Ideeën bucketlist binnen NL, DLD en Noord-België?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AdemoJoey

Ideeën bucketlist binnen NL, DLD en Noord-België?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 18:17

Hoi Bokkers,

Misschien komt het doordat ik binnenkort de 40 aantik, maar ik heb vandaag mijn bucketlist er weer eens bij gepakt :D Mijn bucketlist bestaat niet zozeer uit extreme activiteiten/werelddelen/landen, maar meer uit waardevolle belevenissen die ook klein kunnen zijn (en voor mij groots in waarde). Ik ben blij verrast met hoeveel ik er spontaan al vervuld heb (drive-in bioscoop wilde ik altijd al eens doen en nu 2x gedaan, een sport kijken die ik nooit zelf zou beoefenen, dat is Monsterjam en stockcar banger speedrace geworden, de vader van mijn nu overleden paard ontmoeten, een high tea meemaken, karten) en ik heb een aantal nieuwe ideeën toegevoegd. Zo zou ik graag eens een fotoshoot van Mus onder het zadel bij ons in de bak laten doen, een ballonvaart meemaken (voor mijn doen wel avontuurlijk :+ ), er is een prachtige Arabisch volbloed in Drenthe die ik graag eens zou bezoeken, een sledehondentocht lijkt mij heel tof en ik wil al heel lang graag eens naar Slot Neuschwanstein in Duitsland :))

Nu is mijn vraag; hebben jullie nog leuke ideeën binnen Nederland, Duitsland en Noord-België? Staat er in dit gebied ook iets van jou op jouw bucketlist? Ik ben erg benieuwd! Wie weet kunnen we elkaar nog aan leuke ideeën helpen +:)+

Kimberley_

Re: Ideeën bucketlist binnen NL, DLD en Noord-België?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 20:00

Grotbiken in Limburg? En ik ga binnenkort ziplinen in kroatie maar dat kan hier vast ook.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 21:07

Uit eten in het donker? Dat kan volgens mij in NL, staat nog op mijn Bucket list.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 01:58

Een bucketlist is toch persoonlijk? JOUW wensen. Ik vind het altijd een beetje raar om om ideeën te vragen.

Maar goed: ik hoop ooit de Camino Compostela de Santiago de lopen, maar dan met een hond en vanaf Parijs.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 04:34

Bij mij stonden dingen als: skydiven, bungeejumpen, marathon lopen enz erop :+ iets te extreem voor jou als ik het zo lees?

Mijn bucketlist is nu overigens leeg, want heb bovenstaande al gedaan namelijk.

Ohja een reis naar Nieuw-Zeeland en daar dan raften en canyoningen (ook weer extreem), maar dat zal er nooit van komen ben ik bang..... Hebben namelijk een klein kind en 2e op komst. Tegen de tijd dat ik die mee kan nemen, ben ik waarschijnlijk te oud en durf ik dat niet meer :+

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 15:21

Palmera schreef:
Een bucketlist is toch persoonlijk? JOUW wensen. Ik vind het altijd een beetje raar om om ideeën te vragen.

Maar goed: ik hoop ooit de Camino Compostela de Santiago de lopen, maar dan met een hond en vanaf Parijs.

Door ideeën te vragen kun je juist achter mooie toevoegingen voor je eigen bucketlist komen, die goed bij je eigen wensen passen.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 16:02

Kimberley_ schreef:
Grotbiken in Limburg? En ik ga binnenkort ziplinen in kroatie maar dat kan hier vast ook.

Ja! Valkenburg had ik nog op mijn lijstje staan om uit te zoeken! Volgens mij kun je daar veel verschillende activiteiten doen? Ik ga er eens in duiken!
En voorheen zou ik ziplijnen veel te spannend vinden, maar op de één of andere manier verschuift dat voorzichtig naar de 'leuk'-kant.. had ik nooit gedacht :o Supergaaf dat je dat in Kroatië gaat doen!! Heel veel plezier!!

Arethe schreef:
Uit eten in het donker? Dat kan volgens mij in NL, staat nog op mijn Bucket list.

