteyn vind ik bijvoorbeeld best wat leuks hebben, alleen ook daar dan juist de leuke versies zijn zonder extra zak(ken) of alleen in fletse kleuren.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 14:04

Vinted kijken! Daar staan vaak kleuren van vorig jaar en het jaar ervoor ook op.