Help, gmail postvak is vol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Help, gmail postvak is vol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 12:54

Ik krijg de laatste tijd steeds dreigende mails van google dat mijn postvak van mijn gmail vol is. Kennelijk slaat google ook al mijn foto's op. Daarom zit mijn opslag voornamelijk vol.
Nu kan ik natuurlijk gaan betalen voor opslag, maar dat is totaal tegen mijn principes.
Dus ik denk, gewoon die opslag leger maken door een hele zooi foto's in de prullenbak te gooien.
Nou zit daar het probleem, die foto's verdwijnen maar niet. Ik selecteer er 1 of meerdere en gooi de selectie in de prullenbak, ze blijven gewoon staan. Of ze komen later weer terug.
Ik heb een idee dat dit een taktiek van Google is om je te dwingen om te betalen.
Ook al heb ik al zeker 1000 foto's in de prullenbak gegooid, mijn opslag blijft vol. Ik wordt er gek van.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tinka op 06-08-24 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

bruine

Re: Help, gmail postvak is vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:55

ik lees even mee , heb namelijk hetzelfde probleem .

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:58

Ik ook... Ik gok dat de truc gaat worden dat hij niet meer automatisch de foto's op slaat maar kan even niet vinden waar ik het uit kan zetten.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:58

Dan heb je ergens op je mobiel aanstaan dat je een backup van je foto's op google wilt hebben. Dus dat moet je uitzetten als je de foto's niet alles wilt laten overnemen.
Als dat al uit is weet ik het niet, bij mij werkt verwijderen en daarna prullenbak leegmaken (en komt er niets op wat ik er niet handmatig opzet).

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:10

Ik lees ook ff mee hier hetzelfde probleem

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:11

Ik heb dat met hotmail, ook de mails die ik wis blijven in mijn postvak staan.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:14

mooney schreef:
Dan heb je ergens op je mobiel aanstaan dat je een backup van je foto's op google wilt hebben. Dus dat moet je uitzetten als je de foto's niet alles wilt laten overnemen.
Als dat al uit is weet ik het niet, bij mij werkt verwijderen en daarna prullenbak leegmaken (en komt er niets op wat ik er niet handmatig opzet).

Dit dus, maar ik kan niet vinden waar ik dat uit zet. Hier al tijden ook dat gedoe.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:14

Als je ze verwijdert, komen ze volgens mij in je prullenbak te staan. Je moet ze dan ook nog weer verwijderen in je prullenbak, daarna zijn ze echt weg. Overigens worden ze sowieso weggegooid als ze eenmaal in de prullenbak zitten, maar dan pas na x aantal dagen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:18

Als ze in de prullenbak staan, zijn ze niet weg. Dan zal je ook de prullenbak moeten legen.

Afbeelding

Daarnaast is het niet alleen Gmail, maar bijvoorbeeld ook Google Drive wat onder de limiet valt.

Je kan binnen je Google account zien waar ruimte gebruikt wordt, en daarvandaan doorklikken om op te ruimen. Ik vermoed dat je op je screenshot op 'ruimte vrijmaken' kan klikken om er naartoe te gaan, maar dat weet ik niet zeker. Je komt dan op een pagina als deze. Door op de icoontjes achter het aantal GB te klikken, kun je op gaan ruimen.

Afbeelding

mooney schreef:

Dit is ook een goeie om te checken ja. Synchroniseren met Google Drive kan handig zijn (want backup van je foto's), maar daardoor kan je ruimte wel snel vollopen. In dat geval kan het handig zijn de foto's bijvoorbeeld op een USB-stick te zetten en uit je Google Drive te halen, of de sync volledig uit te zetten. Dat kun je doen via de instellingen van je foto app op je telefoon. (op Android 'Gallerij' > Drie puntjes > 'Instellingen')

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 13:20

Er staat inderdaad waar ik ruimte vrij kan maken. Maar als ik daar dan de foto's in de prullenbak gooi, blijven ze gewoon staan.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:23

Ik heb ook fanatiek ruimte vrijgemaakt en spullen weggegooid, maar het mocht allemaal niet baten. Ik betaal nu dus elke maand 1 euro voor extra opslagruimte... :7

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:54

das allemaal nep zodat je extern opslagruimte gaat huren die je eigenlijk niet eens nodig hebt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 14:03

Tinka schreef:
Nu kan ik natuurlijk gaan betalen voor opslag, maar dat is totaal tegen mijn principes.

Afbeelding

:+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 14:40

De prullenbak telt meestal ook mee dus met IN je prullenbak gooien schiet je inderdaad niet veel op. Je prullenbak legen levert waarschijnlijk meer op.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 14:44

Tinka schreef:
Er staat inderdaad waar ik ruimte vrij kan maken. Maar als ik daar dan de foto's in de prullenbak gooi, blijven ze gewoon staan.

Je moet de prullenbak legen, anders blijven ze er op staan idd.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 14:45

Ik lees mee. Ik had dit ook, werd het zat, en toch maar een abbo genomen. Per ongeluk toen gedacht 'oh dan kan ik ook wel back uppen want nu ruimte zat'. En nu is m'n abbo ruimte dus ook al vol (veel foto's op m'n telefoon).

Als het goed is kun je onder instellingen van je telefoon naar Google. En daar uitzetten dat hij automatisch alles back upt .

Nu vind ik het kak want nu mag ik alsnog m'n Google opslag gaan leeg maken... want ik wil niet nog meer gaan betalen :=

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 14:58

Oh mijn dochter had dit ook, kon haar mailaccount niet meer gebruiken en de foto's verwijderen is niet gelukt. Die heeft een ander mailadres genomen :7

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 15:22

Waar kan ik mijn prullenbak legen? Die van de mail weet ik wel al, maar van de foto's geen idee.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 15:25

Prullenbak gevonden en geleegd. Heb de backup van foto's ook uutgezet als het goed is.
Bij hotmail ging dit toch allemaal makkelijk je opslag legen, hoewel ik daar ook ruzie mee had hoor.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 15:27

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 18:44

Je betaald volgens mij ook maar 3 euro per jaar ofzo dus valt best mee

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 19:08

Volgens mij 2 euro per maand en dan heb je niet eens heel veel opslag.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 20:38

Cemlys schreef:
Je betaald volgens mij ook maar 3 euro per jaar ofzo dus valt best mee

Was t maar zo'n feest. Idd 2 of 3 euro pm

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 20:41

Of dat inderdaad, maar goed per maand vind ik dat nog te doen. Ik heb geprobeerd alles op te schonen in m'n mailbox en maakte echt niks uit. Zat hem echt in de foto. Heb niet de tijd om daar doorheen te gaan.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 20:44

Cemlys schreef:
Of dat inderdaad, maar goed per maand vind ik dat nog te doen. Ik heb geprobeerd alles op te schonen in m'n mailbox en maakte echt niks uit. Zat hem echt in de foto. Heb niet de tijd om daar doorheen te gaan.

Klopt, de mails zijn het niet tenzij daar grote bijlagen bij zitten. Een beetje foto tegenwoordig is al snel 3-4 MB groot, en in hogere resolutie kan dat nog een stuk hoger zijn. Ter vergelijking: 1 MB aan tekst is ± een miljoen tekens.