Poepen op het toilet van een restaurant... done or not done?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poepen op het toilet van een restaurant moet gewoon kunnen

Ja
810 (92%)
Nee
54 (6%)
Anders (en dat licht ik graag toe)
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 873

Vjestagirl

Poepen op het toilet van een restaurant... done or not done?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-24 12:18

De discussies die we hier in huis af en toe hebben :')

Volgens mijn vriend is het absoluut not done om op het toilet van een restaurant te poepen (en dus ook niet ergens anders binnen de zaak, voor de grapjassen onder ons). Dit kan zeker niet in de betere restaurants, waar je besteding hoger ligt dan €100,- p.p. voor een avond; daar kom je voor een beleving, en niemand zit te wachten op een toilet wat naar poep stinkt. Plassen geen probleem, daar is het toilet voor. Maar, zo stelt hij "een poeplucht kun je degene die na je komt niet aandoen. Ook komt te poeplucht achter je aan de restaurantruimte in. Het is gewoon asociaal.". Hij vindt dat je het prima een halve dag op kan houden, en dat je dat min of meer verplicht bent aan je medegasten.

Ik vind dat poepen gewoon moet kunnen: daar is een toilet voor bedoeld! Als je als zaak zo veel problemen hebt met een poeplucht, dan moet je zorgen dat je toiletten goede afzuiging hebben, hang je evt in het toegangsportaal zo'n blower op die ze in winkels ook boven de deur hebben hangen, maar poepen, dat is een dood normale lichaamsfunctie, en als je moet dan moet je.

Dus... wat vindt bokt?

F_inley

Re: Poepen op het toilet van een restaurant... done or not done?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:20

Tja als je moet dan moet je toch _O- anders kan je toch ook niet meer genieten van je eten als je het op zit te houden omdat je niet naar de wc kan gaan

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:22

Wat je zegt, als je moet dan moet je. En een beetje restaurant houdt heus wel rekening met de plaatsing van het toilet, dus imo overdrijft je vriend behoorlijk :+

En idd, ophouden kan echt heel vervelend zijn. Zit je dan achter je bord van 100+ euro te vergaan van de kramp _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:23

Het toilet is er toch ook om te poepen :?

Als je moet, dan moet je, imo :).

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:24

Mijn hemel zeg wat een onzin, als je moet dan moet je. :')

Ik snap mensen die "het op kunnen houden tot thuis" nooit.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:24

Als je moet dan moet je idd. Ik ga echt niet met buikpijn in een restaurant zitten hoor.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:25

Een toilet is er om je behoefte te doen.

Tegenwoordig is er steeds meer een poep taboe. Vrouwen poepen niet en laten geen scheten.

Ik ken al kinderen met poep angst omdat ze dat van huis uit (onbewust) meekrijgen.

Tuurlijk, als ik denk dat ik moet zal ik proberen het thuis nog te doen. Maar ik weiger het uren op te houden omdat het niet netjes is.

En bij een goede ventilatie is die lucht zo weg.
Als ik op een toilet kom en het ruikt er. Hoop ik dat mijn voorganger het netjes heeft achtergelaten. Maar verder stoor ik me er niet aan… als je moet dan moet je!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:27

Je stopt er iets in en dan moet er soms ook weer iets uit... Zeker als mensen gevoelig zijn, medisch iets mankeren of gewoon moeten omdat ze nu eenmaal mens zijn.
Dus tja, als dat moet dan moet t. Dat het niet naar roosjes ruikt is niet anders.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:27

Het enige wat not done is in een restaurant, is tijdens een gang opstaan om naar de WC te gaan. Zowel voor plassen als voor poepen. Dan 'hoor je het' even op te houden tot iedereen aan je tafel klaar is met z'n voorgerecht of hoofdgerecht. Maar goed, dat is wel heel antieke etiquette :D
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 07-08-24 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:28

Als je moet dan moet je. Ophouden want dat is onbeleefd zou bij mij ook niet werken trouwens. Dan heeft het hele restaurant er last van :+ ik wacht wel tot mijn medeeter(s) hun bordje leeg hebben als dat lukt dan.

Ik weet dat er veel mensen zijn die elders niet poepen. Ja eigen wc poept het fijnst zonder storende elementen maar ja wat moet dat moet
Laatst bijgewerkt door karuna op 07-08-24 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:30

Stel dat je vriend gelijk zou hebben. Dan zouden die chique restaurants bij de heren toch ook alleen urinoirs hebben?
Alleen al het feit dat er toiletten zijn maakt duidelijk dat je die kan gebruiken.

