nog figurerende bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flintstones

nog figurerende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-24 19:45

hallo,

Zijn er nog bokkers die wel eens figuratie doen?
Ik ben zelf 31 en ben begonnen op mijn 15-16 jaar (bij amika haha) dit heb ik meer dan 10 jaar met plezier gedaan, wel allemaal belgische series want ik ben van belgië (wel voor als de dijken breken naar nederland geweest voor opnames)
Dan heb ik een vaste job gevonden en is het minder geworden.
Maar soms is het wel te combineren met mijn job en doe ik het gewoon.
zoals morgen: werken tot 15 uur op de set om 16u45 (in winterkledij hoe verzinnen ze het _/-\o_

Ineke2

Re: nog figurerende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:49

Ik heb wel gefigureerd in een opname die later met dans daarbij in het theater is getoond.

Het is jammer genoeg meestal ver weg, doordeweeks en duurt regelmatig een hele dag. Daardoor is het lastig te combineren met werk en hobby.
Ik zou het zeker leuk vinden om het vaker te doen.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:18

Leuk! Het is iets wat ik wel heb gedaan, oa gtst, een film en een serie (hele tijd terug). Maar net als wat hierboven staat, het kost veel tijd en (bijna) niet te combineren met werk, paarden, en andere hobby’s .
Succes morgen in winterkleding!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:22

Heel soms!
Grootste film is slag om de schelde!
Maar ben als het goed is ook te zien in nemesis, komt op disney+

De ervaring vind ik gewoon heel gaaf!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:23

Ts, amika! Heb je dan ook moeten rijden? :)

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:40

klinkt wel leuk om te doen maar geen idee hoe je weet dat er figuranten gevraagd worden.

Hoe gaat zoiets in zijn werk dan?

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:57

Een soort van figureren. Ik ben een aantal jaar terug gevraagd om met de band mee te doen aan Holland's got Talent. En dat was wel leuk om een keer mee te maken.

We waren gevraagd omdat we andere muziek maken dan doorgaans gemaakt wordt.
Dus we waren eigenlijk een soort opvullen voor de afwisseling. Wel een optreden aan overgehouden op een festival.

Maar inderdaad als hierboven. Hoe weet je waar en waarvoor ze mensen zoeken?

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-24 22:08

dalena schreef:
Ts, amika! Heb je dan ook moeten rijden? :)

Nee haha moest bv ergens op de achtergrond zitte, voorbij lopen met een paard of er een poetsen op de achtergrond bv

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-24 22:09

Roihi schreef:
klinkt wel leuk om te doen maar geen idee hoe je weet dat er figuranten gevraagd worden.

Hoe gaat zoiets in zijn werk dan?

Er bestaan sites.
Daar zie je de opdracht dag uren plaats vergoeding die dingen en kun je Dan schrijf je je in en Dan kunnen ze je boeken.

Ja ik hoop Dat ze in die studio airco hebben Morgen haha (moet ook nog gaan denken waar mijn winter jas of truien liggen :D )

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 22:49

Ik heb wel eens gefigureerd als publiek. We moesten klappen voor iemand die letterlijk zo was opgepikt van de straat, en op het toneel werd gezet. Daar zijn spotjes van gemaakt voor de EO, was voor de Kerst.
Grappigste regisseur ever die daaraan meewerkte, kan ik wel zeggen. :')

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-24 19:11

Nou het was zweten...
Maar mag niet Klagen ze Hadden maandag opnames in de volle zon ook in winterkleding

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 13:35

flintstones schreef:
Nou het was zweten...
Maar mag niet Klagen ze Hadden maandag opnames in de volle zon ook in winterkleding

Ow ik kan mij zo voorstellen dat het zweten was. Als het maar goed ging en leuk was. :o

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 13:45

Ja heb wel letterlijk een half uur op de set gestaan _/-\o_ wel jammer want was een uur enkel Reis maar wel een programma Dat ik dagelijks kijk

