Amerikaanse bokkers gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LvdO

Amerikaanse bokkers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 12:11

Hoi hoi!

Omdat ik er met behulp van google niet echt uitkom, ben ik op zoek naar Amerikaanse bokkers die mij kunnen vertellen wat er in Amerika gebeurt met kadavers van veehouderijen. Zijn er bedrijven zoals we hier de Rendac kennen? Ik vind vanuit hun wel een Amerikaans bedrijf, maar ook word ik niet echt wijzer van.

Ik ben op zoek naar ervaringen van bokkers die op Amerikaanse bedrijven gewerkt hebben/stage hebben gelopen en dus weten hoe dit werkt in de US.

Alvast bedankt!

Oshaa

Re: Amerikaanse bokkers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 00:27

Ik heb gewerkt op een horse ranch in Northern California en daar was een hoekje vd property dat de graveyard was. Daar werden de karkassen gebracht. Of dat volledig legaal was is een tweede.

Op veel plekken is het reguleerd door de county en zijn er specifieke regels. In verschillende counties in bijvoorbeeld Texas moeten karkassen binnen X uur worden opgehaald door een "recycling" bedrijf

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 00:58

Amerika is vreselijk groot en de regels kunnen afwijken per regio. Om welke regio gaat het?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 13:13

De meeste kadavers worden daar gewoon in de grond gestopt of laten ze liggen voor roofdieren.
Ken ook 1 veehouder die moest de dode dieren in de stal laten verrotten, laag strooisel erop en nieuwe dieren daar weer op. Lijkt mij ook een vreemd idee om dan door je stal te lopen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 13:52

Op de ranch waar ik verbleef in Georgia was het ook zelf een gat graven :+

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 12:07

dank voor jullie reacties.

mijn hemel, in stal laten liggen composteren met een nieuwe laag erop... pffff, dat zou ik echt niet kunnen..

Het gaat om Nevada.

ja zo'n recyclingbedrijf had ik inderdaad gevonden, maar niet hun werkregio

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:24

Oehlala schreef:
De meeste kadavers worden daar gewoon in de grond gestopt of laten ze liggen voor roofdieren.
Ken ook 1 veehouder die moest de dode dieren in de stal laten verrotten, laag strooisel erop en nieuwe dieren daar weer op. Lijkt mij ook een vreemd idee om dan door je stal te lopen.

Dit kan niet lekker ruiken