Gestrand in Frankrijk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

Gestrand in Frankrijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 18:33

Zoals de titel al zegt zijn wij gestrand in Frankrijk in een van de buitenwijken van Parijs...

Auto heeft t begeven... wat er aan de hand is geen idee! We zijn weggesleept en zitten nu in een hotel.. waar geen super in de buurt zit niks! En dat met 2 kids van 8 en 5 jaar.. |( en een oude hond..

Morgen word de auto naar een garage gesleept en horen we ( hopelijk) meer..

Hotel was op advies van de wegsleepdienst... heel lief maar niet echt praktisch.. dat er niks in de buurt zit..nu ook nog nationale feestdag hier in Frankrijk!... t zit allemaal ff niet mee en dat na een leuke vakantie!

Sorry moest ff m'n ei kwijt...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Gestrand in Frankrijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:35

Kan je in het hotel zelf wel eten?

Wel heel vervelend zeg. Je wil wel voorzieningen om je heen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:36

Ik weet niet wat jullie budget is uiteraard maar anders zou ik kijken of je morgen een dagje naar Disney kan! Goed bereikbaar met het ov, en toch nog iets leuks om naar uit te kijken!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 18:37

Bellatrix schreef:
Kan je in het hotel zelf wel eten?

Wel heel vervelend zeg. Je wil wel voorzieningen om je heen.

Nee hotel restaurant is ook dicht ivm de feestdag... |(

Jilletje schreef:
Ik weet niet wat jullie budget is uiteraard maar anders zou ik kijken of je morgen een dagje naar Disney kan! Goed bereikbaar met het ov, en toch nog iets leuks om naar uit te kijken!

Dat is ook n goede idd...

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:38

Vervelend!
Laat je goed informeren. Franse garages willen voor toeristen nog wel eens met duurdere werkzaamheden komen dan noodzakelijk.

Misschien kan je met de taxi nog wel ergens heen? Receptie hotel weet misschien wel wat leuks om te doen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:39

Kijk even op thuisbezorgd er zijn supermarkten die bezorgen. Wellicht kun je daar iets mee
of wat anders te eten krijgen.

Ik heb zojuist gekeken waar wij 2 weken terug zaten en zie al 4 boodschappen die komen bezorgen

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 19:03

Temeraire schreef:
Vervelend!
Laat je goed informeren. Franse garages willen voor toeristen nog wel eens met duurdere werkzaamheden komen dan noodzakelijk.

Goede! Ik ga ff goed rond bellen dan..

Ashleytjuhh schreef:
Kijk even op thuisbezorgd er zijn supermarkten die bezorgen. Wellicht kun je daar iets mee
of wat anders te eten krijgen.

Ik heb zojuist gekeken waar wij 2 weken terug zaten en zie al 4 boodschappen die komen bezorgen

Net ff gekeken,er is n super markt die hier bezorgd!! Jeej..thx!

Misschien kan je met de taxi nog wel ergens heen? Receptie hotel weet misschien wel wat leuks om te doen.

Thx, taxi kunnen we ook nog ff naar kijken..

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 19:10

Bel ook met je reisverzekering - taxi’s zijn niet persé goedkoop en zullen voor niet noodzakelijke reisjes niet vergoed worden.

Beste wat je kan vragen bij de verzekering: hoe komen wij thuis en hoe komt onze auto in NL?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 19:21

Hé wat balen ts!
Ik zou inderdaad ook even je reisverzekering bellen voor advies.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 19:37

We hebben idd al contact gehad met onze reisverzekering... en die heeft ook opdracht gegeven aan de berger om de auto naar een garage te brengen. Ook de taxi hebben we de kosten doorgestuurd naar reisverzekering..

Hun advies was ook een hotel op te zoeken en daarvandaan verder af te wachten...

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 19:46

Wat vervelend.
Zijn er geen restaurantjes in de buurt?
Anders idd laten leveren. Pizza hebben ze overal wel, hamburgers/kebab is ook populair en zeker als je in de buurt van Parijs zit, heb je ook wel uber.

