Ladekast voor knutselspullen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Ladekast voor knutselspullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-24 16:07

Afbeelding

Ik ben vast niet de enige met uit de hand gelopen hobby's en waar bovenstaande echt de waarheid is. :+

Het begon ooit met alleen paracord, toen kwam er biothane, daarna PPM, een cricut, opeens leder & nu heb ik epoxy aan het rijtje toegevoegd. Het mag wel gezegd worden dat ik 'all of the above' met elkaar kan combineren en dus geoorloofd is. Moet het toch goedpraten?!

Anyway, het probleem is, het spul opbergen. Ál die hobby's komen met een berg materiaal en gereedschap, het liefst in zo'n vijftig soorten en maten en ik weet niet meer hoe ik het moet opbergen dat het handig blijft, maar ook netjes...

Ik twijfel om deze te bestellen. Lijkt me handig! https://amzn.eu/d/inAQpKy

Maar toen dacht ik, op Bokt zitten meer van dit soort mensen en misschien hebben die wel een beter idee van ladekasten en opruimen. :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 16:19

Haha ik weet niet hoeveel spul je precies hebt... Ik ben vrijwilliger met creatieve workshops geven, de ruimte die we hebben en de hoeveelheid spullen daar kan je een pipoos mee vullen geloof ik, maar de ruimte wordt ook gebruikt voor andere dingen dus alles moet ook elke keer weer opgeruimd. Om het nog een beeeetje georganiseerd te houden, proberen we dingen zoveel mogelijk te organiseren per hobby, of per materiaal. Daarbij kan je bijvoorbeeld denken aan een grote kast, en dan 1 hobby per plank bijvoorbeeld. Om dingen nog verder te organiseren hebben we ook allerlei opbergdozen in allerlei formaten, met daarop grote stickers met wat er in zit.
Voorbeeld: een kast, met daarin een plank, en dat hele stuk is dan gereserveerd voor 'kaarten maken' ofzo. De dozen die er in staan, zijn bijvoorbeeld dozen met de stickers: scharen en messen, lijm, stempelen, embossen, borduren. Misschien dat zoiets je inspireert.

Zelf heb ik iets soortgelijks maar mijn eigen opslag thuis dat is alsof er een bom is ontploft en no way dat ik daar een foto van durf te maken. Maar, ik heb thuis ook dozen in de kast staan, zodat je gewoon x doos in zijn geheel uit de kast kan trekken wanneer je x hobby wilt doen. Gereedschap en andere tools heb ik dan weer apart, want dingen als lijm, tangetjes, scharen zijn toch universeel. Power tools staan apart in een andere kast.

Voor mijn papier (en ander plat spul tot a4 formaat) heb ik papierbakken in de de kast staan, op een bureau verzamelt dat toch maar stof.

DubbelFun

Re: Ladekast voor knutselspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 16:54

Waarom niet gewoon op Marktplaats gekeken voor een leuke ladekast gratis of voor weinig?? Die dingen uit je link zijn €80 en daar kun je weer een hoop leuke andere spullen voor kopen ;)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 16:58

Die même is waar :))
Ik heb er ook last van. Heb nu doorzichtige plastic dozen, maar erg netjes ziet het er niet uit.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-24 17:06

DubbelFun schreef:
Waarom niet gewoon op Marktplaats gekeken voor een leuke ladekast gratis of voor weinig?? Die dingen uit je link zijn €80 en daar kun je weer een hoop leuke andere spullen voor kopen ;)

Omdat ik meer dan één kastje nodig heb wat eigenlijk ook makkelijk verplaatsbaar moet zijn. Ik ben dan wel weer zo'n zeur dat ik dan ook graag hetzelfde wil, dus bijvoorbeeld drie keer dit kastje met eventueel de mogelijkheid om het ook nog iets te verhogen.

Wel even op MP gekeken, maar in onze regio staat niet veel soeps of alsnog best aan de prijs.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 17:08

Ik heb heel veel knutselhobbies :') Ik heb de kallax kast van de ikea. Prima voor het meeste, alleen vanwege de vierkante bakken past niet alles er in. Maar het meeste wel. En het is niet erg duur. De bakken zijn uitneembaar en kasten zijn uit te breiden. Ik heb er modelbouw in, epoxy, borduren, houtmodelbouw, de airbrush past er dan wel niet in, maar goed, de attributen wel. Verder aparte doosjes die er in passen voor lijm, kwasten en noem het allemaal maar op. En het staat netjes.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 17:13

Ik heb de hoge Alex kast en het pegboard van Ikea.
Daarbij nog een losse vakkenkast met plastic bakken van Action.
Uiteraard voorzien van zelfgemaakte labeltjes ;)

Afbeelding

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 17:23

Ik zou denken een kast van ikea, kallax bijvoorbeeld. Of een dichte en daar van die doorzichtige bakken in, labels erop, vind je alles weer!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 17:30

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-24 18:24

Kallax hebben we staan voor andere spullen. Die vind ik eigenlijk heel onhandig door de grote lompe vakken en als je de inzet erbij wilt om dat enigszins op te delen dan ben je best weer duur uit.

