Leuke zomerjurkjes gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Retjethorse

Leuke zomerjurkjes gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 07:58

Hey Bokt,

Ik heb even jullie hulp nodig.
Ik ben op zoek naar leuke zomerjurkjes en vroeg me af waar jullie deze meestal bestellen.

Zelf ben ik iemand die niet snel een jurk ofzo draagt, maar ik dacht, ik wil mijn vriend eens verrassen op vakantie. :+

Helaas weet ik zelf niet goed wat ik zoek en leuk vind. Alleen de meeste dingen die ik op Google tegenkom, spreken me niet meteen aan.
Drukke motieven of heel bloemachtige dingen spreken me niet aan. Ik hou eerder van simpel denk ik?

De enige website waar ik tot nu toe jurken tegen gekomen ben die ik leuk vind, is JJ's House, maar daar lees je wisselende ervaringen over, dus durf ik het niet goed aan om daar te bestellen.

Dus, als jullie leuke sites weten, jullie hulp wordt gewaardeerd! :')

Ik ben een echte ramp als het op mode en kleding aankomt helaas...

Mondy

Re: Leuke zomerjurkjes gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:01

Heb je een idee wat je ongeveer zoekt ? Een voorbeeld foto ?

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:03

Heb je eventueel tijd om een fysieke winkel in te stappen en een paar dingen te passen (wellicht zelfs met wat advies)? Ik merk dat bestellen bij mij inmiddels goed werkt omdat ik weet wat me leuk staat en waar ik me goed in voel. Het was echter wel een geval van trial en error. :D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:33

Op jurkjes.com is enorm veel keuze, mocht je toch willen bestellen. Heb er zelf geen ervaring mee.
En anders de meer standaard winkels als only, vero moda, h&m, mango, Zara, we, etc.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:35

Ik zou een fysieke winkel ook aanraden. Jurkjes en hun pasvorm (en materiaal!) zijn moeilijk te voorspellen. Zeker als je niet vaak jurkjes hebt gedragen is zo veel mogelijk modellen passen vaak wel slim.

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:41

Ik koop zelf vaak mijn zomerjurkjes bij Cotton Club en Abercrombie. Het is natuurlijk maar net wat je smaak is maar ik vind ze altijd top en ze zitten lekker. Misschien is het een idee dat je op pinterest zoekt wat voor soort jurkjes je leuk vindt zodat je weet waar je naar moet zoeken.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:46

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:47

Ik bestel regelmatig op lots of goodies, maar weet niet wat je smaak is natuurlijk :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:53

Ik kijk zelf regelmatig op Shein. En het voordeel daar: vaak zetten mensen bij de revieuws foto's van zichzelf erop, dus dan kun je gelijk zien welke kleding een beetje afkleed/ op de juiste plekken accentueert, of welke je op een rollade doet lijken.....

Op jurkjes.com etc. zie ik vaak ook leuks voorbij komen, echter vind ik dat vaak wel echt iets voor jonge meiden. Ik vind het voor mezelf bijvoorbeeld vaak al net een slagje te kort wat daar op staat.

Zo hou ik zelf een beetje van deze lengte en vorm jurk: https://nl.shein.com/SHEIN-Priv-Women-s ... gRatio=3-4

(niet helemaal mijn smaak, maar dit was even wat ik het snelste in het model kon vinden)

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 08:55

Mondy schreef:
Heb je een idee wat je ongeveer zoekt ? Een voorbeeld foto ?

Enkele voorbeelden van wat ik wel leuk vind:
https://www.jjshouse.com/nl/plooirok-ronde-hals-a-lijn-jurk-polyester-medium-formele-jurken-295302615-g302615?_gl=1%2Avl24f%2A_up%2AMQ..&gclid=CjwKCAjw8rW2BhAgEiwAoRO5rGndTesT2AfCEM5K1sYjqb5uCDEQCXo2hu2U9s-5UY-Wy6xgiXH8FBoCdtUQAvD_BwE#/

https://www.jjshouse.com/nl/roes-ronde-hals-a-lijn-jurk-de-chiffon-kant-medium-formele-jurken-295288852-g288852?_gl=1%2Ahe9lv9%2A_up%2AMQ..&gclid=CjwKCAjw8rW2BhAgEiwAoRO5rGndTesT2AfCEM5K1sYjqb5uCDEQCXo2hu2U9s-5UY-Wy6xgiXH8FBoCdtUQAvD_BwE#/

https://www.jjshouse.com/nl/roes-jacquard-v-hals-a-lijn-jurk-de-chiffon-jacquard-mini-formele-jurken-295301456-g301456?_gl=1%2A1n8smba%2A_up%2AMQ..&gclid=CjwKCAjw8rW2BhAgEiwAoRO5rGndTesT2AfCEM5K1sYjqb5uCDEQCXo2hu2U9s-5UY-Wy6xgiXH8FBoCdtUQAvD_BwE#/

Richt A-lijn jurken denk ik? Bovenaan wat smaller/strakker en een losse rok.
Qua lengte rond kniehoogte of iets langer. Niet te kort in elk geval.