Sterkte, komt wel goed.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:09

Niet lekker zo tijdens de vakantie. Hopelijk hebben jullie inmiddels iets te eten kunnen vinden. Wel pech dat het vandaag een feestdag is. Dat beperkt je wel in je opties.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:17

Ervaringsdeskundige hier. Wij zijn 2 jaar geleden gestrand in Italië, met 3 kinderen van toen 8, 7 en 5. Op een zaterdag ochtend. Aan het begin van onze vakantie. Auto kon pas op maandag nagekeken worden en volgens de garage niet gerepareerd worden. Dat was het oordeel waar we voor de verzekering op moesten wachten. Toen kregen we een huurauto. Uiteindelijk hier alles vergoed door de verzekering, inclusief hotel en taxi kosten.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:20

Het is Maria Hemelvaart, de carrefour expres is meestal wel open op feestdagen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:27

En anders misschien een tankstation in de buurt waar je ook iets eetbaars kunt kopen?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:29

Maria ten hemelopneming is wel serieuze business in Frankrijk, alle tips over restaurantjes en laten bezorgen enzo zijn goedbedoeld maar er is echt heel veel dicht :=

Wat klote TS, en klote timing ook! Hopelijk lukt het nog om wat te eten te vinden, en de tip van Disney is ook nog niet zo gek!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:01

Als je op zoek bent naar iets te eten zou ik hulp/raad vragen in de subreddit r/paris (350.000 gebruikers) van Reddit. Redditors zijn echt chronisch online (qua meeleef/meevolg-factor is t net Bokt), en je kunt ook in het Engels op de subreddit posten. Andere raad over hotels en meer kunnen ze vast ook geven.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:12

Wat een hel zeg. Ik heb geen tips of adviezen voor je….. enkel m’n medeleven en een hele dikke knuffel.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:13

Wij waren twee weken geleden gestrand in Frankrijk. Ook kapotte auto. Op zaterdag en maandag zou er pas iets gedaan worden. Auti ging naar een depot.
Ivm medicatie kids heb ik de trein naar huis genomen samen met twee kinderen. Mijn man is gebleven en had een hotel. Die is uiteindelijk met een vervangende auto woensdag thuisgekomen en vanmorgen was onze eigen auto in Nederland. Nu nog de reparatie

Verzekering heeft hotel auto en taxi vergoed. De treinreis niet helaas.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:22

Wat een pech dat het dan uitgerekend vandaag ook nog is! Hopelijk met de tips nu toch wat eten en drinken kunnen scoren en straks een goede nacht.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:50

Foaly schreef:
Maria ten hemelopneming is wel serieuze business in Frankrijk, alle tips over restaurantjes en laten bezorgen enzo zijn goedbedoeld maar er is echt heel veel dicht :=

Wat klote TS, en klote timing ook! Hopelijk lukt het nog om wat te eten te vinden, en de tip van Disney is ook nog niet zo gek!

Mwa, feestdag of niet er is echt altijd wel eten te vinden.
Ik woon op het platteland en zou nu vandaag op dit moment pizza kunnen halen of langs McDonald's rijden. Gezond eten vinden is mss wel een dingetje maar een snelle vette hap is echt altijd wel mogelijk, beter dan niets als je honger hebt.
Kan echt niet moeilijker zijn in Parijs.

Enniwee, het wordt nu ondertussen wel laat op de avond dus ik hoop dat TS iets gevonden heeft.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:52

Thioro schreef:
Foaly schreef:

Ik woon op het platteland en zou nu vandaag op dit moment pizza kunnen halen of langs McDonald's rijden. Gezond eten vinden is mss wel een dingetje maar een snelle vette hap is echt altijd wel mogelijk, beter dan niets als je honger hebt.

Enniwee, het wordt nu ondertussen wel laat op de avond dus ik hoop dat TS iets gevonden heeft.

En hoe ga je rijden zonder auto als die kapot in de takeldienst staat? :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:55

Ook hier in Frankrijk hebben ze meerdere thuis bezorg diensten. Ten minste als je niet zoals wij in the middle of nowhere woont :=

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 22:00

Little_Gift schreef:
Thioro schreef:

En hoe ga je rijden zonder auto als die kapot in de takeldienst staat? :')

Taxi, uber, laten bezorgen, verzin het maar.
Zèlfs Frankrijk is ondertussen wel uit de middeleeuwen geraakt, op de meeste vlakken :+ .
Zeker in de buurt van Parijs moeten er mogelijkheden zijn.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 22:04

Thioro schreef:
Taxi, uber, laten bezorgen, verzin het maar.
Zèlfs Frankrijk is ondertussen wel uit de middeleeuwen geraakt, op de meeste vlakken :+ .
Zeker in de buurt van Parijs moeten er mogelijkheden zijn.

Met een taxi of een Uber door de drive in bij de McDo... Het is eens wat anders _/-\o_