De andere kast van de IKEA die hierboven wordt gedeeld staat wel op mijn lijstje. :j

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 18:32

Ik heb Alex op wielen van ikea, past ongelofelijk veel in en ik ben net zo'n zeur, het moet bij elkaar passen :))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-24 18:47

prompter schreef:
Ik heb Alex op wielen van ikea, past ongelofelijk veel in en ik ben net zo'n zeur, het moet bij elkaar passen :))

'Past ongelofelijk veel zin' klinkt als een droom. Dat moet ik zeker hebben. :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 18:48

Ohh herkenbaar :')

Ik heb een heel assortiment voor epoxy meuk en ik naai. Naaimachines, lockmachine, bergen fournituren en stoffen....
Mijn kast zit vol, dus er staan een paar (verhuis)dozen en bigshoppers vol met stof in de hoek naast m'n kast.
En dan komt er eind deze maand nog een cricut bij, want die koop ik voor mn verjaardag. Wel zo leuk on zelf opdrukken te maken op de zelfgemaakte kleding van mn dochters.

En sinds we verhuisd zijn heb ik planten. En stekjes... veel stekjes, en veel planten... maar dat is gewoon een kwestie van de vensterbanken volzetten en steeds grotere planten hoekje creëren

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-24 21:44

Mri schreef:
Ohh herkenbaar :')

Ik heb een heel assortiment voor epoxy meuk en ik naai. Naaimachines, lockmachine, bergen fournituren en stoffen....
Mijn kast zit vol, dus er staan een paar (verhuis)dozen en bigshoppers vol met stof in de hoek naast m'n kast.
En dan komt er eind deze maand nog een cricut bij, want die koop ik voor mn verjaardag. Wel zo leuk on zelf opdrukken te maken op de zelfgemaakte kleding van mn dochters.

En sinds we verhuisd zijn heb ik planten. En stekjes... veel stekjes, en veel planten... maar dat is gewoon een kwestie van de vensterbanken volzetten en steeds grotere planten hoekje creëren

Ik voel....

....een soulmate. :')

Zonder gekheid, dat pegboard hierboven ook even opgezocht, dat lijkt ook handig! Veel van die meuk kán worden opgehangen of hangen in een bakje, want dan is het ook nog binnen handbereik. :)*

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 21:52

Ik heb de voorraadkast ingepikt… verder van de action van die lades en dan nog opbergbakken maar die kan ik niet meer kwijt in mijn kast. Ik heb een cricut, pers, sublimatie materiaal… en en oventje voor sublimatie. Buiten dat footgrafeer ik nog dus liggen mijn achtergrond doeken boven op een kamer (met spullen van de cricut die ik niet vaak gebruik en ook niet weg wil doen. (Jezus klinkt echt erg ik heb teveel zooi…) (en teveem hobby’s) de garage is van mijn vriend en van mijn showspullen voor de katten. Maar inmiddels (niet verder vertellen) liggen daar ook spullen van mijn cricut…

Kortom ik moet ook een andere oplossing bedenken… :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 19:11

Wij hebben trofast ladenkasten van Ikea voor knutsel spul. Cricut, sublimatie printer en heatpress gaan er boven op, naaimachine en borduurmachines hebben hun eigen bureau.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-24 09:17

Ik denk dat ik toch de Alex IKEA serie ga proberen, als er daadwerkelijk veel ingaat en je kunt er natuurlijk ook nog inzetten /bakjes bij gebruiken, dat lijkt me handig. Daarnaast zouden apparaten er dan op kunnen staan, de cricut, printer etc.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:21

Hier staat de printer er ook op. De laden zijn erg diep, daarom past er zoveel in :). En hij is exact even hoog als mijn witte bureau waar hij tegenaan staat, het lijkt 1 geheel.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:34

Ik heb ook de Alex ladekast, en bureau :))
En dan zo’n pegboard voor de kleine frutseltjes.

Afbeelding
Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:21

Ga eens kijken bij de kringloop,genoeg kasten en niet duur.Of op Facebook in de gratis afhaal hoek in je woonplaats.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:48

Hier ook 2 alex kasten onder m'n bureau, pegboard achter de laptop/ cricut.

De vakkenkasten van ikea er ook onder het bureau, voor de grote bakken met paracord etc.

En nog op de hoge wand een mega boekenkast met opbergbakken erin voor wat klein spul en boeken

Kamer is nu alleen niet foto waardig :o