Wie heeft er ervaring met een smart rookmelder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Amandavd

Wie heeft er ervaring met een smart rookmelder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-24 07:22

Hoi allemaal,

Voor mijn nieuwe woning moet ik 2 rookmelders laten installeren, eentje in de kelder en eentje op de begane grond. Nu zit ik er aan te denken om 2 smart rookmelders te halen maar ik heb daar heel weinig ervaring mee en vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn.
Heeft er iemand ervaringen met smart rookmelders?

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

deksel

Re: Wie heeft er ervaring met een smart rookmelder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 07:56

Wij hebben een smart rookmelders + watersensor bij de wasmachine + co2 melder van X-sense. De rookmelders + co2 melders zijn gelukkig nog niet afgegaan. De watersensor wel, de wasmachine lekte wat water. We schrokken ons dood van het alarm dat afgaat op je telefoon :+. We waren thuis en konden kijken wat er aan de hand was (niet zo veel).

Het is niet veel anders dan een normale brandmelder, alleen dan met een app waar je een melding krijgt en waarmee je het alarm kan uitzetten.

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 08:06

Wij hebben destijds een alarmsysteem laten installeren omdat ik bij de buurman gezien heb hoe fout het kan gaan met die goedkope rookmelders.
Zodra er een melder afgaat dan wordt dat meteen doorgeschakeld naar de meldkamer. En in de app zie ik het ook meteen.
Zelfde geldt voor de co melders en alle inbraak detectie.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 08:18

Poeh, meteen naar de meldkamer zou ik niet durven, die van ons zijn toch al 2 keer afgegaan doordat we iets hadden laten aanbranden in de pan, was een kwestie van uitdrukken en raam open.

Wij hebben geen slimme rookmelders in de zin dat ze een app hebben.

We hebben wel een groot huis met in totaal iets van 6 of 7 melders. Dus wij hebben melders die allemaal aan elkaar gekoppeld zitten. Als er 1 afgaat, gaan ze allemaal.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 08:19

Het doorzetten naar de meldkamer doen ze alleen als er rook en hitte waargenomen is, of landurige rook die steeds erger wordt. iig dat doen die van ons. Bij enkel rook die af neemt niet.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 08:19

Oh, dat scheelt dan weer.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 09:21

En die meldkamer belt er sowieso eerst achteraan. Als wij niet opnemen of niet in de buurt zijn sturen ze hulpdiensten. Het systeem hangt nu bijna 20 jaar (intussen wel up to date gehouden) en er is nog nooit onnodig een hulpdienst gestuurd terwijl de melders hier ook wel eens voor niets afgaan na een ongelukje in de keuken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-24 11:03

c_alsemgeest schreef:
Het doorzetten naar de meldkamer doen ze alleen als er rook en hitte waargenomen is, of landurige rook die steeds erger wordt. iig dat doen die van ons. Bij enkel rook die af neemt niet.

En welke hebben jullie? Betaal je daar maandelijks ook iets voor?

@Tazzey, welk merk hebben jullie?

@Deksel, die heb ik inderdaad voorbij zien komen!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:13

Vrienden van ons hebben slimme melders (een heleboel, want rieten kap) en hebben al 2x midden in de nacht alle melders af moeten gaan omdat er eentje (loos) alarm had geslagen en ze in de app niet konden zien welke van de 20... En al die tijd blijven alle melders luid loeien. Klonk voor mij niet als een goed doorontwikkeld systeem.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:17

Geen idee van het merk. Ik weet wel dat dit ook een merk is dat veel in bedrijven gebruikt wordt. Wij hadden in het garagebedrijf ook, vandaar de keuze om het thuis ook te laten installeren.

We zitten op een meldkamer aangesloten en hebben daar hebt abonnement plus jaarlijks onderhoud voor iets van €40 per maand.

Ik zou wel ver weg blijven van Verisure, als jurist heb ik al zoveel cliënten bijgestaan in zaken tegen hun.

Even in reactie op hierboven. Wij kunnen exact uitlezen welke melder er af gaat in de app. De meldkamer kan dat ook zien.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:20

Amandavd schreef:
c_alsemgeest schreef:

En welke hebben jullie? Betaal je daar maandelijks ook iets voor?

@Tazzey, welk merk hebben jullie?

@Deksel, die heb ik inderdaad voorbij zien komen!

Bij ons zitten ze in ons beveiligingssysteem, we hebben 2 systemen dus ook 2 merken.
De rookmelders zelf zijn gekocht, het systeem, service en meldkamer etc is een maandbedrag.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:59

Wij hebben ook slimme melders (met app) en een rieten kap.

Hier juist heel erg blij ermee!
Zien precies welke afgaat, wanneer rook afneemt of erger wordt, testen zichzelf én makkelijk uitzetten.

Ook toen we op vakantie waren er eentje afging, konden we direct mijn schoonmoeder bellen die bij ons in huis zat (wij laten ons huis nooit onbeheerd achter). Was gelukkig niets aan de hand verder, maar toch.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:02

Wij hebben ook slimme melders met een app, wordt niet doorgeschakeld naar een meldkamer. Maar bij ons gaan niet alle melders tegelijk af als, er komt soms wel een waarschuwing voorbij dat in een ander gedeelte van het huis rook is gedetecteerd. We kunnen dan ook zien waar een melding afgaat (welke rookmelder).

Ruiter in Balans - ruiterfitness in Zuid-Limburg https://ruiterinbalanslimburg.nl

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-24 13:04

Fijn dat er zoveel positieve ervaringen zijn, welke merken hebben jullie?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 13:11

Wij hebben zelf X sense rookmelders en koolmonoxide melders. De app werkt heel fijn en ze werken ook samen.

Als er een af gaan, gaan ze allemaal. Je krijgt ook meteen een melding op je telefoon, met de locatie van de melder die afgaat (je kan ze allemaal een naam geven)

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 13:33

Ik heb Homblii rookmelders. Ze zijn nog niet afgegaan gelukkig. Hebben ook een eigen naam in de app en hebben een logboek met tests enz.
Enige nadeel is, dat je de batterij niet kan vervangen. Dus leeg betekent weggooien. Ze zouden wel lang mee moeten gaan, maar vind dat wel jammer.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie