Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
office schreef:er zijn KINDEREN die honger hebben en die zonder warme jas naar school moeten.
Fika schreef:Petpa schreef:Dat is best een heftige mening.ik vind de mensen achter de acties zielig.
Niet zielig om hetgeen zij op dat moment meemaken.
Maar zielig vanuit de gedachte dat indien iemand om geld bedelt voor luxe er toch iets serieus mis is met de persoon in kwestie!
office schreef:Het geeft mij een vervelend gevoel net als straat bedelaars .Echte ..afschuwelijke nood daargelaten zoals brand ofzo dat mensen alles kwijt zijn. Maar geld innen en dan lekker zelf met geld gaan smijten voelt voor mij als stelen van een goedgelovig persoon.
Ibbel schreef:Een heel succesvolle crowdfunding was The Ocean Cleanup. Geweldig dat dat gelukt is. (Er is nog een linkje met bokt ook, trouwens)
Petpa schreef:Vroeger, toen crowdfunding zich beperkte tot de "echte" noodsituaties zoals het voorbeeld dat jij schetst van een doodziek kind met nog 1 behandelmogelijkheid in het buitenland of een volwassene in eenzelfde situatie, doneerde ik altijd.
Dat deed ik vanuit de gedachte dat de mensen die het betrof "echt" klem zaten.
Tegenwoordig met alle luxe acties doneer ik niets en ik vind de mensen achter de acties zielig.
Niet zielig om hetgeen zij op dat moment meemaken.
Maar zielig vanuit de gedachte dat indien iemand om geld bedelt voor luxe er toch iets serieus mis is met de persoon in kwestie!
8nnemiek schreef:Je ziet het inderdaad vrij vaak, maar iedereen moet dat zelf weten. Ik heb er echt geen problemen mee als mensen om hulp vragen.
Sommige crowdfunding acties snap ik 100%, en bij andere trek ik ook wel eens een wenkbrauw op.
Toen het huis van een bokker is afgebrand heb ik meteen gedoneerd, dat zijn van die drama's waar alleen verliezers zijn en waar niemand iets aan kan doen.
En toen goede kennissen van me een kindje wilden via een draagmoeder heb ik ook met liefde wat gedoneerd omdat dat blijkbaar zo'n moeilijk en duur traject is en ik het die mannen zo gun..
Maar dierenartskosten voor wildvreemden, dat gaat me bijvoorbeeld wat te ver.
Gebruikers op dit forum: _San87_, Amanda_T, craiester, dezzie, DWitzel, Emperor, Eulogy, Facebook, Flip00, idion, janneke584, Mand, manonnevot, Natasja22, pinto_1, Princesj, Roihi, sas27, sterregoud, Tzatziki, Ubermetrics, Zebrastreep en 62 bezoekers