En verder is de geur inderdaad best goed op te lossen met degelijke ventilatie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:33

Wat een gekke gedachte van je vriend :')
Kakt hij wel op zijn werk of als hij op visite is bij vrienden of familie? Of is alles not done?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:33

Ik kan het niet, maar als je moet dan moet je toch? :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:34

Dus mensen met bijvoorbeeld een prikkelbaar darm syndroom kunnen volgens jouw vriend nooit uit eten?

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:34

Waarom zou je een probleem maken en/of schaamte creëeren over iets dat werkelijk ieder mens op deze aarde van nature nou eenmaal moet doen?

En de poeplucht mee het restaurant in? Is het toilet een cabine midden tussen de tafels of zo?

Ik snap echt niet hoe iets dagelijks, dat op iedereen van toepassing is zo'n taboe kan zijn. Ik merk zelfs dat mensen op het werk vinden dat je daar niet moet poepen... Nou als ik moet dan moet ik, en vaak nog snel ook.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:35

Ibbel schreef:
Het enige wat not done is in een restaurant, is tijdens een gang opstaan om naar de WC te gaan. Zowel voor plassen als voor poepen. Dan 'hoor je het' even op te houden tot iedereen aan je tafel klaar is met z'n voorgerecht of hoofdgerecht. Maar goed, dat is wel heel antieke etiquette :D

Mijn grootmoeder hield het hele diner aan. En achteraf eigenlijk ook niet meteen, want dan is het kennelijk niet goed gevallen. Haar devies: ga van te voren, heb je het hele probleem niet. Briljant advies :))

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:36

Als alle kerels zo denken dan is het geen wonder dat ze meteen naar het toilet rennen als ze thuis komen. :+

Nee, ik ben ook team "als je moet dan moet je", dus ik ga overal als het moet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:36

Tja, ik ben team ophouden. Ben vele jaren darmpatient en hou er rekening mee.

De lucht is 1 ding en daar zijn dingen tegen te doen. Maar mensen stappen een toilet uit, en als de volgende staat te wachten stapt die toch direct jouw lucht in.

Mensen maken soms geluid.

Heel veel mensen kunnen buiten de deur ( en misschien ook thuis ) het toilet niet netjes achterlaten. We waren zondag nog ergens met openbare toiletten en het was aan het einde van de dag echt een vieze bende.

En nog steeds wassen mensen hun handen niet of matig.

Prima als je op een toilet gaat zitten, maar ik hoef er geen last van te hebben. Zeker als ik zit te eten, wil ik er niks van merken wat een ander op een toilet zit te doen of heeft gedaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:37

Ik ben wel benieuwd naar de motivatie van de nee-stemmers.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:38

Als ik zo veel betaal wil ik ook gewoon kunnen kakken

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:39

superpony schreef:
Tja, ik ben team ophouden. Ben vele jaren darmpatient en hou er rekening mee.

De lucht is 1 ding en daar zijn dingen tegen te doen. Maar mensen stappen een toilet uit, en als de volgende staat te wachten stapt die toch direct jouw lucht in.

Mensen maken soms geluid.

Heel veel mensen kunnen buiten de deur ( en misschien ook thuis ) het toilet niet netjes achterlaten. We waren zondag nog ergens met openbare toiletten en het was aan het einde van de dag echt een vieze bende.

En nog steeds wassen mensen hun handen niet of matig.

Prima als je op een toilet gaat zitten, maar ik hoef er geen last van te hebben. Zeker als ik zit te eten, wil ik er niks van merken wat een ander op een toilet zit te doen of heeft gedaan.

Maar dat geldt dan toch ook voor plassen?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:40

Als ik denk dat ik moet, probeer ik het nog thuis te doen.

Maar als je moet, dan moet je.

Ik kan en ga het niet ophouden tot ik thuis ben als ik echt moet.

Mocht ik het wel op kunnen houden dan doe ik het liever thuis.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:42

Als je moet, dan moet je inderdaad. En zolang mensen het toilet netjes achterlaten (echt waar, wat sommige mensen doen met toiletten is verbazingwekkend) is er niets aan de hand.

Wel hopen dat je geen problemen hebt met het toilet..:

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:42

Ik heb wel een voorkeur om thuis te gaan, wie niet :+ maar laatst moest ik echt ineens heel nodig.
Was niet eens een kwestie van ophouden en wachten tot ik ergens anders was.

Misschien moet je vriend eens Googlen hoe "gezond" een halve dag ophouden is.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:46

We hebben een lijf en poepen, plassen etc. hoort daarbij. We ruiken niet naar bloemetjes, dat komt uit een commercieel flesje.
Het lijkt alsof sommige mensen alleen virtueel willen bestaan, als perfect plaatje. Wellicht ook debet aan het toegenomen aantal mensen met psychische problemen.