Foto's van iPhone op laptop overzetten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

_Tarzan

Foto's van iPhone op laptop overzetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-24 12:46

Tsja hoe doe je dat?

Ik krijg mijn telefoon niet geconnect met mijn laptop, niet via usb kabel en ook niet via andere programma's of manieren. Google geraadpleegd maar ik kom er niet uit.

Iemand die weet hoe ik (via usb) mijn foto's om kan zetten?
Telefoon is bommetje vol en moet nodig leeg gemaakt worden á 256GB :=

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo
[IM] Mijn allermooiste zon is nu de allermooiste ster

xRivaldo

Re: Foto's van iPhone op laptop overzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 12:48

Heb je een iCloud account? Dan kun je inloggen op iCloud.com en je foto’s importeren :-)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 12:50

Ik zou het ook via iCloud doen ja. Op de laptop naar de iCloud website en vanaf daar kun je alles downloaden naar je laptop.

“She thought a lot about forward movement these days— and standing still. Sometimes, even if you were peddling for all you were worth, it was hard to tell if you were getting anywhere. But every day she told herself she was making this work. She would makes this work. She kept her dreams small, so they were reachable.” — Mary e. Pearson

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 12:50

Via USB moet volgens mij lukken met iTunes, en bij nieuwe Macs ook zonder dacht ik.. Maar ik doe het zelf altijd via de iCloud. Heb je een iCloud abonnement en heb je daar je foto's enzo in staan?

Op zoek naar een trouwvideograaf of fotograaf? ABCreatief Videoproducties   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-24 12:54

Geen idee, hij geeft wel al jaren de melding dat m'n iCloud vol is en er geen kopie wordt gemaakt :')
Edit: normaal zette ik de foto's gewoon om met usb maar tegenwoordig kan dat schijnbaar niet meer? Heel irritant!

`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 12:57

Dan heb je (met een Windows computer) denk ik twee opties; je kan extra icloud ruimte kopen (is echt behoorlijk goedkoop; 2,99 per maand voor 200GB, en heel handig als je veel foto's maakt. Dan ben je meteen van je opslag probleem af).. of je download iTunes op je computer en je laadt de foto's in via USB.

              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 12:59

Ik lees even mee. Het is al even geleden dat ik het heb gedaan, maar ik deed dat ook altijd met een usb kabel via de verkenner. Zou jammer zijn als dat niet meer kan.
Ik synchroniseer mijn foto’s niet met iCloud, omdat die standaard gewoon te weinig geheugen heeft en ik geen behoefte heb aan maandelijks betalen voor extra opslag. Zo via een usb kabeltje werkte voor mij prima.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-24 13:00

Ik heb al 256GB op m'n telefoon staan dus ga ik niet redden met 200GB :')
Net geprobeerd maar weet uiteraard m'n wachtwoord niet meer ...... pffff waarom maken ze het allemaal zo moeilijk?!
En via iTunes al geprobeerd maar krijg het dus niet voor elkaar?
Edit: Net nog eens gekeken via iTunes en moet daarvoor 1,23GB vrij hebben op m'n telefoon om bij te werken maar ik heb dus 0,0 niks nada ruimte meer vrij .... |o

Heb inderdaad een windows computer

Dorus, dat dus maar werkt niet en is heel irritant!

`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:04

Ik heb een iPhone 14, en die hang ik gewoon met een USB-kabel aan de Windows computer. Ik gebruik geen iTunes. Telefoon vraagt wél 'of je deze computer vertrouwt', en sinds de laatste update moet ik daarvoor mijn telefoonpincode invoeren, maar daarna zie ik de telefoon en de foto's gewoon in Windows verkenner.
Maw, dat moet dus echt gewoon kunnen. Zelfs zonder iTunes. En zeker zonder iCloud, want die is leeg bij me.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:06

Als niks anders werkt dan kan je via WeTransfer alles overzetten, maar dan moet je dat wel in veel delen doen of het kost je 12 euro. Dan sluit je een maandabonnement af die je meteen weer opzegt. Kost 12 euro en dan kan je tot 200 gb in 1 x versturen.

Maar ik zou niet weten waarom via USB niet zou kunnen lukken.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:09

Suzanne F. schreef:
Maar ik zou niet weten waarom via USB niet zou kunnen lukken.

Als je die waarschuwing 'vertrouw je deze computer' niet krijgt, dan lijkt je folder op de telefoon in Windows verkenner helemaal leeg.

TS: check dus iig je telefoon of je die melding krijgt op het voorscherm.
Krijg je die melding niet, dan zou je ergens bij instellingen moeten gaan graven of daar iets uitstaat wat aan zou moeten staan...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-24 13:10

Hier vraagt de telefoon ook toegang, geef ik inclusief code maar krijg geen bestanden in de map van de telefoon op de computer, wordt er onderhand moedeloos van, ben al maanden aan het proberen m'n foto's op de pc te krijgen ..

