Hoe lang mag webshop doen over terugbetalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Hoe lang mag webshop doen over terugbetalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 15:04

Hallo,

29 Juni kreeg ik van een webshop bericht dat wat ik besteld had, niet op voorraad was en ik dus mijn geld terug kreeg. Ondertussen nog geen cent terug gezien en tot nu toe geen contact kunnen krijgen en op app en mail reageren ze niet. Ondertussen zijn ze wel actief op facebook en het is ook gewoon een behoorlijk bekende webshop... Ook gewoon een winkel, maar helaas nogal ver hier vandaan.

Hoe lang mogen ze doen over het terugbetalen?

Cchanny

Re: Hoe lang mag webshop doen over terugbetalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 15:05

Meestal hebben ze zoiets wel in hun algemene voorwaarden staat. Staat er daar iets over in?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 15:14

Heb je al openbaar een serieuze klacht op hun Facebook pagina achtergelaten? Dat wil nog wel eens helpen om opeens wél heel snel een reactie (en terugbetaling) te krijgen. :=

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 15:22

Een consument die iets op internet koopt, kan zijn aankoop binnen 14 dagen na ontvangst ongedaan maken. De webwinkel moet de consument binnen 14 dagen na de annulering van de aankoop al het geld terugbetalen dat hij heeft betaald om het product geleverd te krijgen.

Volgens ACM.

Berichtje via Twitter en FB chat sturen?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 15:28

Helaas ook gehad, bij een bekende webshop in honden artikelen/voer. Zo frustrerend! Na 2 weken zelf maar eens contact opgenomen over wanneer mijn bestelling verstuurd zou worden. Nee het was niet voorraad (website zei van wel). Ik werd maanden aan het lijntje gehouden met loze beloftes, of ze reageerden gewoon helemaal niet. Ik heb uiteindelijk alle stappen doorlopen en toen een incassobureau ingeschakeld en toen kwam de beste man ineens weer in de lucht.

Helaas had ik de Facebook recensies te laat gezien, meerdere mensen hebben exact hetzelfde gehad bij deze shop afgelopen tijd, geen spullen ontvangen en geld kwijt. Blijkbaar een goed verdienmodel voor de beste man :+

Heb je ook al geprobeerd via facebook of Instagram contact op te nemen?

germie

Re: Hoe lang mag webshop doen over terugbetalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 16:20

Ik wacht al 6 weken op 200 euro van een cashbackactie van OM System. en de mail die ik hierover gestuurd heb zouden ze in 3 dagen beantwoorden, en we zitten nu al op dag 4. Volgens Facebook hebben anderen wel gewoon hun geld terug gehad en velen zelfs binnen 2 weken. Mijn aanvraag blijft maar op 'ontvangen' staan en komt niet 'in behandeling'. Maar ik baal er flink van.

Het vervelende is hier dat je wel recht hebt op iets, maar het recht krijgen ho maar. Sterkte er mee in ieder geval.