Herfst/winter liefhebbers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FemkeKarma

Herfst/winter liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-24 15:41

Wie is er nog meer een winter of herfstliefhebber?

Nu zal ik het een beetje nuanceren, want ik vind de lente ook best heerlijk, vooral het in bloei komen van de natuur en wat meer zonneschijn is altijd welkom na een lange winter. En koele zomerdagen, daar kan ik ook echt van genieten.

Maar ik geef toch de voorkeur aan de herfst en winter, en ik word daardoor vaak raar aangekeken. :D

Een koelere temperatuur, de natuur die in 'rust' gaat, geen pollen, geen hitte of zon waar je aan hoeft te ontsnappen, geen dazen/muggen. Op regen en kou kan je je kleden dus ik ben ook net zoveel buiten als in de zomer.

Heerlijk met een boek en thee op de bank of op de tuinbank (onder de overkapping) met een dik kleed. Lekker buiten rijden met het paard in de koele lucht. En ik 'hoef' ook minder ofzo.

Nog meer van die 'rare snuiters' die niet heel enthousiast worden van zonnebaden en naar het strand gaan? ;)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 15:46

:wave: :wave:

Hier!

Kijk, temperaturen van -10 en buiten bevriezen is ook niet helemaal mijn ding, maar ik kan me er inderdaad veel makkelijker op kleden. Vervolgens weer binnen opwarmen met dekentjes, poezen op schoot, boek/game erbij.. warme dranken, je comfy kleding aan, heerlijk! Speel ook veel meer bordspellen in het najaar/winter met vrienden. Kijk nu ook alweer uit naar deze dagen.

De herfstkleuren kan ik ook intens van genieten.
Ik slaap ook veel beter met regengeluiden, ook een voordeel aan de herfst. _O-

Extreem (langdurig) fel licht in de zomer zorgt bij mij voor vaker migraine, ben erg gevoelig voor zonverbranding ondanks veelvoudig smeren en raak snel benauwd met warm weer. Dus ja, je bent echt niet de enige die niet op het strand te vinden is! Temperaturen tot 22 graden vind ik prima, alles daarboven met de hoge luchtvochtigheid ga ik gewoon heel slecht op :n

JudithGigi

Re: Herfst/winter liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 15:53

Hoi :wave:

Ik heb wel wat moeite met het vroeg donker worden, maar voor de rest zijn de herfst en winter echt mijn seizoenen. Lekker veel laagjes aan, dekentjes op, knuffelen met de hond, warme chocomel, teddybeer van een paard <3 Ook kan ik gewoon lekker sporten zonder zo vreselijk te oververhitten, ook wel fijn!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:09

Jaaa herfst is mijn favoriete seizoen. Ik word elk jaar ongelukkiger van de zomer.
Het vroege donker heb ik ook steeds minder last van.
Zal blij zijn als het zomergezweet voorbij is.

laurabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:10

Je bent echt niet de enige!

Zomer is het seizoen waar ik het minst mee heb. Ik haat de hitte.
Ik kijk ook al echt uit naar de herfst. 2 Weken geleden heb ik nog herfstdecoratie
gekocht. Kussens voor op de bank en ook stoffen pompoenen en een mok.
Ik kan niet wachten om in de avonden weer lekker met een dekentje op te bank te kruipen
terwijl er een kaars brandt en dan te lezen, series kijken of te gamen. Ik hou van het cozy
en knusse gevoel.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:10

Ik kan de gezelligheid van de herfst en winter enorm waarderen. Kaarsjes en dekentjes, Halloween en Kerst <3.

Alleen januari en februari kunnen me gestolen worden :'). Verder ben ik ook gek op de lente en zomer hoor, lekker motorrijden met mooi weer en genieten van de tuin.

laurabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:11

Januari en februari vind ik inderdaad ook minder. Ik vind sneeuw ook alleen leuk in de kerstvakantie
als ik nergens heen hoef

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:13

Eigenlijk ben ik van alle seizoenen. Gek op diepvries kou en sneeuw. Gek op de herfstkleuren en geuren en soms ook de niks kunnen want het regent te lang en te hard, houtvuur aan en binnen aanrommelen. <3

Lente alles komt tot leven en de zomer langere avonden en buiten kunnen zijn met minder kleding aan.