Hoe ga je 230GB aan foto's versturen via Wetransfer? :')

Ik krijg dus bij aansluiting en akkoord geven geen mapje met bestanden op de computer dus kan niet overzetten. Krijg wel een mapje van iphone maar die is leeg volgens de pc

`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:12

_Tarzan schreef:
Hier vraagt de telefoon ook toegang, geef ik inclusief code maar krijg geen bestanden in de map van de telefoon op de computer, wordt er onderhand moedeloos van, ben al maanden aan het proberen m'n foto's op de pc te krijgen ..

Ik krijg dus bij aansluiting en akkoord geven geen mapje met bestanden op de computer dus kan niet overzetten. Krijg wel een mapje van iphone maar die is leeg volgens de pc

En als je die map na het geven van toestemming nog een keer ververst? Vaak opent die map direct al, nog voor de toestemming. Een keer verversen maakt dat de fotomap dan wél zichtbaar is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:13

_Tarzan schreef:

Via WeTransfer kan dat dus in 2 x. 200 Gb per keer. Of dus 120 en 120 zeg maar.
Kost je dus 12 euro zoals ik al zei. Je krijgt dan een link die je op je laptop opent en ze downloadt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:17

Ik zou persoonlijk dan voor een paar euro je iCloud opslag bijwerken, en dan de foto’s via iCloud downloaden op je laptop.

“She thought a lot about forward movement these days— and standing still. Sometimes, even if you were peddling for all you were worth, it was hard to tell if you were getting anywhere. But every day she told herself she was making this work. She would makes this work. She kept her dreams small, so they were reachable.” — Mary e. Pearson

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:18

Of nog een ander idee; als je een nieuwere iPhone met USB-C aansluiting hebt kun je een externe harde schijf rechtstreeks op je telefoon aansluiten, als je schijf een USB-C kabel heeft. https://support.apple.com/nl-nl/guide/i ... aac91f/ios

Als je het via de iCloud wil doen dan is 200GB natuurlijk voldoende om gewoon het grootste deel van je foto's over te zetten. Die ruimte hoeft niet groter te zijn dan je telefoon. Je kan hem de maand erna natuurlijk gewoon weer omlaag bijstellen. Maar ik vind het zelf gewoon enorm handig om overal bij mijn opslag te kunnen.

              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:19

cursebreaker schreef:
Ik zou persoonlijk dan voor een paar euro je iCloud opslag bijwerken, en dan de foto’s via iCloud downloaden op je laptop.

Ja dat is waar. Dat is goedkoper dan WeTransfer.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:20

Ja of eventueel via Google drive, als je online naar Google gaat of de Google app op je iPhone zet. Maar ik weet even de gratis Max opslag daar niet van maar dat werkt ook prima vanaf een iPhone om daar de foto’s naartoe te uploaden en erna via laptop downloaden.

Edit
Never mind haha geloof dat dat 15GB is, lol. Daar kun je wel ook tegen een betaalbare prijs upgraden. Al zou je het eenmalig doen zo’n betaling om alleen over te zetten nu en dan erna betaling weer stopzetten.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-24 13:33

iCloud heeft er geen zin in, weet mijn ww niet en als ik die wil wijzigen moet ik m'n code intoetsen maar hij zegt dat deze niet klopt (klopt wel) help .. echt ruzie met dat ding hoor :+

`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-24 13:42

Oke, iCloud opslag kunnen omzetten naar 200GB en nu hoe kom ik dan in de iCloud op m'n laptop?
Ik ben hier echt heel slecht in ja, heb er geen kaas van gegeten :=

`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:45

_Tarzan schreef:
Oke, iCloud opslag kunnen omzetten naar 200GB en nu hoe kom ik dan in de iCloud op m'n laptop?
Ik ben hier echt heel slecht in ja, heb er geen kaas van gegeten :=

Via de website:

Https://www.iCloud.com , even inloggen en vanuit daar kun je dan alles downloaden naar pc wanneer je foto’s zijn bijgewerkt vanuit de telefoon.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:53

je hebt ook een icloud app voor Windows die je kunt installeren, dat is nog gemakkelijker dan via de website als het echt gaat om 230 gb aan foto's

Let er wel op dat het wel even een tijd kan duren voordat de foto's naar iCloud zijn gesynchroniseerd en dan weer naar je Windows app (als je die app gaat gebruiken)

ik zou dan ook even in de iCloud instellingen op je iPhone controleren of het synchroniseren van je foto's naar iCloud wel aan staat

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-24 13:56

Top, gelukt, alleen hoe zorg ik dat alles wordt bijgewerkt?

`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:03

Wat Malle Meid zegt, via de telefoon moet je even naar je iCloud instellingen en dan checken of er gesynchroniseerd word.

Edit:
Sorry ik had eerst de verkeerde haha maar als het goed is zo:
Afbeelding

Of dit even checken:

Afbeelding

En bij iCloud Drive zie je dan dit:

Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:25

_Tarzan schreef:

Hoe lang geef je het de tijd om de map in te laden? Ik heb ook wel eens gehad dat de map leeg lijkt te zijn op de PC. Als ik de telefoon er dan even aan laat hangen en na een paar minuten nog een keer kijk kan ik de inhoud van de telefoon wel zien.
Het zijn natuurlijk ook wel heel veel foto’s dus dat kan even duren voordat ingeladen is.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!