Ohh jaaa, dat lijkt mij ook wel echt een beleving!! Volgens mij was er een datingprogramma die ooit zoiets deed, maar was ik alweer vergeten! Er zijn best wat locaties in NL die dit lijken te doen! Als je het (op een gegeven moment) gedaan hebt ben ik wel benieuwd naar hoe je het vond :)

Palmera schreef:

Klopt, iedere bucketlist is persoonlijk, maar je kunt elkaar wel op ideeën brengen. Zo had ik dus bijvoorbeeld niet gedacht aan een dining in the dark experience en toevallig was ik grotbiken kort geleden tegengekomen, maar had ook net zo goed niet gekund en wie weet waartoe je komt met ideeën van andere Bokkers :D

iirrssjjee schreef:
Bij mij stonden dingen als: skydiven, bungeejumpen, marathon lopen enz erop :+ iets te extreem voor jou als ik het zo lees?

Mijn bucketlist is nu overigens leeg, want heb bovenstaande al gedaan namelijk.

Ohja een reis naar Nieuw-Zeeland en daar dan raften en canyoningen (ook weer extreem), maar dat zal er nooit van komen ben ik bang..... Hebben namelijk een klein kind en 2e op komst. Tegen de tijd dat ik die mee kan nemen, ben ik waarschijnlijk te oud en durf ik dat niet meer :+

Haha ja, voor mij inderdaad wat te extreem, maar ik merk op de één of andere manier wel wat een verschuiving bij mijzelf op, leuk om te ontdekken :j Maar wat supergaaf dat je dat allemaal al gedaan hebt!! En gefeliciteerd met jouw zwangerschap! Ik kan mij voorstellen dat je raften en canyoning in Nieuw-Zeeland dan niet meer zo ziet zitten, maar misschien kun je dichter bij huis ook wel raften

_Anne_V schreef:
Palmera schreef:

Door ideeën te vragen kun je juist achter mooie toevoegingen voor je eigen bucketlist komen, die goed bij je eigen wensen passen.

Ja, precies :j Het blijft jouw eigen bucketlist, je bepaald zelf wat erop komt, maar met anderen bedenk je misschien dingen waar je zelf nooit aan gedacht hebt of nog niet kende :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 17:15

Je kunt in Valkenburg inderdaad vanaf de Wilhelmina toren ziplinen. Is wel echt puur ‘van de toren af springen’. Maar vantevoren kun je met de kabelbaan omhoog, en je kunt boven eten/koffie drinken. Er is nog vanalles te doen, even googlen op wilhelminatoren Valkenburg. Wel heel leuk om eens te doen!

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 20:51

ontherun schreef:
Je kunt in Valkenburg inderdaad vanaf de Wilhelmina toren ziplinen. Is wel echt puur ‘van de toren af springen’. Maar vantevoren kun je met de kabelbaan omhoog, en je kunt boven eten/koffie drinken. Er is nog vanalles te doen, even googlen op wilhelminatoren Valkenburg. Wel heel leuk om eens te doen!

Ik heb Gegoogled en ik denk dat ik dat nog even wat tijd nodig heb om aan dat idee te wennen _O- Maar hoewel ik hier eerder altijd hartgrondig NEE tegen zou hebben gezegd merk ik nu toch wel wat nieuwsgierigheid bij mistig mijzelf!

Zijn er nog meer ideeën? :D

Bianca_v_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 21:01

Om in Valkenburg te blijven: grotklauteren. Meer activiteiten: https://valkenburgadventure.nl/activiteiten/

Als je ziplinen wat spannend vindt: een klimbos? Daar zit in de meeste gevallen een kleine zipline in, kun je er aan wennen.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 06:20

Bianca_v_s schreef:
Om in Valkenburg te blijven: grotklauteren. Meer activiteiten: https://valkenburgadventure.nl/activiteiten/

Als je ziplinen wat spannend vindt: een klimbos? Daar zit in de meeste gevallen een kleine zipline in, kun je er aan wennen.

Ja, wat een goede link!! Dank je wel! En goede tip ook! Ga ik beginnen in een klimbos *\o/*

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 06:38

Hoe sportief ben je? :D Er zijn zoveel sporten te proberen! Van golfsurfen of windsurfen, tot aan een mudrun. (Ik heb alleen golfsurfen geprobeerd ;) )

Of dingen om eens alleen te doen zoals uit eten of naar een bios.

