Wie o wie helpt mij met de gekregen hints?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Wie o wie helpt mij met de gekregen hints?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 13:42

Beste bokkers.

Ons jaarlijks brussendaguitje komt er weer aan deze zaterdag, en dat is een tijd van puzzelen en hints. Degene die alle drie de activiteiten goed heeft, wint een prijs.
Er is toestemming om buiten bronnen in te schakelen, zolang er maar niet met elkaar wordt overlegd :) We krijgen drie hints, elke hint staat voor een activiteit. Deze hints worden ergens neergelegd en door middel van een puzzel mogen we die zoeken in onze woonplaats. Binnen 24 uur moet deze afgehaald worden anders mis je de hint. Tot nu toe heb ik alle twee de hints opgehaald en de derde komt deze week nog.

De afspreek plek is Mc Donalds Harderwijk, deze puzzel heb ik opgelost :D De activiteiten zullen dan ook daarbij in de buurt zijn gok ik, vanwege de tijd.

Hint 1: ons getal (is 3, deze konden we weer uit een andere puzzel halen en die heb ik al uitgevogeld :+ ) is het aantal m2 waarop we het spel gaan spelen.

Ik heb heel internet afgestruind en weet bijna zeker dat we gaan golfen bij harderworld. Daar sta je op zo’n platform van zo’n 3 m2 waarbij je op zo’n veld moet staan. Mocht iemand anders wel andere ideeen hebben, let me know.

Hint 2: Ons getal (3) is het aantal uur dat we gaan schommelen.

Ik heb gezocht naar een borrelboot, want we moeten natuurlijk ook lunchen. De tijd is half 10- half 5 voor 3 activiteiten. Dus daar zal vast een lunch bij zitten, ik weet niet of dit bij een activiteit hoort of dat we tussendoor even lunchen, kan beide. De borrel boot oid is het niet, gezien dat vaak niet voor 6 personen te reserveren is en dit ook best prijzig is en het budget rond de 75-100 euro ligt totaal. Verder dacht ik aan klimbos bij activiteit 2, echter kan je in klimbos Harderwijk alleen 2,5 uur boeken dus dat valt ook af. Een bootje huren zou nog kunnen, is wel gegokt dan qua weer want ze hebben 2 maanden geleden
Al geboekt. Maar dit zou een optie kunnen zijn als het gaat om schommelen.

Hint 3 heb ik nog niet. Ik ben ondertussen voor activiteit 2 nog van alles aan het bedenken en te speuren. Iemand enig idee ?
Het liefst wilde ik alles zelf uit zoeken, maar de tijd begint te dringen en activiteit 2 kom ik maar niet uit _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:17

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:20

Pannenkoekenschip?

Linnie050

Re: Wie o wie helpt mij met de gekregen hints?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 20:58

Suppen bij sup en go in Harderwijk?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 00:04

Shenavallie schreef:
Pannenkoekenschip?

Deze valt af, pannenkoekenschip heb je hier niet in de buurt! Was wel erg leuk geweest :)

Oeh, suppen zou nog kunnen! Alleen is 3 uur niet wat lang?
En ik zit in het verband met m’n teen en dat weten ze. En ik gok dat ik anders wel de vraag had gekregen of het nat mag worden. En hij zei dat t niet uit maakte dat mijn teen in het verband zit.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 00:05

8nnemiek schreef:
Dat is een lastige puzzel :))
Schommelen op het water kan al vanalles zijn.. sloep huren, rondvaartboot, watersport (zeilen, suppen, waterfiets enz)
Zoiets misschien? https://www.botterhuren.nl/?utm_source= ... =uitstapje

Edit, deze duurt 3 uur: https://www.botterhuren.nl/arrangemente ... en-drankje

Die laatste is een hele goede optie. Zou dat kunnen voor zo weinig aantal personen? Deze hou ik in gedachte :) Dankjullie wel allemaal tot zover! Het schommelen kan dus ook heel wat anders zijn dan het water.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 00:29

Ik denk dat je de lucht in gaat hoor met zoon kraan en stoeltjes met een tafel

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 07:24

Hutcherson schreef:

3 uur lang? Dat mag ik toch niet hopen.
Ik denk ook dat jullie gaan varen.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 07:35

Misschien ga je naar het dolfinarium? Daar kan je wat eten én er was (in elk geval vroeger…ben er al 20 jaar niet geweest) een speeltuin met hele grote familieschommels.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 07:55

Walibi? Of zit dat niet in de buurt?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:07

Shenavallie schreef:
Walibi? Of zit dat niet in de buurt?

Dat is voor 3 uurtjes wel wat kort. Dan heb je 2 attracties gedaan (bij de Efteling 1). Is ook aardig prijzig, dus dat niet denk ik.
Maar iets met een familieschommel zou wel kunnen. In Zuidlaren zit de Sprookjeshof en daar is een familieschommel. Is er niet zoiets in de buurt?
Of een klimmuur? Maar dat is met verband misschien weer lastig. Maar je schommelt wel als je je laat vallen.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:10

Gaan jullie niet naar een escaperoom? Die duren meestal een uur, en op 3 vierkante meter zeker! Er zijn meerdere aanbieders in de buurt van harderwijk die meerdere spellen aanbieden.
Dus 3 uur is ook zo vol.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:47

noukie12 schreef:
Gaan jullie niet naar een escaperoom? Die duren meestal een uur, en op 3 vierkante meter zeker! Er zijn meerdere aanbieders in de buurt van harderwijk die meerdere spellen aanbieden.
Dus 3 uur is ook zo vol.

