Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:[Jouw Naam]
[Adres]
[Postcode en Plaats]
[Datum]
Sanders Meubelstad
[Adres van de winkel]
[Postcode en Plaats]
Betreft: Ingebrekestelling – Kuilvorming en plooivorming in bankstel – Garantieclaim
Geachte heer/mevrouw,
Op [datum van aankoop] heb ik bij uw filiaal een bankstel gekocht van [Merk/Model] tegen een aanzienlijke prijs. Bij de aankoop verzekerde uw verkoper mij ervan dat deze bank van hoge kwaliteit is en dat kuilvorming uitgesloten zou zijn vanwege het gebruik van koudschuim. Helaas constateer ik nu, na slechts twee jaar en ondanks zeer beperkt gebruik, een aanzienlijke kuilvorming en plooien in de stof. Dit heeft bovendien geleid tot rugklachten, waardoor het gebruik van de bank voor mij niet meer comfortabel is.
Gezien de korte tijd dat ik de bank in gebruik heb en de beloften die bij de aankoop zijn gedaan, acht ik dit onacceptabel. Ik doe daarom een beroep op de wettelijke garantie en verzoek u vriendelijk, maar dringend, om het probleem kosteloos op te lossen. Dit kan door herstel of vervanging van de bank. Aangezien u een garantie van 5 jaar biedt, verwacht ik dat deze garantie volledig wordt nagekomen, zonder extra kosten voor mij, zoals de 180 euro die u voorstelt voor een monteurbezoek.
Indien u niet binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief met een passende oplossing komt, stel ik u hierbij formeel in gebreke. Ik behoud mij in dat geval het recht voor om verdere juridische stappen te ondernemen, waaronder het inschakelen van juridisch advies en het indienen van een klacht bij de Geschillencommissie Wonen. Tevens behoud ik mij het recht voor om eventuele bijkomende kosten op u te verhalen.
Ik zie uw reactie graag binnen 14 dagen tegemoet.
Met vriendelijke groet,
[Jouw Naam]