[***] schreef:
Heb je eventueel tijd om een fysieke winkel in te stappen en een paar dingen te passen (wellicht zelfs met wat advies)? Ik merk dat bestellen bij mij inmiddels goed werkt omdat ik weet wat me leuk staat en waar ik me goed in voel. Het was echter wel een geval van trial en error. :D
Daar kan tijd voor gemaakt worden, maar ik ben niet het type dat graag in kledingwinkels rond loopt. :D
Ik zou ook niet weten in welke winkel ik moet zijn, want de standaard winkel zoals C&A en H&M vind ik niet echt wat ik zoek.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:59

Ik zou dan wellicht toch eens naar een fysieke winkel gaan en wat verschillende modellen jurken aantrekken om te kijken wat bij je lichaam past.
De jurken die je toont kunnen super leuk staan, maar in sommige gevallen maakt het je heel oudbollig. En dat weet je pas als je het aantrekt.
Zo heb ik ook wel eens dat model jurk besteld, en mijn vriend noemde me gelijk katholieke oma, klaar om naar de kerk te gaan zeg maar.
Nu heb ik flinke benen, dus jurken tot halverwege de kuit staan me het mooiste over het algemeen.

Maar als je nooit een jurk draagt, dan zou ik zeker even ergens wat verschillende modellen gaan passen :-)

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 09:02

Vila? Daar hebben ze nette, simpele jurkjes. Een beetje zoals je laatste link. Verschillende lengtes, dus dan kun je kiezen wat je een fijne lengte vind en ze zijn niet heel duur.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 09:51

Kijk eens op topvintage. Daar hebben ze ook het type jurken die je deelde en die zijn wel betrouwbaar.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 10:32

tengeltje11 schreef:
Kijk eens op topvintage. Daar hebben ze ook het type jurken die je deelde en die zijn wel betrouwbaar.

Jep! En fijne kwaliteit ook en een heel leuke winkel in Kerkrade. Maar da's voor het overgrote deel van NL heel ver weg :-D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 10:40

Denk (als ik kijk naar je smaak) dat er op jurkjes.com wel wat te vinden valt! Veel A jurken, en bij mij vallen ze allemaal prima op maat. Wellicht eerst een maat bestellen en als het goed past, de rest bestellen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 10:40

Ik koop bij Bonprix, niet te duur en fijne stofjes.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 10:41

Jurkjes.com
Fashionmusthaves.com
Bonprix.nl

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 12:42

Guts & Gusto misschien?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 13:17

Jurkjes.com
Blushfashionstore.nl
Fashionmusthaves.nl
Loavies.nl

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 13:29

Al op zalando gekeken? Als je zoekt onder de zomerkleedjes, en dan flared selecteert onder pasvorm kom je veel leuke kleedjes tegen, zowel voor overdag, s avond als op het strand (afhankelijk van waar je op vakantie gaat natuurlijk). Gratis kunnen retourneren is ook een groot voordeel

https://www.zalando.be/zomerjurken/?shape=flared

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:33

Ik weet precies wat mij staat en wat ik dus leuk vind, dat maakt online bestellen makkelijker (Ik bestel graag tweedehands op Sellpy en Vinted) maar als je het nog niet zo goed weet, veel verschillende modellen bij H&M, Bershka, Zara, dan kan je in ieder geval even kijken wat je leuk vindt en wat je leuk staat!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:58

Ik ben ook geen jurken drager maar ben deze zomer goed geslaagd bij bonprix. Ik vind de jurkjes daar een hele nette prijs/kwaliteit verhouding hebben. Jurkjes waren daar gemiddeld zo’n 35/40 euro en zijn gewoon van een degelijke kwaliteit stof. Keuze is reuze.

Ik had juist helemaal geen trek in een fysieke winkel. Ik voel me dan opgelaten. Ik heb gewoon een stuk of 10 hele diverse jurkjes laten komen. Thuis op mijn gemak gepast. Geen gehannes in zo’n hokje en dan nog eruit moet stappen en publique. Nope, gewoon thuis in de comfort zone. Filmpjes gemaakt en advies van familie gevraagd. Uiteindelijk er 3 gehouden en de rest terug.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:28

Nav je voorbeelden zou ook ik topvintage aanraden, kunt ook naar de winkel zelf gaan om eens te passen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:36

NAKD (een webshop) heeft ook een wat rustigere, mooie volwassen collectie vind ik :j

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:40

Ik weet niet zo goed waar je heen gaat op vakantie en hoe warm het daar is. Maar ik neem persoonlijk het liefst katoenen jurkjes mee, andere stoffen vind ik toch vaak te warm. Ik haal ze alleen altijd overal en nergens vandaan H&M, only en veel op zalando. Als je inderdaad een beetje weet wat voor model wat voor je is, is het wat makkelijker zoeken.