De noordzee op met een excursie om zeevogels te kijken...

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 07:13

AdemoJoey schreef:
Bianca_v_s schreef:

Ja, wat een goede link!! Dank je wel! En goede tip ook! Ga ik beginnen in een klimbos *\o/*

Na het klimbos en het ziplinen maar door naar Rotterdam :D
https://euromast.nl/abseilen/

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 07:23

Euromast bezoeken in Rotterdam.
This is Holland in Amsterdam bezoeken.
Waterfietsen in Amsterdam.
Stadswandeling in Maastricht of andere leuke stad.
Blokarten in IJmuiden.

Waddeneilanden bezoeken.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 08:06

Mbt slot Neuschwanstein rekening houden dat als je ook binnen wilt kijken je ruim vantevoren je tickets moet reserveren. We zijn toevallig vorige week er heen geweest (buiten) en wilden kijken hoe of wat mbt de rondleidingen... Die zaten toen al tot halverwege sept vol.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 18:17

Kookaburra schreef:
Hoe sportief ben je? :D Er zijn zoveel sporten te proberen! Van golfsurfen of windsurfen, tot aan een mudrun. (Ik heb alleen golfsurfen geprobeerd ;) )

Of dingen om eens alleen te doen zoals uit eten of naar een bios.

De noordzee op met een excursie om zeevogels te kijken...

Haha ik ben niet heel sportief :+ Maar zeker leuke ideeën!

haffiefreak schreef:
Na het klimbos en het ziplinen maar door naar Rotterdam :D
https://euromast.nl/abseilen/

Ik heb het filmpje op de site gezien, het over die reling heen stappen alleen al := Maar goed, je hebt het over een opbouw; wie weet!

luuntje schreef:
Euromast bezoeken in Rotterdam.
This is Holland in Amsterdam bezoeken.
Waterfietsen in Amsterdam.
Stadswandeling in Maastricht of andere leuke stad.
Blokarten in IJmuiden.

Waddeneilanden bezoeken.

Wat een supergaaf idee dat This is Holland!! Ook met al die combo's die mogelijk zijn!! Deze komt sowieso op mijn lijst! *\%/* Enorm bedankt!!
Waterfietsen lijkt mij ook heel erg leuk! Dat is vast op meerdere locaties mogelijk! En blokarten staat op mijn lijst :D Dank!!

Mondy schreef:
Mbt slot Neuschwanstein rekening houden dat als je ook binnen wilt kijken je ruim vantevoren je tickets moet reserveren. We zijn toevallig vorige week er heen geweest (buiten) en wilden kijken hoe of wat mbt de rondleidingen... Die zaten toen al tot halverwege sept vol.

Daar had ik niet aan gedacht! Ik hoop volgend jaar te kunnen gaan en dan is dit goed om te weten! Dank je wel voor deze tip!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:24

Graag gedaan.

This is Holland en blokarten staan ook op mijn lijst.
Amsterdam heeft ook veel musea die je kan bezoeken. Waaronder Bodyworlds.

Den Haag is ook leuk.
Museon, omniversum, Escher in het paleis.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:34

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:35

Wat mij betreft hoeven bucketlist dingen niet altijd groot te zijn, ik had er bijvoorbeeld op staan een Sunday in een Mc flurry beker omdat ik het altijd stom vond dat de Sunday kleiner is :P dat is gelukt :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 20:33

Monschau
Tocht langs de Moezel, van Koblenz naar Trier
Grotten van Han
Dinant
Wat verder weg: krijtrotsen hoog-normandië

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 21:09

Landgoed Hoenderdael/Stichting Leeuw (evt ook achter de schermen)/SOS dolfijn
Rondleiding bij een bierbrouwer
Lumineuze nachten bij Haarzuilen
Mocht een nachtje weg wel gaan, Beekse Bergen
Klimbos
Boomkroonpad (Drenthe)
Wadlopen
Neeltje Jans

Het is ook echt net wat je zelf leuk vindt natuurlijk. Je zou ook kunnen denken aan een massage ofzo, floaten, meer welness.
Dat restaurant bij Zwolle dat omhoog gaat

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:51

Voor degene die This is Holland hebben bezocht, is dit te behappen voor iemand met hoogtevrees?