Toch als ik zou moeten kiezen tussen nooit meer kou en sneeuw of nooit meer hoge temperaturen zou ik liever de zomer missen dan de winter

FemkeKarma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-24 16:14

Ha leuk!

@Cynn extreme kou is ook niet perse mijn favoriet maar beter dat dan extreme hitte. :D De herfstkleuren zijn ook echt mijn favoriet!

Ook ik slaap stukken beter in de herfst en winter. Ik heb ook veel meer energie in de herfst en winter. Ik word altijd sloom en snel moe in de zomer. Ik zeg ook altijd dat ik een echte Noord-Europeaan ben. :+

@JudithGigi ja dat van het sporten en minder overhitten is ook heel fijn! Ik heb iets minder moeite met het vroege donker maar dat komt ook omdat ik altijd erg vroeg naar bed ga.

@Judass Jaa de gezelligheid vind ik ook fijn!

@laueabe ik durf het soms bijna niet te zeggen maar ik kijk ook echt uit naar de herfst!

P.S. ik hoop dat dit ook een leuk topic is voor herfst/winter 'haters', om zo ook de voordelen te zien. ;)

FemkeKarma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-24 16:16

@Karuna dat is het allermooist natuurlijk, van alle seizoenen houden! Ze hebben allemaal zo hun voordelen natuurlijk.

Dat soms niks kunnen vind ik ook wel fijn. Ik merk dat ik altijd meer doe en te doen heb in de zomer dus misschien dat ik daarom ook vaker vermoeid ben.

Oja nog een voordeel (voor mij dan) van de herfst en winter: niet hoeven tuinieren.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:18

Ik ben echt dol op de herfst en winter. De herfst is mijn favoriete seizoen, ik kan echt enorm genieten van stortregen, harde wind en koud. Zalig! Deze snert hitte hoeft van mij niet, ik ben er ook echt wel klaar mee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:18

Dat vind ik dan weer jammer. :') al rommel ik meest binnen ook wel door met bak tuinieren, ik heb een twee lichtlamp kweekbakken een mix tussen hydrocultuur en aarde. Werkt perfect voor kruiden en sla en zo. Het niet hoeven grasmaaien is wel een voordeel. Al vind ik dat zeker geen erge bezigheid, geeft weer wat beweging

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 17:45

Hm nou ik ben eigenlijk een lente liefhebber. Als de zon schijnt maar het nog niet zo warm is. Je de bomen groen ziet worden en de bloemen komen uit, als je lammetjes ziet en kleine eendjes. Die dagen zijn er niet zoveel in Nederland. Het is of regen/kou/wind of zon met hoge temperaturen. Het is maar zelden rond de 18-20 graden met zon.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 17:47

Ik ben dol op het knusse van de herfst: kaarsjes, lampjes, kleedje en warme sokken.
Echter mag al die regen wel 's nachts vallen, zodat het overdag droog is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 18:13

Topic naar mijn hart!

Zowel herfst als winter… love it! (al vind ik de lente ook altijd wel mooi tot 20 graden max en wanneer alles begint te bloeien en tot leven komt)

Ik houd van regenachtige dagen in de herfst en met de hond kilometers maken terwijl het lekker rustig is buiten en je hoort de regen vallen terwijl de bladeren mooi kleuren (al vind ik herfst dagen zonder regen Ook wel lekker hihi). Maar ik houd ook zo van de winterdagen; vroege wandelingen met opkomend winter zonnetje en alles is nog bevroren, en geniet ook elke keer van de beetjes sneeuw wat we krijgen. Of gewoon de dagen lekker binnenshuis doorbrengen met een dekentje op de bank, een kop thee en een boek op schoot. Yes please, let the countdown begin *\o/*