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 13:57

Ik heb jaren geleden in de serie Klem gefigureerd, vond het een leuke ervaring, maar niet voor herhaling vatbaar.
Zeer lange dag, onvriendelijke mensen om je heen. Niets meer voor mij.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 14:10

nou wij waren gister met een klein groepje van 5 figuranten 4 vrouwen 1 man en het was best gezellig tijdens het wachten.
Op mij en de man na waren het wel allemaal figuranten zonder ervaring (en 1 van hen mocht ook nog een zinnetje zeggen die was zo zenuwachtig)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:54

heb afgelopen november gefigureerd in de film: Jelger de Goochelaar en het Tranendal. Afgelopen mei ging de film in première in een echte bioscoop! Was wel bijzonder om zo jezelf terug te zien. Ik zou aanvankelijk enkele zinnen tekst hebben, maar de dag van de opnames was mijn tegenspeelster ziek, dus heb ik op de achtergrond gefigureed als klant van de kroeg die zat te patience kaarten.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 15:00

ik heb trouwens ooit wel iets grappigs meegemaakt.
mijn eerste opdrachten waren voor amika.
nu is hier in belgie al een paar x een optreden van studio 100 voor mensen 16+ (dus met muziek van vroeger, ook bv huis anubis was er vorig jaar en ook amika)
zat ik daar in de zaal lieten ze een stuk zien van amika kwam ik opeens op de achtergrond voorbij _/-\o_ dan zit je daar even in een zaal van 10.000 man: wow dat ben ik haha

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 20:23

Ik heb vrijdag nog eens een opdracht.
Iets dat niet op tv gaat komen _/-\o_
Het is voor een proefopname van een nieuw programma om te kijken waar de cameras allemaal moeten staan enz.
Ga wel eerlijk met de trein, is op 10 minuten van het station wandelen en een half uurtje met de trein, met de auto zou ik ee bijna een uur over doen

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 20:53

Krijg je dan meer een onkostenvergoeding of houd je er nog een leuk centje aan over? Het lijkt me echt leuk om mee te maken, maar ik ben totaal ongeschikt. Ik kan me niet meer natuurlijk gedragen wanneer ik weet dat ik gefilmd wordt.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 21:01

Hier is het meestal voor een uur of paar uurtje 15 euro voor een hele dag 25.
Reclame word heel goed betaald (ooit 75 euro verdient met letterlijk 3x 5 meter te lopen )
Als het hele dagen zijn krijg je ook altijd wel eten (soms broodjes soms warme maaltjjd)
Heb ooit ergens vast figurant gedaan en daar kregen we altijd iets dat niemand Luste dus Dat werd bijna Elke opnamedag tijdens de pause 2 mensen voor iedereen naar de mcdo

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 21:43

Ik kom voor mn werk nog wel eens voorbij in promotie materiaal, t nieuws of tv programma's als slachtoffer. Kamp van koningsbrugge is er bijv 1 van.

Figureren lijkt me ook wel eens leuk maar hoor ook weer dat t ontzettend veel wachten is en nog net je reiskosten eruit te hebben. Moet je net een leuke groep hebben.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 21:49

Ik ben te zien in
Snuf de hond in oorlogstijd
En snuf de hond en de jacht op vliegende Volckert
Beide films zijn ook grotendeels hier in het dorp opgenomen! Erg leuk om mee te maken!

In snuf de hond in oorlogstijd figureerde mijn moeder ook, toen ik de film keek met mijn dochter riep ze gelijk HEEEE Beppe ze is helaas inmiddels overleden.dus die beelden zijn wel heel dierbaar

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 21:56

Het is inderdaad soms heel lang wachten, ooit 6 uur moeten wachten om een kwartier op de set te staan.
Ik heb het geluk dichtbij Antwerpen te wonen, daar worden veel dingen opgenomen.

ik weet niet of jullie de belgische serie cordon kennen? dat waren heel spectaculaire opnamens.
Stonden toen in containers en werden van in de container als meters verderop geschoten.
Nu weergalmt dat superhard in zon container, iedereen oordopjes in!
Nouja we moesten bij wijze van spreken 'gaan lopen voor ons leven' en 'alles laten vallen wat je van bagage bij je hebt' , dit namen sommige wel wat te letterlijk en je moest uitkijken, ze liepen je gewoon bijna onver of je moest uitkijken dat je geen koffer tegen je hoofd kreeg zeg maar

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 21:42

heb wel wat raars meegemaakt...
Ik had een paar maanden geleden figuratie maar onderweg naar de set kreeg ik telefoon toch niet nodig te zijn dus ik rechtsomkeer gemaakt.
Stond deze week wel het bedrag dat ze gingen uitbetalen op mijn rekening

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 21:45

Zit er geen min aantal uren van afzegging en wel doorbetaald krijgen bij de opdrachten dan ? Lijkt mij niet meer dan logisch en netjes ook.