Welk speelgoed voor peutertje onderweg in de auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Welk speelgoed voor peutertje onderweg in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 22:59

Ik ben op zoek naar speelgoed wat een peutertje van 1 jaar (en straks ouder) kan bezig houden onderweg in de auto. Mss iets wat ook aan de hoofdsteun van de voorzetel kan vastgemaakt worden?

Essie73
Moderator Algemeen

Re: Welk speelgoed voor peutertje onderweg in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 23:21

Omdat dit topic op Leven zonder paarden hoort verplaats ik hem daarheen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 23:28

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 23:32

Van alles wat ze thuis ook leuk vinden.. hier was afwisseling de key. En later beeldscherm, werkt langer :+

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 23:34

Wij hebben op reis meestal magneetblokjes, een kinderradio, een led tekentablet, wat knutsel-/tekenspul en enkele boekjes mee. In de auto heeft ze verder eigenlijk geen vermaak nodig. Het speelgoed is vooral voor op bestemming of tijdens stops dus misschien niet geheel afgestemd voor tijdens het rijden zelf.
Voor oudere kindjes zou je bv een autobingo kunnen meenemen https://studiojong.com/blog/plezier-ond ... ostickers/
ETA: Een busy book is wellicht ook nog een idee.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 00:55

Verven met water? Ook ideaal in restaurants etc

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 01:34

Met 1 is de aandachtsspanne zo kort, dat eigenlijk weinig langere tijd voor vermaak gaat zorgen. Voordeel is wel dat ze auto rijden vaak toch wel lang volhouden zonder iets, maar zijn ze het zat, dan kun je beter stoppen :=.
Je kunt een ipad in zo'n plastic zipzakje doen, daar 2 gaatjes inprikken en dan aan je hoofdsteun hangen. Dan kan de kleine ipad kijken eventueel. Verder heeft hij/zij thuis misschien favoriete speeltjes, zoals paardjes of auto's. Dan kun je aansluitend op die interesse qat nieuws kopen. Nieuw speelgoed werkt ietsje langer qua interesse als iets wat ze al kennen is mijn ervaring. Het liefst iets wat bijv geluid maakt, waar ze op kunnen drukken, of bijv een popje/knuffel. Als je kindje al zover is, kun je bijv iets kopen zoals een vormenstoof (wel irritant soms want je zult geregeld blokjes onder je stoel moeten zoeken :') ).
Oudere kinderen vanaf 3 of zo vinden raamstickers plakken vaak heel leuk. Of tekenen onderweg bijv. En wat dan vaak ook leuk is, is een cadeautjestas maken en dan elk uur oid een cadeautje grabbelen en uitpakken op lange autoreizen.
En natuurlijk een broertje/zusje om mee te klieren onderweg kan ook een oplossing zijn :+.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 02:28

Iets wat ze makkelijk kunnen vasthouden. Of evt aan een speenhouder vastmaken, want als het valt, heb je een probleem. Maar bij 1jr denk ik iets waar je kind aan gehecht is en 1 of 2 nieuwe dingetjes die even interesse wekken. Zo een stof boekje?

Maar is je kind gewend aan veel autorijden? Die van ons heeft namelijk nog nooit iets gezien en die slaapt zodra je de straat uitrijdt.

We deden later ook wel spelletjes zoals letters van nummerborden lezen, ik zie, ik zie wat jij niet ziet.......
Naar oma laten bellen en vertellen wat ie allemaal zag onderweg.

Rij je alleen of met 2? Anders is voorlezen nog wel een idee of een luisterboek.

Zag een filmpje van mensen die op een langere vlucht gingen met kleine kinderen en die hadden wat kleine kadootjes ingepakt met kleine speelgoed.

Iets groter had onze zoon een gameboy. Dan houdt de rest een beetje op qua spelen en werkt het prima. Bij de stops een bal mee en even echt aandacht en wat frisse lucht en bewegen.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 06:56

Onze dochter (2 jr) heeft altijd een knuffel. Die woont in de auto. Omdat ze nog achteruit reist hebben we een spiegeltje. Kun je gekke bekken trekken naar elkaar. Een liedje zingen wil ook nog wel eens helpen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 07:18

Wij zijn naar Denemarken gereden ruim negen uur. Vrienden van ons hadden ook vanalles voor hun dochtertje, zo'n magisch tekenbord, een magneetpuzzel, knuffel en uiteraard hier en daar een filmpje op de Ipad.

Die puzzels vond ik als 33 jarig kind nog enig om te doen. :+

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 07:26

Wat bij mijn kinderen helpt is vooral veel afwisseling! Een hit bij mijn driejarige zijn stickers om alles waar hij bij kan in de auto vol te plakken. :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 07:38

1 jaar oud zit nog achterstevoren in de auto
Dus lekker erbij gaan zitten op de achterbank.
Je gaat denk ik toch geen uren ermee rijden
Als.kindje wat ouder is en in de rijrichting zit kun je altijd een organiser op de voorstoel hangen
En een schoottafeltje gebruiken waar speelgoed, kleuren enz op kan

https://www.bol.com/nl/nl/p/andrews-lap ... 002027406/

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 07:54

Dochtertje van bijna 1,5 hier houd zich graag bezig met een rekenmachine of boekje. Maar heel eerlijk na 10 minuten verdwijnt alles toch wel tussen bank en deur :=

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 08:09

Hier heeft de jongste zich prima vermaakt met verschillende fidget toys. Ik had via marktplaats een stel pop its, spinners en een magische slang gekocht en was een groot succes!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 09:53

Alvast bedankt voor de reacties! Ik duik er even in!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 11:29

Echwel schreef:
1 jaar oud zit nog achterstevoren in de auto
Dus lekker erbij gaan zitten op de achterbank.
Je gaat denk ik toch geen uren ermee rijden
Als.kindje wat ouder is en in de rijrichting zit kun je altijd een organiser op de voorstoel hangen
En een schoottafeltje gebruiken waar speelgoed, kleuren enz op kan

Het stuurt vrij lastig op de achterbank _O-
Tenzij je altijd met z‘n 3-en onderweg bent uiteraard.

Een organiser vind ik inderdaad super handig.
Verder hebben we een DVD speler voor afstanden langer dan 2 uur (dat hebben we zo afgesproken).
Op jonge leeftijd waren pixi boekjes heel populair en we hadden altijd een bakje met fruit en komkommer op de achterbank.

Het is ontzettend kind afhankelijk. Sommige kinderen kunnen uren voor zich uitdromen terwijl andere na 5 minuten de boel al afbreken.
Omdat onze familie in een ander land wonen was het voor mijn dochter al vanaf een aantal maanden oud al snel een routine om een dag in de auto te zitten.
Wat vanaf ongeveer kleuterschoolleeftijd fantastisch werkte was om haar heel snel de „baas van de achterbank“ te maken, vooral als ik alleen met haar onderweg was. Dan had ze alles wat ze dacht nodig te hebben incl. eten en drinken uitgestald en in de organiser en mocht dan zelf ook meedenken wat een realistisch aantal snoepjes was bijv.