Gebeld door onbekend nummer en uitgescholden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

Gebeld door onbekend nummer en uitgescholden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 16:54

Kort geleden werd ik gebeld door een onbekend 06 nummer, aangezien ik niet wist wie het was en ook niks kon vinden over dit nummer heb ik teruggebeld. Vervolgens werd ik compleet uitgescholden nog voor ik iets gezegd had. Iemand dit ook gehad, kun je hier ergens melding van maken? Vond dit echt heel vervelend! En ben ook een beetje bang voor rare kosten of dat soort dingen die je weleens hoort.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 17:01

mystery1980 schreef:
Kort geleden werd ik gebeld door een onbekend 06 nummer, aangezien ik niet wist wie het was en ook niks kon vinden over dit nummer heb ik teruggebeld. Vervolgens werd ik compleet uitgescholden nog voor ik iets gezegd had. Iemand dit ook gehad, kun je hier ergens melding van maken? Vond dit echt heel vervelend! En ben ook een beetje bang voor rare kosten of dat soort dingen die je weleens hoort.

Waarschijnlijk is deze persoon zijn telefoonnummer gebruikt voor spoofing en wordt hij/zij continu gebeld door onbekende nummers daardoor. Google maar eens op spoofing, dan weet je wat het is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 17:04

Jee wat naar :=
Heb je het nummer al eens gegoogled om te zien of meer mensen zoiets is overkomen? Of misschien vind je een naam bij het nummer?

Het kan ook spoofing zijn, dan bellen oplichters met het nummer van iemand anders.. https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude/ie ... oonnummer/
Als je dan terug belt en de echte eigenaar van dat nummer wordt gek gebeld dan kan ik me ook wel voorstellen dat zo iemand begint te schelden zonder dat dat tegen jou bedoeld is..

mystery1980

Re: Gebeld door onbekend nummer en uitgescholden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 17:11

Ja het nummer had ik inderdaad gezocht op internet omdat ik het niet prettig vind niet te weten met wie ik bel maar er was niks te vinden dus toch maar even gecheckt. Het schelden leek mij niet alsof er echt iemand spontaan boos was. Het klonk als een bandje en er werd vooral met een bepaalde ziekte gescholden. Vandaar ook dat ik bang ben voor kosten of andere gekke dingen. Spijt dat ik heb teruggebeld zeg!

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 17:24

Onbekende nummers bel ik nooit terug, tenminste als ik geen telefoontjes verwacht. Als het belangrijk is spreken ze wel een voicemail in met terug bel verzoek.

Was het wel een nederlands nummer?
Ik heb soms periodes dat ik door buitenlandse nummers gebeld word.
Ik blokkeer gelijk alle nummers dan.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 17:41

Niks aan de hand, zolang jij geen andere dingen hebt gedaan dan bellen. Nummer blokkeren en het is voorbij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:04

Ik bel nooit onbekende nummers terug. Als het zo belangrijk is bellen ze nog wel een keer of spreken ze maar wat in op de voicemail.

Maar om op je vraag terug te komen, ik denk niet dat je daar ergens melding van kunt doen

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:13

Ik bel altijd terug als ik door een onbekend nummer wordt gebeld, maar heb dit nooit meegemaakt.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:56

Ik bel sowieso nooit terug als het een onbekend nummer is. Als het heel belangrijk is, laten ze wel een bericht achter of bellen nog een keer.

Maar vervelend dat je dit overkomen is. En vervelend voor de ontvanger, want je wordt wel lichtelijk getikt als iedereen je zomaar gaat terugbellen.