Wat heeft dat met schommelen te maken?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:52

Mss met een huifkar op pad? Schommelt soms ook beheeeuuurlijk.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:19

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:27

Suzanne F. schreef:
noukie12 schreef:
Dus 3 uur is ook zo vol.

Wat heeft dat met schommelen te maken?

Escaperoom en kajakken of varen, Fundustry Harderwijk zit aan het water. Je kan daar ook allerlij watersport activiteiten doen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 10:19

Dank voor zover! Geweldig, al die meedenkende bokkers :D

Dolfinarium valt af. We gaan 3 losse activiteiten doen, waarvan eentje 3 uur.
Escaperoom heeft niets met schommelen te maken denk ik? Daarnaast is er geen escape van 3 uur in de buurt, allemaal een uur.

Een huifkar op pad, dat zou eventueel nog een optie kunnen zijn :) Alhoewel iedereen van mijn broers/schoonzussen mega actief en avontuurlijk is. Dus ik gok dat de meeste dat wat saaiig zouden vinden, dus of mijn broer dat geregeld heeft? _O-

Varen lijkt me tot nu toe toch de beste optie! Zag hierboven nog dineren, we gaan geen avond eten, wel lunchen. Dus dan zou het lunchen worden. Of gewoon in de middag gaan varen zonder eten.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 10:19

Hutcherson schreef:

Nog nooit van gehoord :') Is dat niet wat lang voor 3 uur?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 20:46

3e hint verstopt. In een tuin bij mensen in Elspeet. _O- Die ik niet ken.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:52

Activiteit 2 zou ook nog windsurfles kunnen zijn in Horst bij Telstar?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 20:58

Oeh hele goede! Ik heb het opgezocht alleen is het geen 3 uur :+

Edit: een collega was bereidt om in de tuin staan graaien daar _O-

Afbeelding
Ons getal is 3

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 22:04

Amado7 schreef:

[ Afbeelding ]
Ons getal is 3

Bowlen!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 22:22

Wauw!!! Dat is het denk!! :D

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 22:52

JoliekeDH schreef:
Amado7 schreef:

[ Afbeelding ]
Ons getal is 3

Bowlen!

Oh ja! Wat een goeie ingeving.
Schommelt…ja die kegels schommelen!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 22:52

:') Het antwoord van chatGPT

Het klinkt als een spannend avontuur, en je hebt al een hoop goed werk verricht met het ontrafelen van de eerste twee hints! Laten we eens kijken naar Hint 2 en de mogelijke activiteit waar "schommelen" op kan wijzen.

**Hint 2: Ons getal (3) is het aantal uur dat we gaan schommelen.**

Het woord "schommelen" kan vrij letterlijk genomen worden, maar het kan ook een metaforische betekenis hebben. Hier zijn een paar ideeën:

1. **Escape Room**: Soms gebruiken escape rooms het concept van "tijd" als een soort mentale "schommel" waarbij je tussen puzzels heen en weer pendelt. Hoewel dit misschien niet direct 3 uur duurt, zou het kunnen dat je binnen deze tijdspanne meerdere kortere escape rooms doet.

2. **Rondvaart of Boottocht**: Zoals je al overwoog, zou schommelen kunnen verwijzen naar een boottocht, waarbij de boot heen en weer schommelt op het water. Maar zoals je al aangaf, is een borrelboot niet waarschijnlijk vanwege de prijs en tijdsduur. Een normale rondvaart van 3 uur zou wel passen, mits beschikbaar binnen jullie budget.

3. **Trampolinespringen**: "Schommelen" kan verwijzen naar een activiteit waarbij je heen en weer beweegt, zoals bij trampolinespringen. Het zou kunnen dat jullie naar een trampolinepark gaan waar jullie 3 uur kunnen springen.

4. **Klimbos of Adventure Park**: Hoewel je het klimbos had uitgesloten vanwege de tijdslimiet, zijn er soms andere adventure parken die een combinatie van activiteiten bieden, waaronder schommelen aan touwen of andere klimtoestellen. Wellicht is er een andere locatie in de buurt die een iets andere structuur heeft dan het klimbos dat je onderzocht hebt.

5. **Indoor Adventure Park met Sky Walks of Swinging Bridges**: Er zijn indoor adventure parken die verschillende "luchtige" activiteiten aanbieden zoals sky walks (hoge touwbruggen) of grote schommels, waar je voor langere tijd mee bezig bent.

6. **Schommelen als Metaforische Beweging**: "Schommelen" zou ook een metafoor kunnen zijn voor een activiteit waarbij je steeds heen en weer beweegt, zoals bowlen of curling. Dit zijn activiteiten waar je gedurende de tijd telkens aan de beurt komt.

Gezien de tijdsduur en de mogelijke activiteiten rondom McDonald's Harderwijk, zou een boottocht of iets als trampolinespringen wel eens goed kunnen passen. Mocht je de derde hint ontvangen, zou deze kunnen helpen om meer duidelijkheid te scheppen. Houd ook rekening met het budget en de tijdsduur, zodat de activiteit goed in het totaalprogramma past.

Als de derde hint beschikbaar is, laat die gerust weten! Hopelijk brengt dit je dichter bij het ontrafelen van de puzzel. Succes!