Boeket gevangen, wat nu? Spoedig hulp nodig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Janine1990

Boeket gevangen, wat nu? Spoedig hulp nodig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-24 14:07

Hi allemaal,

Ik zit momenteel op curaçao vanwege een bruiloft. Heel vervelend, I know...

Nu was dit gisteren en heb ik het boeket gevangen. Jaja, I'm next :')

Nu schijnen er diverse dingen te zijn die je kan doen, waaronder het drogen en op de eerste verjaring terug te geven. Zoiets lijkt me leuk.

Vraag is wat zijn andere opties en hoe krijg ik het het makkelijkste mee naar huis?

Please help a.s.a.p. ik heb alleen vandaag en morgen nog een auto en vlieg zondag terug.

gelato

Re: Boeket gevangen, wat nu? Spoedig hulp nodig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:09

Mag je wel 'verse' producten als bloemen terug meenemen in het vliegtuig?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:13

Citaat:
Wilt u verse groenten, vruchten, fruit of bloemen meenemen vanuit een land buiten de EU? Dan heeft u een fytosanitair certificaat nodig. Dat is een certificaat waaruit onder andere blijkt dat de planten gezond zijn. Het land van waaruit u vertrekt, geeft het certificaat af.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:16

gelato schreef:
Mag je wel 'verse' producten als bloemen terug meenemen in het vliegtuig?

Ja, maar dan heeft TS wel een zgn. fytosanitair certificaat nodig. Zie info hieronder.

Ik persoonlijk zou dat als een goede reden zien om te proberen en het ding op het vliegveld "kwijt te raken". Maar als je dat te ver gaat zou ik het schenken. Of terug aan de bruid, het kamermeisje of een willekeurige voorbijganger.

Citaat:
Wilt u verse groenten, vruchten, fruit of bloemen meenemen vanuit een land buiten de EU? Dan heeft u een fytosanitair certificaat nodig.

https://www.nvwa.nl/onderwerpen/op-reis-welke-planten-dieren-en-producten-mogen-mee/ik-wil-planten-of-plantaardige-producten-meenemen-naar-nederland#anker-1-plant-of-plantaardig-product-mee-uit-land-buiten-de-eu

[&] Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]

Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-24 14:41

De bruid woont dus ook in Nederland.

Ik was even niet op de hoogte van het importeren verhaal. Dacht Curaçao is Nederland, dus kan prima.

Zal straks misschien nog even naar een bloemist als ik er eentje zie. Kijken wat die voor me kunnen betekenen.

Er is wel één persoon waar ik aan zit te denken, maar die woont ook niet volledig op het eiland.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:44

Mooie bloem eruit halen en kijken of je 'm grdroogd mee kunt nemen? Goede foto van maken?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:52

De kans lijkt me zeer groot dat je hem niet mee gaat krijgen in het vliegtuig, en dat hij weggegooid gaat moeten worden. Ik zou er een aantal goeie foto's van maken en de eventuele linten etc er af halen. Dan de bloemen weggeven, en de linten e.d meenemen. Mocht je dan besluiten om er weer iets mee te willen doen, dan kan je in Nederland een soortgelijk boeket bestellen om te drogen.

Daarnaast zijn er ook andere opties, zoals bloemen van suikerwerk, papier, zijde, of een borduurwerk (zie bvb sherwoodforestcreations op yt). Wellicht even op youtube kijken voor inspiratie?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:54

Soms zie je dat het in epoxy gegoten kan worden, het zit dan in een kubus zeg maar. Maar dan moet je natuurlijk iemand vinden die dat doet.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:57

Haha, ik dacht eventjes dat je onze hulp nodig had om snel een partner te vinden om als volgende te kunnen trouwen :D

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 15:12

Hmm. Ik heb in oktober een boeketje bloemen uit Bonaire meegenomen en hier helemaal niet bij stilgestaan. Dat waren bloemen van het eiland zelf.

Ik heb ze daar een paar dagen buiten gehangen en daarna voorzichtig in een plastic tas in mijn koffer gedaan en thuis (verder) gedroogd. Verder geen vragen of problemen mee gehad.

Ik had ze ook niet verborgen in mijn koffer ofzo, juist bovenop om niet teveel te pletten.

Edit. Gedroogd mag wel. Dus nu heel snel in de zon leggen! :-)
Citaat:
Planten, groenten, fruit en bloemen
Neem nooit zomaar planten, groenten, fruit en bloemen mee naar Nederland. Daarvoor moet u vaak eerst iets regelen. Gedroogd, gebrand, gemalen of in de vorm van olie mogen ze wel mee.

https://www.nvwa.nl/onderwerpen/op-reis ... -nederland

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 15:21

hwn schreef:
Haha, ik dacht eventjes dat je onze hulp nodig had om snel een partner te vinden om als volgende te kunnen trouwen :D

Dat was ook mijn hoop van de richting die het topic op zou gaan :')

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 15:24

hwn schreef:

Ik baalde al

Ik wilde mijne namelijk per direct bij der afleveren

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:28

Of goede foto’s nemen en in Nederland dezelfde soort bloemen (laten) drogen en inlijsten bijvoorbeeld om na een jaar te geven. Dat idee om hier een jaar later iets mee te doen is echt heel leuk!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 21:58

Ik heb een paar jaar ook een boeket meegenomen, uit de USA. Was toen niet op de hoogte van de importregels en heb hem open en bloot in mijn handen gedragen, niemand die er moeilijk over heeft gedaan. Zou goede foto's maken voor het geval dat, en kijken of je hem mee kunt nemen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-24 08:19

Ik heb 'm niet meegenomen, maar er wel iemand blij mee kunnen maken in het kader van het geluk delen.

Het lint er af gehaald en een aantal droogbloemen er uit gehaald om samen met de foto die ik van het boeket heb gemaakt volgend jaar te kunnen geven.

Dank voor jullie input!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie