Cadeau voor iemand die voor een halfjaar vertrekt naar Australie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Cadeau voor iemand die voor een halfjaar vertrekt naar Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 07:40

Hoi! Ik ben op zoek naar inspiratie voor een cadeau voor iemand die voor een langere tijd naar Australie vertrekt.
Een cadeau, budget rond de 100,- waarbij het best een nuttig cadeau mag zijn of een mooie manier om aan thuis te denken. Wie kan mij helpen en weet beter wat ik zoek?! *\o/*

suffie

Re: Cadeau voor iemand die voor een halfjaar vertrekt naar Australie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 07:48

Bon voor een fotoboek, om haar herinneringen af te drukken.
Een handdoek gedrukt als foto.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 07:50

Fotoboek bon is inderdaad erg leuk!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:13

Toen mijn nichtje voor langere tijd naar India ging, heb ik haar een ‘dagboekje’ gegeven. Tussenin had ik allemaal kaartjes en briefjes gedaan. Gewoon een stapel kaartjes voor verschillende momenten is ook leuk. Bijv; openen op je verjaardag, op 1e kerstdag, als je je alleen voelt, etc.
Qua spullen zou ik niet echt iets weten, omdat je het dan ook mee moet nemen. Misschien wel leuk om een ervaring te geven, zoals een buitenrit maken ergens of een boottochtje.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 00:26

Dit topic past beter op [LZP]LevenZonderPaarden dus ik verhuis het even daar heen voor je.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 02:19

Toen ik ooit voor een jaar naar Australië vertrok, hadden vrienden van mij bij de bank iets van 100 Australische dollars gehaald.
Inmiddels bijna 20 jaar later, is dat het enige cadeau wat ik me nog kan herinneren. Ik vond dat zo leuk toen.
En heel handig om gelijk wat cash op zak te hebben als je aankomt.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 06:13

Wat gaat ze daar doen? Ik zou iets kopen wat ze echt nodig heeft.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 06:21

Vind dat van die Australische dollars een super handig en leuk idee.

Ik zou vooral zeggen, houd het nuttig en houd het vooral klein of digitaal. Over het algemeen hebben mensen die voor een periode naar het buitenland gaan zeer beperkt ruimte in de koffer.

Houd ze van luisterboeken? Jaar abbo op storytel of audible of zo? Of houdt ze van lezen? Heeft ze een ereader? Dan misschien tegoed op het door haar gebruikte platform om boeken te kunnen kopen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 07:17

Ze gaat backpacken en daarna nog een poosje leven en werken daar. Visum is voor een jaar.

Zeker leuke opties tussen! Dankjewel alvast, hier kan ik wat mee.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 07:31

Ik heb een dinerbon gegeven aan mijn vriendin die naar Nieuw Zeeland gaat.
Kan ze een keer uit eten daar op mijn kosten :D

Edit: en digitaal via de mail te versturen, dus neemt geen ruimte in de koffer in

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 07:51

Wij krijgen van vrienden wel een bedrag om iets leuks van te doen (uit eten, keer een luxere overnachting, etc.). Super lief én heel nuttig!

Ook hanger van St Christoffel gekregen.

Mini zeepjes.

Klein notitieboekje met leuke pen.

Bol.com voor e-books.

Een brief, om te lezen op een moment dat je vrienden mist.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 07:53

Als ze gaat backpacken zou ik al helemaal niks fysieks geven. Behalve dan zoiets als dat Australische geld. Of als je weet dat ze echt nog iets nodig heeft en exact weet wat ze dan zou kopen. Dan heb je echt elke cm in je tas nodig.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 08:35

gerlindie schreef:
Ik heb een dinerbon gegeven aan mijn vriendin die naar Nieuw Zeeland gaat.
Kan ze een keer uit eten daar op mijn kosten :D

Edit: en digitaal via de mail te versturen, dus neemt geen ruimte in de koffer in

Hoe en waar heb je dat gedaan als ik vragen mag? Mag ook per pb.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:43

Als je iets handigs wil geven: Een linnnen of silk lakenzak, zodat ze overal kan slapen zonder onder direct onder vieze dekens te liggen en minder kans op muggenbeten. Super klein maar heel handig.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:51

Misschien leuk voor later in de reis: toen ik zelf in Australië was kreeg ik na een paar maanden post van mijn familie met daarin foto's en een korte boodschap van iedereen. Tranen met tuiten natuurlijk en ik was daar zo ontzettend blij mee. Even die persoonlijke touch :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:53

