Autorally Joure - Tolbert; ludieke activiteiten gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Autorally Joure - Tolbert; ludieke activiteiten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 15:18

Goedemiddag!

Voor een familiedag van een vriend van mij ben ik opzoek naar ludieke opdrachtjes voor de autorally. Wij hebben een opdrachtenlijst nog uit de studententijd voor de provincie Groningen, maar deze is niet geheel passend voor een familiedag :')

Onderstaand de lijst. Daaronder de opdrachten die in het origineel zitten, maar nu niet mogelijk is i.v.m. de locatie.

Aftrek voor later aanwezig op verzamelpunt 1 punt per minuut te laat
Opdrachten
    Haal een fles bubbels > duurste krijgt bonuspunten (Duurste fles krijgt 5 punten totaal) 2 punten
    Regel een cadeautje voor de organisatie 2 punten
    Spot een Fiat Multipla 1 punt (1 punt per multipla met fotobewijs, max 5)
    Doe iets goeds voor de samenleving 3 punten
    Koop een loempia en laat deze door twee teamgenoten tegelijk opeten 5 punten (denk Lady and the Vagebond)
    Maak een foto van je snelheidsmeter (team met de hoogste snelheid wint) 5 punten
    Ga een stuk varen 2 punten
    Krijg twee wangzoenen van een oma 2 punten
    Ren naakt door een weiland 10 punten
    Knuffel een schaap 3 punten
    Maak een 30seconden aflevering van Zaai (4 punten)
    Verschijn in een jurk op het terras (als man) 5 punten
    Werk een hamburger van de McDonalds weg in één hap 5 punten

Onderstaande opdrachten zijn helaas niet mogelijk op de route
    Duw de op-een-na scheefste toren van Nederland weer recht 2 punten
    Rij een rondje om de kerk in Spijk 5 punten
    Haal een ijsje bij Moeke Vaatstra 2 punten
    Eet een broodje ham in Den Ham 2 punten
    Ga naar de Menkemaborg, Borg van Verhildersum, Borg Nienoord 2 punten (2 punten per borg, alle drie is 3 bonuspunten)
    Foto van poort NPK 2 punten
    Ga wadlopen 3 punten
    Ga helemaal Kopje onder in het Lauwersmeer 5 punten
    Tik 9999 zz aan (postcode) 5 punten
    Zoek de zeehondjes in Pieterburen 3 punten
    Maak een hoop herrie in Doodstil 3 punten
    Haal een pak meel bij de windmolen in Garnwerd 2 punten
    Regel een vreemde (18+) 5 punten

Startplaats is Joure en eindlocatie is Tolbert, dat staat vast. Wie is daar bekend en denkt mee voor leuke opdrachten. Liefst in de kleinste gehuchten, waar niemand van heeft gehoord :D

Ben heel benieuwd waar Bokt mee komt

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:37

De route staat nog niet vast, neem ik aan. Als ik denk aan plaatsen in de buurt, kom ik op de volgende dingen:

Rottum: (dit heb ik eens bij een dorpsquiz gedaan) stuur mensen een link van een video waarin surstrumming wordt gegeten, laat ze de video naspelen. ->rotte vis (ja het is eigenlijk gefermenteerd)
Sint nicolaasga: verkleed je als Sint/pieten foto opsturen.
Bontebok: bokspringen
Katlijk: levende katten tellen
Drachtstercompagnie: iets met een leger oefening
De Haar: team met het langste/meeste/minste haar
Waskemeer: duik nemen in een meer (hangt ervan af wanneer het is)
Leek: iets met prei

Edit: iets met een achterwerk in Voorwerk

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:38

In Tijnje zit het Opel museum. Misschien kan je iets met het spotten van (oldtimer) Opels ipv de (afzichtelijke) Fiat Multipla.
Bij de kerk van Nuis ligt een behoorlijk kerkhof. Misschien ligt daar iemand met de familienaam? Daar een foto van maken.
Brood eten in Bakkeveen
Ga helemaal Kopje onder bij het Smalle Eester Strand (Drachten)
Papierprikken aan de Prikkedam (Makkinga)
Maak een foto van museum Dr8888 (Drachten)
Maak een foto van jezelf op de steiger in het Wallebos (voor meer punten: naast de steiger)
Iets met de Nieberter molen https://www.groningerlandschap.nl/landschappen/molens/nieberter-molen/

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:47

Ik zou ze dingen laten zoeken/fotograferen/meenemen die totaal niet bij het seizoen, de provincie of het land passen, denk aan paaseitjes, oliebollen, chocoladeletters, kerstboom, eierbal, Bossche bol, Eiffeltoren, etc.

Verder kun je via Google denk ik wel meerdere Crazy 88 lijsten vinden, daar kun je vaak ook goede inspiratie uit halen!

Specifiek voor de regio (ruim begrip):
- op de foto met mummies (liggen in de kerk in Wiuwert)
- op de foto met een paard van VDL :P
- iets met de kameleon in Terherne
- iets met potten en pannen bij De Potten in Sneek
- sleutel of slot kopen in Sloten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 22:25

gomir

Re: Autorally Joure - Tolbert; ludieke activiteiten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 23:41

Wat een gedoe. Ik zou gewoon in een streep naar Tolbert rijden, daar kun je je wel vermaken met een familiedag :+

Maar als je dan echt voor wat oponthoud wil zorgen:
-Welke herberg is gebouwd op een plek waar voorheen de Lits liep? (oid, Herberg van Smallingerland, Rottevalle)
-Laat mensen een foto maken op het pad waar de monniken liepen (Muntsegroppe in Rottevalle), dat ligt redelijk dicht bij de A7 langs de route.
-Vanaf daar kun je vast iets ludieks bedenken bij het toeristisch overstappunt Harkema/De spitkeet,
-Klein stukje terug over de N369 en dan via Boelenslaan naar Surhuisterveen steken, waar je mensen op zoek kunt sturen naar Ot en Sien.
(alternatieve optie om ze bij de rotonde van rottevalle de N369 over te laten steken en de barbequegigant/worstmakerij aan de bethlehemsreed te laten opzoeken en dan via de Spekloane (ik blijf het grappig vinden dat het bedrijf daar niet zit) via Boelenslaan naar Surhuisterveen te laten rijden op zoek naar Ot en Sien.
-Over de grens tussen Friesland en Groningen (de Skieding) over de A7 heen en linksaf naar De Haar. Daar ligt o.a. boerderij op de haar, aardige vraag kan zijn op welk nummer de boerderij op de haar ligt :+
-Je komt dan door Marum heen, weet niet of het gebouw van de kruisweg er nog staat (vergane glorie, vast iets mee te bedenken) en anders kun je ze nog laten zoeken naar het huis van de zon (zonnehuis, verzorgingshuis) oid.
-Marum vind ik niet zo'n mooi stuk dus als je nog wat tijd wil rekken kun je ze vanaf de Haar nog richting De Wilp en Jonkersvaart sturen en dan weer terug richting Nuis/Niebert. Dat stuk weet ik zo niet echt wat, maar is vast wel wat te vinden via google.
-Vervolgens kom je via Nuis en Niebert richting Tolbert. Daar zit nog wel wat historie; er loopt een oud voetpad van Marum naar Tolbert (niet meer geheel intact/toegankelijk), maar daar zit oa Coendersborg aan en landbouwmuseum 't Rieuw (beide bij Nuis) en het Steenhuis bij Niebert. Niebert heeft ook nog een karakteristieke molen.
-Als je over de doorgaande weg gaat kom je langs RoesD (zoek geoxideerd ijzer :+ ) en vanaf daar ben je al dicht bij Tolbert, net voordat je bij Postplaza bent heb je de Cazemierboerderij nog liggen. Evt kun je eerst nog richting Nienoord in Leek en ze een karakteristiek punt laten zoeken, ben er al lang niet geweest dus weet niet goed wat vrij toegankelijk is/niet te ver lopen. Als je vanaf Nienoord weer richting Tolbert wil kun je de Zuiderweg pakken, daar zit een interieurwinkeltje (BINNwonen, geen idee of dat nog iets karakteristiek heeft. Na brand herbouwd en ik kan het zo niet voor de geest halen) en je rijdt dan om de kerk heen richting HJCmanege/Postplaza.

Ben niet zo creatief met vragen/opdrachten, maar jij kent het gezelschap en met google kom je vast een heel eind.