Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonnebloem18 schreef:Bij swapfiets heb je niet altijd meteen een vervangende fiets, goed om rekening mee te houden.
Ik zou een goede stationsfiets aanschaffen, model omafiets zonder versnellingen of handremmen. Daar kan weinig aan stuk gaan. De meeste grote stations hebben een fietsenstalling van de NS met een Fiets en Service die in veel gevallen dezelfde dag de fiets nog heeft gerepareerd tegen een schappelijk tarief.
CaptainJS schreef:- bij defect fiets in de trein naar huis moeten nemen om te maken, om deze vervolgens weer in de trein terug te moeten nemen.
Foaly schreef:CaptainJS schreef:- bij defect fiets in de trein naar huis moeten nemen om te maken, om deze vervolgens weer in de trein terug te moeten nemen.
Deze snap ik even niet, je kan de fiets toch gewoon laten maken in de stad waar hij staat? Desnoods laat je hem even langer bij de fietsenmaker staan als je hem niet gelijk kunt ophalen, maar dat is vaak echt geen probleem (mits het geen weken duurt natuurlijk).
CaptainJS schreef:Ik ben er wel uit, ik ga voor een eigen fiets. Dit is in de long run goedkoper en ik kan op marktplaats een goede fiets voor 85 euro kopen. Met al dat extra betalen bij swapfiets lijkt het mij toch rendabeler om een eigen fiets aan te schaffen en deze goed vast te zetten.