Ik heb mijn vriendin, die een jaar lang naar Canada ging, een kalender gegeven met allerlei belangrijke Nederlandse data uitgelicht. Bijvoorbeeld verjaardagen, maar ook feestdagen enzo. Daar kun je ook foto's in stoppen.
Verder is het ook een beetje afhankelijk van wat ze gaat doen en of ze een beetje creatief is/graag schrijft want dan kun je bijvoorbeeld een travel journal cadeau doen waarin ze haar avonturen bij kan houden :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:17

Toen ik naar Australië ging was een hele simpele reisstekker het beste kado! Heb dat ding dagelijks gebruikt en heb dat ding nog steeds :j

Australische dollars zijn ook handig.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 08:03

Bedankt voor alle tips! Vanwege bagage wat maar weinig mee kan natuurlijk, gekozen om een fotoboek achteraf cadeau te doen en een dinerbon om te gebruiken in Australie.

Reisdagboek heeft ze al, maar ze gaat ook Polarsteps gebruiken, ik weet niet of ze echt veel schrijft, denk het niet. Meer de digitale generatie.

Australische Dollars heeft ze zelf al gewisseld. En een reisstekker heeft ze vermoed ik wel. Maar zeker een goede tip!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 08:39

Wij hebben een vriendin die een halfjaar ging reizen in Zuid Amerika ook een hanger van St Christoffel gegeven. Mooie symboliek vond ik!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 08:51

Toen ik naar Australie ging, hebben mijn vrienden en familie een boekje laten drukken met persoonlijke stukjes geschreven en foto's van iedereen.

Was maar dun en licht,dus kon makkelijk mee in het "laptop"vak van mijn handbagage. En erg fijn voor heimwee-momentjes.

Ook kreeg ik idd australische dollars, maar die heeft ze al las ik

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 10:46

Wat een leuke cadeaus komen voorbij!
Ik zie dat je al gekozen hebt maar toch nog als tip in dit topic omdat mijn vriendin die een jaar op wereldreis ging er zo blij mee was; wij hebben als vriendengroep een e-reader gegeven! Iedereen heeft toen een boek aangedragen, lief kaartje erbij van wie welk boek was. Nuttig en een persoonlijk cadeau.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:07

tie wraps, ducktape, deet (tegen vliegen) en anti jeuk spul. Toen ik naar Australie ging heb ik hier het meeste aan gehad :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:23

Shiloh schreef:
Als ze gaat backpacken zou ik al helemaal niks fysieks geven. Behalve dan zoiets als dat Australische geld. Of als je weet dat ze echt nog iets nodig heeft en exact weet wat ze dan zou kopen. Dan heb je echt elke cm in je tas nodig.

Eigenlijk precies dat.
Maar een zak drop is altijd welkom :+

Een bon voor een fotoboek is wel echt leuk.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:35

Leuke dingen heb je gegeven TS! Ik wist niet dat er zoiets als een dinerbon voor in het buitenland bestond!

welmoedz schreef:
tie wraps, ducktape, deet (tegen vliegen) en anti jeuk spul. Toen ik naar Australie ging heb ik hier het meeste aan gehad :D
Grappig dat je zoveel aan de deet gehad hebt. Ik had het destijds ook bij me, speciaal gehaald ergens in NL. Kwam hier, werkte voor geen meter. Weggegooid en bij de supermarkt iets locaals gekocht. Dit was wel bijna 20 jaar geleden hoor, dus wellicht zijn er tegenwoordig betere producten in NL.

Goof schreef:
Idd!! Stuur maar op hoor :P

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:54

Barramundi schreef:
Leuke dingen heb je gegeven TS! Ik wist niet dat er zoiets als een dinerbon voor in het buitenland bestond!

welmoedz schreef:
Grappig dat je zoveel aan de deet gehad hebt. Ik had het destijds ook bij me, speciaal gehaald ergens in NL. Kwam hier, werkte voor geen meter. Weggegooid en bij de supermarkt iets locaals gekocht. Dit was wel bijna 20 jaar geleden hoor, dus wellicht zijn er tegenwoordig betere producten in NL.

Goof schreef:
Idd!! Stuur maar op hoor :P

Ja in Nederland kan het zijn dat er niet zoveel deet toegestaan was en in Australië wel.. ik had 40% gekregen van een vriendin :+